DHCP Server (router U.S. Robotics Wireless MAXg ADSL)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

Hey,

Ik ken niet véél van de instellingen op mijn router, maar zit met hetvolgende probleem.

Om Emule te draaien moet je een bepaalde TCP & UDP poort openzetten in je firewall, gekoppeld aan een IP adres. Het openzetten van deze poorten doe ik via de functie VIRTUAL SERVERS, zie uitleg:

Virtual Servers
Virtual servers allow you to direct incoming traffic from the WAN side (identified by Protocol and External port) to an Internal server with a private IP address on the LAN side. If you need to convert an external port you need to enter an internal port. A maximum of 32 entries can be configured.


So far, so good.

Echter de pret is uit als om de één of andere manier mijn IP adres veranderd (eindigend mét 1 eenheid hoger), dus mijn IP adressen eindigen STEEDS op .2 of .3 (veranders meermaals per week)

Ik vermoed dat deze veranderingen gebeuren door de DHPC server die zo is ingesteld:

Start IP address: eindigt op .2
End IP address: eindigt op .254
Lease time: 24 hours


Wat ik dan moet doen is de virtual server met het nieuwe IP adres aanpassen en dan zijn de poorten terug open.

Bestaat er géén manier om - welke IP adres ook - bepaalde TCP & UDP steeds open te houden?
Ik heb nog de opties 'PORT TRIGGERING' en 'DMZ Host' in mijn router staan, maar weet niet goed wat dat betekent...

Moet er dan ook softwarematig in WinXP aangepast worden?

Sorry, dit komt misschien wat dom over, maar ik ben een leek op dat gebied.

Alvast bedankt voor een gouden tip :wink:
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Je zou een statisch ip kunnen instellen op je computer, maar het is beter dat je met UPnP werkt: http://www.emule-project.net/home/perl/ ... show_topic

Koerskemel,
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Gewoon uw lease time voor voor de DHCP server op unlimited/forever zetten.

Dan blijft
PC1 steeds .2
PC2 steeds .3
in uw netwerk.

Oh ja, nadien wel nog is nakijken of de UDP en TCP regels bij de juiste PC staan.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Met Port Triggering kan je bepaalde poorten open zetten in je router zonder dat deze verbonden zijn aan een IP adres.

Maar je kan ook je verschillende pc's een vast ip adres geven in de netwerksettings van de pc zelf, en dan kan je via de 'virtual servers' voor elk van deze pc (en dus ook zijn ip) de poort open zetten.
Als je met dergelijke programma's wil werken en je hebt een router/modem combinatie, dan is de beste oplossing om een fixed ip adres te gebruiken voor de pc's.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Of ge hangt een ip nummer vast aan uw mac adres.

upnp is nie aan te raden, virussen maken daar dankbaar gebruik van.

vast ip is een goed alternatief als het geen laptop is waar je regelmatig op verplaatsing mee bent.

[edit] ge hebt precies nie veel keus met da toestel. Upnp of als er maar 1 computer op het netwerk wordt aangesloten kan je ook de IP range van de dhcp server beperken tot 1
Please help, looking for a way to get rich and fast
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BungaMan schreef:Of ge hangt een ip nummer vast aan uw mac adres.


Dan moet je router z'n DHCP server dit wel ondersteunen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”