Pagina 1 van 2

Routerproblemen voor [ANARCHY92]

Geplaatst: 24 apr 2007, 18:02
door ketter
ANARCHY92 ik heb lange tijd gedacht dat er enkel problemen waren met de Belkin routers maar blijkbaar zijn er nog meerdere mensen met andere routers die ook het vervelende probleem hebben dat je de router steeds maar moet resetten wat er op zou kunne wijzen dat het probleem toch bij Dommel.Ik moet ELKE keer dat ik een nieuw ip adres gekregen heb een reset doen. :evil:

ANARCHY92 zou het aub is mogelijk zijn om is na te zien of de fout niet te vinden is bij Dommel want steeds dat resetten begint teveel te worden.
Het rare ervan is dat er nu mensen zijn die voor dat ze bij Dommel waren nooit problemen hadden en nu wel.

ANARCHY92 en ja ik heb daar al voor naar jullie helpdesk gebeld en ook die van Belkin maar het geraakt maar niet opgelost. :cry:

Mvg Ketter

Geplaatst: 24 apr 2007, 18:06
door AnD
Ik had dat probleem ook, maar de laatste tijd heb ik het niet meer :s


Edit: Ik heb een US robotics 9106 router/modem

Geplaatst: 24 apr 2007, 18:08
door ketter
AnD schreef:Ik had dat probleem ook, maar de laatste tijd heb ik het niet meer :s


Edit: Ik heb een US robotics 9106 router/modem
ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten. :evil:

Geplaatst: 24 apr 2007, 19:25
door Koelreuteria
ketter schreef:ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten. :evil:
Met mijn Aztech 900E ook....
Vroeger, bij Easynet, had ik dat nooit...

Geplaatst: 24 apr 2007, 19:33
door devilkin
Ik gebruik een Cisco 827 router, geen problemen mee.

Geplaatst: 24 apr 2007, 19:43
door RaPMaN
5 jaar lang klant geweest bij BGC en nooit problemen gehad met die 36u reset.

Sinds ik bij dommel ben heb ik er ook regelmatig last van ...

Router is nog steeds dezelfde als van toen ik BGC had : US Robotics 999105

Geplaatst: 24 apr 2007, 20:36
door DenDries
Jep, zelfde probleem hier, en als ik wil reconnecten altijd "Authentication failure"

Geplaatst: 24 apr 2007, 21:18
door DarkAvenger
Alcatel SpeedTouch Home (6 jaar oud) + Linksys WRT54GL (2jaar oud) met DD-WRT v23 SP2 firmware.

Vroeger : Yucom, Skynet, Wanadoo, Tiscal. Nooit problemen.

Daarna : Scarlet. Gedurende 1.5 geen grote issues. Nadien een gans jaar niets dan problemen.

Nu : Dommel. Vrij goed, maar moet toch ook om de 3 à 4 dagen resetten.

Geplaatst: 24 apr 2007, 22:04
door gr4vity
PM mij ff ticket nummer door, dan zal ik morgen eens kijken.

Heb de klacht wel nog niet gehoord... dus denk dat het echt een select groepje zal zijn.

Geplaatst: 24 apr 2007, 22:18
door ketter
ANARCHY92 schreef:PM mij ff ticket nummer door, dan zal ik morgen eens kijken.

Heb de klacht wel nog niet gehoord... dus denk dat het echt een select groepje zal zijn.
ANARCHY92 goei vraag :lol:

Is ondertussel al ff geleden dat ik daar is voor gebeld heb dus ticketnr heb ik niet meer .

Maar het is wel een groot probleem voor dat select groepje hoor :lol:

Toch alvast bedankt.

Geplaatst: 24 apr 2007, 22:34
door crapiecorn
Ik heb het soms, al kan het goed zijn mijn router het begeeft onder hevige bittorrent connecties..

Geplaatst: 24 apr 2007, 22:55
door Burny
Er is allesinds iets raars aan de hand (met die 36u DC) bij Dommel. Op 7 jaar Skynet nooit problemen gehad ermee (ADSL PCI modem, daarna een Speedtouch 510), en toen ik pas Dommel had lag mijn connectie ook 2x uit toen ik op mediumband vloog. 5 minuten gedisconnect laten, en dan lukte het weer. De laatste maanden heb ik het echter niet meer gehad.

Geplaatst: 24 apr 2007, 23:20
door lithion
Het wordt gewoon dringend tijd dat ze die 36h disconnect afschaffen.

Geplaatst: 25 apr 2007, 00:26
door ReserveBelg
Wat is eigenlijk het nut van zo'n disconnect?

Geplaatst: 25 apr 2007, 06:49
door Coop
IDD, ik heb er ook last van, en vindt het wel vervelend.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=

Denk er ook aan dat wij dat wel kunnen oplossen, maar jan met de pet die gewoon wat surft en wat emails typt gaat dit als zeer negatief ervaren.
Terwijl zitten wij dommel aan te raden bij onze vrinden en familie en zij vinden het niet zo leuk als ze een hele handleiding moeten doorlopen voor terug te kunnen surfen.

Dit zou hoge prioriteit moeten krijgen vind ik.

