ADSL helemaal niet mogelijk voor mij?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik heb geprobeerd om voor mijn ouders Scarlet ADSL light te nemen (we hadden eerst Telenet expressnet en betaalden dit samen) omdat ik verhuis (heb voor mezelf edpnet gepakt op nieuw adres) en zij surfen elke dag maar ze zijn geen zware gebruikers. Wat surfen, e-mails bekijken... dat is alles.

Ok wat hoor ik vandaag? Scarlet Adsl is niet mogelijk op uw lijn, de kwaliteit is te slecht. Ik heb ff gebeld naar scarlet en ze zeggen dat de telefooncentrale te ver is, zo'n 6 km... Pfft heb ik daarvoor speciaal Telenet telefonie veranderd naar BGC discovery line voor mijn ouders? Ik heb hen wel geleerd om met voipbuster te bellen nu, dus daar sparen ze in uit. :lol:

Maar goed nu internet nog. Zitten zij nu vast met Telenet? Zou ADSL wel werken met een andere provider? Ik kan namelijk academic broadband pakken voor 22,5 euro per maand, maar ja dat is ook adsl.
En ok wat als telenet alleen mogelijk is... Comfortnet abbo? Is dat niet te traag?
ja veel vragen ik weet het.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

6 km is nu eenmaal erg ver om nog iets of wat ADSL-signaal te hebben.
De kans bestaat er dus inderdaad in dat geen enkele DSL-provider u gaat kunnen/willen aansluiten.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

De centrale is voor iedere adsl aanbieder dezelfde dus adsl is niet mogelijk.
bij telenet comfortnet kan je maximaal 1GB per maand versturen/ontvangen en dat is heel weinig. Ik weet natuulijk niet wat jij bedoelt met "geen zware verbruikers". Het zou kunnen dat ze daar perfect mee toekomen als ze alleen een mailtje lezen.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ok dan zit ik vast met Telenet, UPC kan niet want ik woon in Herent, niet in centrum Leuven. Bedankt voor het antwoord!

Comfortnet dan maar. 1 Mbps is dus 125 KB/s. Hmm hopelijk is dat genoeg voor hen.

Nog een vraagje is er een goede draadloze router dat jullie kunnen aanraden want ze surfen nu met een laptop in de living. De draadloze router staat in mijn kamer maar dit is een topcom 802.11 b. Nu zou ik toch een g router aanschaffen voor hen want van mijn kamer tot de living gaf een zwak signaal en dit wil ik wat opboosten.

ik dacht aan deze? http://www.pixmania.be/be/nl/455453/art ... gr614.html
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Provider

In principe is adsl in herent mogelijk hoor.
De afstand is idd ongeveer 6km (LEX is op de vismarkt in leuven).
Via Scarlet zal dit mss niet mogelijk zijn omdat ze dit niet opleveren (om problemen te voorkomen) maar via edpnet/dommel/skynet lukt het wss wel
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Tja wat is de snelheid dan wel niet...512 kbps?

Maar goed dit zijn de stappen die ik ondernomen heb. Ik ga mijn telenet abonnement afsluiten, opzegbrief is klaar. Ik heb in die brief uitdrukkelijk om de waarborg gevraagd van de modem, ik ben al klant sinds 2000.

Op 6 juni komt er een technieker langs en die gaat een modem plaatsen in de living achter de tv. Dit zou volgens de telefoniste gratis zijn en met promotie van 2 maanden gratis.

Maar ja wat ik niet goed weet maar waarschijnlijk zo zal zijn is dat het comfortnet abbo van mijn moeder dan nog niet actief is maar wel de apparatuur er al staat. Want mijn abbo kan pas over een maand afgesloten worden (opzegtermijn). Er kunnen toch geen twee internetabbo's van telenet tegelijk lopen in hetzelfde huis?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Provider

Misschien eens vragen aan een light abbo van belgacom zelf ( ik ken ze niet), meestal doen ze daar nogal wat moeite voor de klanten...

maar je moet daar geen al te hoge verwachtingen van hebben...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”