standaard digi-pack: hoeveel pc's online?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dirkdeferme
Member
Member
Provider

ik zit nu bij tele2allin mr das heel erg slecht, daarom zou ik zo rap mogelijk willen overstappen nr telenet.

ik zou het standaard digi-pack willen nemen
http://combinaties.telenet.be/5/214499/ ... ipack.html

ik heb dr mn job wel thuis een aantal pc's nodig die online moeten kunnen, en ik zie dat je daar mr maximaal 2 pc's online krijgt, das te weinig vr mij...

als ik nu werk met een router, zal ik dan meer pc's online hebben, of zullen er sowieso maximaal 2 pc's internet kunnen hebben?

ik vermoed ook dat er geen router bij dat pakket is inbegrepen, dus ik mag dan zelf kiezen of niet?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

dirkdeferme schreef:ik heb dr mn job wel thuis een aantal pc's nodig die online moeten kunnen, en ik zie dat je daar mr maximaal 2 pc's online krijgt, das te weinig vr mij...

als ik nu werk met een router, zal ik dan meer pc's online hebben, of zullen er sowieso maximaal 2 pc's internet kunnen hebben?
Je krijgt maximaal 2 IP-adressen toegewezen door de DHCP server van Telenet. Als je daar een router aanhangt, hang je zoveel pc's als je wilt op internet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

als je een router gebruikt kan je er inderdaad meer aan hangen.
edit: devilkin was me voor. :|
dirkdeferme
Member
Member
Provider

prachtig, dat zal ik dan doen.

dat betekent dus dat je in feite 2 routers kunt online brengen met dit telenet pakket?

is de telefonie dan nog klassiek of via voice over ip (=brol imo)

nog 1 vraagje: ik zou dan graag een linksys hebben, wat is momenteel een goeie keus?

belangrijkste vr mij is dat hij DynDNS van no-ip.com ondersteunt en wireless 54mb/s minimum heeft
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Met een Linksys router zit je dacht ik wel goed. Als je zelf die dingen wilt herflashen met 3rd party firmwares, moet je uitkijken naar een wrt54gl.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider

devilkin schreef:Met een Linksys router zit je dacht ik wel goed. Als je zelf die dingen wilt herflashen met 3rd party firmwares, moet je uitkijken naar een wrt54gl.
Als je wilt herflashen, koop dan een Asus WL-500gp. Deze kan dezelfde third-party firmware gebruiken (dd-wrt, openwrt) als een Linksys, maar heeft nog andere interessante features, oa usb 2.0, mini-pci, meer geheugen,...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

localhost schreef:Als je wilt herflashen, koop dan een Asus WL-500gp. Deze kan dezelfde third-party firmware gebruiken (dd-wrt, openwrt) als een Linksys, maar heeft nog andere interessante features, oa usb 2.0, mini-pci, meer geheugen,...
Hmm, interesting. Blijven die dingen ook werken met 3rd parties? Want dat is soms wel eens een probleempje.. :|
dirkdeferme
Member
Member
Provider

mja al goed en wel, mr heb dan nog geen antwoord op mn 2 vragen:

- kan ik via st digipack 2 routers online brengen (2 externe ip's)?
- de telefonie via digipack, is dat voice over ip? heb dr nl heel slechte ervaring mee (uitval, echo's, noem mr op...)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

dirkdeferme schreef:mja al goed en wel, mr heb dan nog geen antwoord op mn 2 vragen:

- kan ik via st digipack 2 routers online brengen (2 externe ip's)?
In theorie wel, maar waarom zou je?
dirkdeferme schreef:- de telefonie via digipack, is dat voice over ip? heb dr nl heel slechte ervaring mee (uitval, echo's, noem mr op...)
Het is voice over ip, maar niet de voice over ip zoals je die kent van skype en anderen. Zo lang de telefonie nog op het eigen netwerk van Telenet zit, krijgt dat verkeer prioriteit (quality of service). Van zodra je buiten het Telenet-netwerk gaat, is het weer over de klassieke telefoonlijnen. Het kwaliteitsverschil is niet of nauwelijks merkbaar. Echo's zijn er in ieder geval niet.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

devilkin schreef:
localhost schreef:Als je wilt herflashen, koop dan een Asus WL-500gp. Deze kan dezelfde third-party firmware gebruiken (dd-wrt, openwrt) als een Linksys, maar heeft nog andere interessante features, oa usb 2.0, mini-pci, meer geheugen,...
Hmm, interesting. Blijven die dingen ook werken met 3rd parties? Want dat is soms wel eens een probleempje.. :|
Meer info op de wiki van dd-wrt.com. Het is van daar dat ik de info heb. De wiki staat vol met uitleg over 3rd parties.
dirkdeferme
Member
Member
Provider

okay bedankt

2 routers zou ik kunnen gebruiken om dan dingen te kunnen uittesten met 2 verschillende netwerken vr het werk (bvb ISA server)

