DSL lijn vermoedelijk doorgesneden: wat nu?

Plaats reactie
dirkdeferme
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2006, 12:32

heb al sinds gisterenmorgen geen sync meer op mijn speedtouch, geen internet en geen telefoon met tele2allin (luid gekraak en gepiep)
lampjes op DSL, internet en VOICE zijn dood, nog nooit gezien.

er waren gisterenochtend graafwerken in de straat, die zijn nu afgelopen maar ik vermoed dat er een verband bestaat, want er is niks veranderd, heb al hard reset gedaan van modemrouter, alle kabels gecheckt, niks helpt.

al de rest van de straat heeft telenet dus heb geen referentiepunt om te checken, kabeltv werkt bij mij ook

tele2 is ingelicht, ze zullen "de zaak doorgeven" aan belgacom. wat kan ik daarvan verwachten? kan ik btw ergens klacht indienen tegen die idioot op zijn kraan?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

dirkdeferme schreef:tele2 is ingelicht, ze zullen "de zaak doorgeven" aan belgacom. wat kan ik daarvan verwachten? kan ik btw ergens klacht indienen tegen die idioot op zijn kraan?
Dat is mogelijk, loont het wel de moeite,... kan het geval zijn indien je als bedrijf (kmo) b.v.b.

Normaal moet de aannemer (eigenaar van die bagger) in het bezit zijn van de plannen waar de kabels juist liggen.
Indien de bagger-man niet op de hoogte was, is er wel degelijk een fout.

Vroeger was er al een bericht daarover op UB.
Was een bericht van Za Jan 14, 2006 12:39 am destijds...
Blue-Sky schreef:
NuKeM schreef:Lokaties zijn niet zo geheim hoor. Het enige dat ze niet zullen vrijgeven zijn bijvoorbeeld bandbreedte per gebruiker etc.

Om de veiligheid te garanderen kunnen ze ook niet teveel bloot geven.
Noodzakelijk is wel dat bouwfirma's welke graafwerken moeten uitvoeren, aangewezen wordt waar zich ondergrondse kabels bevinden. ('k denk wel dat dergelijke graafwerken moeten aangevraagd worden, indien geen info daarover ingewonnen werd kan de schade verhaald worden op de ondernemer )

Ik herinner mij dat er jaren geleden ergens een kabel beschadigd werd van een hospitaal, de verzekering van die bouwondernemer zal er niet goedkoop vanaf gekomen zijn.

:wink:
streep
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007, 12:12

dirkdeferme schreef:tele2 is ingelicht, ze zullen "de zaak doorgeven" aan belgacom. wat kan ik daarvan verwachten?


Dit betekent meestel dat ze een ticket openen bij Belgacom om uw lijn te laten controleren en om een Belgacom technician te laten dispatchen.

Men zal je daarover nog gaan contacteren om je een datum te geven dat Belgacom gaat langskomen.

Nu als die kabel finaal door is, kan het zijn dat ze een lasploeg moeten langssturen... en dan kan je meestal ff wachten.
dirkdeferme
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2006, 12:32

tis in de loop van de dag opgelost geworden, was idd een panne ergens, belgacom was onduidelijk of het om een kabel ging die door was of om iets anders, feit is dat de put - die ze na de graafwerken dichtsmeten -momenteel terug openligt, heb ik bij het thuiskomen bemerkt...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”