Hallo, ik heb een probleem met de lan verbinding op mijn laptop.
Ik gebruik deze niet voor buitenshuis, dus geen vast IP adres.
Sinds enige tijd kan ik, na onderbreking van het internet, vb. om naar een andere kamer te verhuizen, mijn LAN verbinding niet herstellen.
Het IP adres wordt niet vernieuwd. Ik moet telkens weer de computer heropstarten om een IP adres te verkrijgen.
Is dit een defekt aan de netwerkadapter (Realtek Ethernet) ?
Ik durf het stuurprogramma niet te verwijderen.
Indien dit wel de oplossing is, hoe krijg ik alles weer goed geïnstalleerd ?
Of kan toch een oorzaak gevonden worden in de internetverbinding met de modem ?
Met de laptop verlies ik ook spontaan het kontakt met Telenet. Plots valt zomaar de verbinding weg. Bij Ipconfig/renew krijg ik als antwoord dat er geen contact kan gemaakt worden met de DHCP-server.
Ik moet dus afsluiten en windows opnieuw opstarten.
Het eigenaardige is dat mijn zoon met zijn vaste computer op hetzelfde netwerk dit probleem niet heeft.
Zou een draadloze router eventueel een oplossing kunnen bieden ? En kan ik die dan plaatsen op het Powerline bakje dicht bij mijn laptop ? Want als ik die router in de garage moet zetten dicht bij de modem van Telenet, is het weer geen oplossing denk ik, gezien dan de afstand tot de woonkamer te groot wordt en het signaal te zwak. Daarom hebben wij dus gekozen voor Powerline adapters. Maar als die draadloze router op zo'n powerline kan, wil ik het nog wel s overwegen.
Dank bij voorbaat voor uw reaktie.
LAN verbinding.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je vraag lijkt nogal op je andere, ik zet hier een slotje op, reacties kunnen in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14221