turboline versus scarlet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik zit momenteel op provider evonet. Ik meen te weten dat deze gebruik maakt van het scarlet netwerk? Nu op dit netwerk is ook edpnet aangesloten? indien zo dan vraag ik me af of ik ooit op het toekomstige aanbod van edpnet (adsl2+) kan aangesloten worden? Ik heb die bedenking omdat je al een hele tijd bij evonet een abonnement kunt nemen op rocket4, maar dat schijnt maar niet beschikbaar te komen in mijn stad. Kan ik daaruit concluderen dat dan ook adsl2+ misschien nooit beschikbaar zal komen? Anderzijds is Belgacom hier wel druk bezig bijkomende kastjes te zetten en her en der oranje kabels of buizen in de grond te stoppen. Is dit voor vdsl of enkel voor hun digitale tv?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die kastjes en kabels van belgacom zijn voor vdsl2. Belgacom gaat adsl2+ overslaan.
Laatst gewijzigd door hellsnake 09 mei 2007, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Evonet maakt inderdaad gebruik van het Scarlet netwerk.
De rocket4 is inderdaad maar beperkt beschikbaar. Een aantal jaar geleden heeft Scarlet al een beperkt aantal eigen DSLAM's geplaatst. Hierop kan inderdaad tot 8Mbit downstream gegeven worden.

ADSL2+ wordt enkel opgeleverd op nieuwe dslam's. Ook evonet klanten worden hierop aangesloten, dus technisch gezien kunnen evonet klanten ook op adsl2+ gezet worden. Of ze dit ook gaan aanbieden, moet je aan hun vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”