Mobistar ADSL - dikke BROL

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

Als ik iedereen een goede raad mag geven. Blijf met u handen van Mobistar ADSL!!!
Vreselijke service in ALLE opzichten, zeker als je niet tevens Mobistar gsm klant bent. Support lijn is dan betalend en bovendien moet je door een achterlijk doolhof van menu's en hang je dus al gauw een half uur aan de lijn!!!
Op mijn opzegging wordt helemaal niet gereageerd terwijl ik duidelijk om een bevestiging heb gevraagd???
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heb je opgezegd via aangetekend schrijven? Dan hebben ze geen poot om op te staan (mits je je aan de voorwaarden gehouden hebt en je je 'receipt' nog hebt van de post)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jurisco
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2006, 19:01

ja AFBLIJVEN!!!!
pemeister
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007, 16:55

Ik heb deze ganse thread aandachtig gelezen (helaas NADAT ik beslist had van naar Mobistar over te schakelen). Welnu, wanneer je de triestige situaties van hierboven samen neemt en je doet die in het kwadraat, dan kom je stilaan in de buurt van wat ik hier moet doorstaan dankzij Mobistar.

Een dikke 3 maanden geleden heb ik beslist om over te stappen van Belgacom naar Mobistar. Reden: ik gebruik de telefoonlijn toch nooit om te bellen en Mobistar geeft een extra korting aan Mobistar-klanten. ADSL Mobistar Connect leek dus ideaal. Wat er daarna allemaal is gebeurd neemt intussen meer dan 4 pagina's in beslag (beknopte versie nog wel). Ik heb intussen ook meer dan 4 uur met de helpdesk getelefoneerd (gelukkig gratis), er zijn al 3 techniekers langsgekomen, ik heb hier al 3 modems (USB, ethernet en Livebox), 2 filters en 2x 10 meter telefoonkabel. Op dit moment kan ik sporadisch inbellen en gedurende 3 minuten surfen met een snelheid tussen 800kb(!!) en 3Mb. En te weten dat ik maar 2km van de centrale zit...


Het komt eigenlijk op het volgende neer:
- (sommige) helpdeskmedewerkers kennen duidelijk de procedures niet voor de overschakeling
- de helpdeskmedewerkers spreken elkaar constant tegen en (bijna) niemand weet hoe de vork precies in de steel zit
- er is een ernstig communicatieprobleem tussen Mobistar en Belgacom
- Mobistar is technisch niet in staat om een basisdienst te leveren
- de ombudsdienst kiest er blijkbaar ook maar een paar mails uit want zelf heb ik nooit een antwoord ontvangen (en ik ben blijkbaar niet de enige)
- ergens op de helpdesk van Mobistar bevindt zich een bermudadriehoek waar dossiers zo nu en dan op onverklaarbare wijze in verdwijnen


Ikzelf ben voor mijn inkomen afhankelijk van internet en na 7 weken zonder heb ik intussen gigantisch veel schade geleden. Waarom ik geen business abonnement heb genomen? Toen ik besliste van over te stappen wist ik al dat ik over 3 maanden met m'n bedrijf naar een kantoor ging verhuizen, waar WEL een office line zou komen. En via Belgacom ADSL heb ik altijd probleemloos kunnen surfen, dus verwachtte ik ook geen problemen na de overschakeling naar Mobistar. Big mistake dus.
Mijn advocaat heeft intussen ook laten weten dat een bedrijf als Mobistar aanvallen meestal een gevecht van zeer lange adem is. Eventueel in kortgeding, maar da's ook weeral een gans gedoe en een boel kosten. Ik heb hen intussen ook een aangetekende ingebrekestelling gestuurd, uiteraard zonder antwoord.

Over 7 dagen verhuizen we en zal ik bijzonder opgelucht zijn eindelijk terug van Telenet gebruik te kunnen maken. Had Mobistar mij een degelijke internetverbinding kunnen verschaffen, dan had ik ongetwijfeld overwogen om ook Mobistar in het kantoor te voorzien, maar na wat er allemaal gebeurd is... Ik ben zelfs zo teleurgesteld dat ik ook ernstig overweeg van onze GSM-abonnementen te laten overzetten naar de concurrentie.

Ik zit nu te wachten op een 4e technieker (het zal deze keer wel iets langer duren want ze hebben net mijn dossier kwijtgespeeld), en zo blijven we wachten en wachten en wachten...



P.S. Ik ben al supercontent dat ik hier deze post heb kunnen plaatsen, want meestal laat de verbinding het afweten nog voor een webpagina goed en wel is ingeladen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Van Telenet gebruik maken ? Probeer EDPnet of dommel eens, goedkoper dan Telenet, én het kost minder dan je abo + telefoonlijn.
pemeister
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007, 16:55

simpel, omdat ik in de laatste jaren met zowel Telenet, Belgacom, Versatel en Mobistar heb gewerkt en dusdanig alle vertrouwen in ADSL kwijt ben. Het is altijd iets.
Bij Telenet steek je gewoon de kabel in je router en hup, je kan surfen. Modem kapot na een paar jaar? Geen probleem, dag nadien heb je al een nieuwe.

Verder is een Telenet Office Line niet veel duurder als gelijkaardige oplossingen bij de ADSL-concurrenten (als je weet dat je een vast IP krijgt, dat de nodige poorten openstaan en dat er support is voor professionele diensten als vpn etc.) en ik betaal bovendien liever iets meer wetende dat ik te maken heb met een gevestigde waarde met goeie (business) support.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

pemeister schreef:simpel, omdat ik in de laatste jaren met zowel Telenet, Belgacom, Versatel en Mobistar heb gewerkt en dusdanig alle vertrouwen in ADSL kwijt ben. Het is altijd iets.
Bij Telenet steek je gewoon de kabel in je router en hup, je kan surfen. Modem kapot na een paar jaar? Geen probleem, dag nadien heb je al een nieuwe.

Verder is een Telenet Office Line niet veel duurder als gelijkaardige oplossingen bij de ADSL-concurrenten (als je weet dat je een vast IP krijgt, dat de nodige poorten openstaan en dat er support is voor professionele diensten als vpn etc.) en ik betaal bovendien liever iets meer wetende dat ik te maken heb met een gevestigde waarde met goeie (business) support.


Jij spreekt hier over business support. De support voor de Consument is gewoon om te lachen, mijn moeder die niks van computers weet, kan het even goed uitleggen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Natuurlijk dat je goed geholpen wordt, voor de Business zijn ze altijd íets vriendelijker. Een kabeltje van de tv was niet goed, signaal was te zwak, we kregen ruis op onze tv. Wij hebben wel 1 week mogen wachten op dat kabeltje. We belden de maandag, ze kwamen de vrijdag. Dan moesten wij nog betalen voor hunne brol die het na 1 jaar liet afweten.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”