ja die voice over ip kan alvast nie slechter zijn dan die van Tele2
das al een eerste feit
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

dirkdeferme schreef:- kan ik via st digipack 2 routers online brengen (2 externe ip's)?
Soms toch wel grappig, mensen die vanalles moeten uitproberen... maar dan zelf niet kunnen antwoorden op dergelijke vragen :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

r2504 schreef: Soms toch wel grappig, mensen die vanalles moeten uitproberen... maar dan zelf niet kunnen antwoorden op dergelijke vragen :roll:
You read my mind ... :)
wem
Premium Member
Premium Member
Provider

devilkin schreef:Je krijgt maximaal 2 IP-adressen toegewezen door de DHCP server van Telenet. Als je daar een router aanhangt, hang je zoveel pc's als je wilt op internet.
Wel een kleine randopmerking:
Je kan er meer dan 2 computers (door middel van een router) aanhangen, maar dit mag niet van Telenet! Ben je dus bewust dat je de algemene voorwaarden daarmee overtreed. (Dit zal waarschijnlijk geen gevolgen hebben, maar je zou vals kunnen veronderstellen uit deze topic dat het ook effectief mag)
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik dacht dat ze er in de praktijk geen probleem van maken, maar dat je wel geen ondersteuning mag verwachten als er iets fout loopt. Bij problemen zal je dus steeds je pc's rechtstreeks aan de modem moeten hangen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

wem schreef:
devilkin schreef:Je krijgt maximaal 2 IP-adressen toegewezen door de DHCP server van Telenet. Als je daar een router aanhangt, hang je zoveel pc's als je wilt op internet.
Je kan er meer dan 2 computers (door middel van een router) aanhangen, maar dit mag niet van Telenet! Ben je dus bewust dat je de algemene voorwaarden daarmee overtreed. (Dit zal waarschijnlijk geen gevolgen hebben, maar je zou vals kunnen veronderstellen uit deze topic dat het ook effectief mag)
Alsof niet iedereen dat doet.
Als ze limieten hanteren van 12GB moeten ze niet beginnen zagen hoeveel computers ik gebruik.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

och, je moest eens weten hoeveel mensen dat overtreden :roll:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

dirkdeferme schreef:okay bedankt

2 routers zou ik kunnen gebruiken om dan dingen te kunnen uittesten met 2 verschillende netwerken vr het werk (bvb ISA server)
Met die third party firmwares is kan je zeer eenvoudig VLANs instellen op je router. Zo heb je ook 2 verschillende netwerken.
Het voordeel is dan dat je traffiek niet "naar buiten" gaat en niet meegeteld wordt op de telemeter. Als je het toekennen van ip-adressen laat afhangen van Telenet, dan kan dat wel eens gebeuren.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

wem schreef:
Ik ging er van uit dat hij de Algemene Voorwaarden al gelezen had en uit het hoofd kende, en enkel maar een vraag stelde over een theoretische technische mogelijkheid.
</sarcasme>
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

localhost schreef:Met die third party firmwares is kan je zeer eenvoudig VLANs instellen op je router. Zo heb je ook 2 verschillende netwerken.
Het voordeel is dan dat je traffiek niet "naar buiten" gaat en niet meegeteld wordt op de telemeter. Als je het toekennen van ip-adressen laat afhangen van Telenet, dan kan dat wel eens gebeuren.
Hier heb je echt wel geen VLANS voor nodig ... de gewone huis, tuin & keukenrouter is al voldoende om intern verkeer intern te houden. Als je inderdaad met een switch werkt en de 2 publieke ip's van Telenet gaat gebruiken loop je wel kans om "intern" verkeer over je Telemeter te gooien.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

ditCh schreef:
localhost schreef:Met die third party firmwares is kan je zeer eenvoudig VLANs instellen op je router. Zo heb je ook 2 verschillende netwerken.
Hier heb je echt wel geen VLANS voor nodig ... de gewone huis, tuin & keukenrouter is al voldoende om intern verkeer intern te houden. Als je inderdaad met een switch werkt en de 2 publieke ip's van Telenet gaat gebruiken loop je wel kans om "intern" verkeer over je Telemeter te gooien.
Ik las zijn vraag als "ik heb intern 2 verschillende netwerken nodig, met verschillende ip-range". Met de huis-tuin-en-keukenrouters kan dat meestal[*] niet, tenzij aangepaste firmware.

[*] Er zijn uitzonderingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

localhost schreef:Ik las zijn vraag als "ik heb intern 2 verschillende netwerken nodig, met verschillende ip-range". Met de huis-tuin-en-keukenrouters kan dat meestal[*] niet, tenzij aangepaste firmware.
Nog niet getest, maar je zou je huis-tuin-en-keuken router op 192.168.0.1/16 kunnen zetten, en de aangesloten PC's in een groep 192.168.1.x/24 en 192.168.2.x/24 (static zonder DHCP dus).

Zo heb je in princiepe twee (zelfs drie) gescheiden netwerken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”