Geplaatst: 25 apr 2007, 08:18
door verb
Ik heb er geen last van, en heb een Belkin router. Enkel bij het overschakelen naar mediumband of breedband moet ik resetten.

Geplaatst: 25 apr 2007, 11:56
door Coolrunner
kheb hier een linksys WAG54GS en had geen problemen van 08/06 tot 02/07 maar de laatste tijd toch af en toe een rood lampje bij de connectie, nu in 99% van de gevallen heb ik dan connectie binnen de 3 minuten.

Kvind het alleen raar dat ik daarvoor nooit problemen had, nu mijn problemen zijn zeker niet dramatisch, misschien heb ik zo weinig problemen omdat ik bijna dagelijks (als ik niet thuis ben) de spanning volledig afzet van de computer + modem/router.

Al bij al valt mijn "probleem" dan toch nog mee als ik jullie dingen lees

Geplaatst: 25 apr 2007, 12:09
door ketter
@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.

@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.

@ Coop het is idd vervelend als je aan iemand Dommel zit aan te raden en dat die mensen dan ook dit probleem zouden kunnen hebben. :cry:
Dan moet je meer daar gaan resetten als ze er niks van kennen dan iets anders.

Geplaatst: 25 apr 2007, 12:55
door verb
ketter schreef:@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.
Dat klopt, het is een wireless router met ingebouwde modem.

Geplaatst: 25 apr 2007, 13:09
door Coolrunner
ketter schreef:
@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.
heb mijn modem tot op heden slechts 1 keer moeten resetten maar waarschijnlijk is dit omdat ik mijn modem/router altijd wel eens uitzet 1x per dag (en hiermee bedoel ik de spanning vermits deze op dezelfde stekkerblok is aangesloten als de PC)

Geplaatst: 25 apr 2007, 15:53
door killer
timerke aan uwe modem hangen dat 1* per dag voor 5 minuten de stroom onderbreekt zou het toch moet oplossen :)

Geplaatst: 25 apr 2007, 15:59
door Roygenz
Hier 't zelfde probleem met 'n robotics modem, om de 48u sync kwijt..

Geplaatst: 25 apr 2007, 17:20
door ketter
Ik sta er versteld van hoeveel mensen er toch dat probleem hebben met verschillende merken van router.

Nu hopen dat er een oplossing voor gevonden word want een collega van mijn werk dacht het te weten maar zijn oplossing heeft ook niks geholpen.

Geplaatst: 25 apr 2007, 17:38
door ljd
Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)

Geplaatst: 26 apr 2007, 07:23
door Coop
ANARCHY92, heb je dit al eens kunnen aankaarten ? gaan er acties ondernomen worden ?

Geplaatst: 26 apr 2007, 11:17
door crapiecorn
Voor een actie te ondernemen moet je eerst weten waar het probleem ligt.

Geplaatst: 26 apr 2007, 12:18
door Coolrunner
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)

Geplaatst: 26 apr 2007, 18:30
door Draco888
Coolrunner schreef:
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)
Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N :p) er is.

Geplaatst: 26 apr 2007, 18:50
door ketter
Draco888 schreef:
Coolrunner schreef:
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)
Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N :p) er is.
Draco888 maar ik verander ook wel van router hoor maar ik denk toch niet voor de linksys N te gaan. :lol:

Geplaatst: 27 apr 2007, 11:19
door DarthDavy
Ik ben sinds gisteren online op het dommel netwerk en heb nergens problemen mee gehad. Ook nog geen disconnects (behalve terwijl ik met mijn router aan het foefelen was gisterenavond :P ).

Ik ben een gelukkige Dommelgebruiker nu en mijn draadloze router is het blauwe Belgacom Philips ding.

Geplaatst: 27 apr 2007, 22:37
door dreamrocker
verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects

Geplaatst: 28 apr 2007, 00:15
door Patje
dreamrocker schreef:verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects
als je last hebt van disconnects zal dat eerder te maken hebben dat je te ver van centrale zit of slechte bekabeling... en niet zozeer die philips, tenzij er nog een oudere firmware op staat die soms wel eens een probleem kon geven bij sommige mensen die net op het randje zitten ...
dommel zou wel eens de schuldige zelf kunnen zijn die de disconnects veroorzaakt,als ik zo hier allemaal lees is de ene na de ander die dit probleem krijgt ... telkens dommel klanten

ik gebruik ook de philips met blauw kapje (SNA6600), daarvoor had ik de SNA6500 (goudkleurig) reeds een jaar in gebruik toen die werd getroffen door een bliksem inslag, toen heb ik meteen een nieuwe gekocht (die blauwe) die ik nu ook al een jaar gebruik .... en zeer tevreden :wink:

@dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation
dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn

Geplaatst: 28 apr 2007, 10:33
door ljd
Het is niet alleen dommel hoor :)

Geplaatst: 28 apr 2007, 13:20
door Koelreuteria
Patje schreef: @dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn
Graag je comments... Vooral als je weet dat ik bij Easynet niet eens wist dat er zoiets als "disconnects" bestond :eek:
Hierbij de de waarden geplukt uit mijn Aztech:

Geplaatst: 28 apr 2007, 15:21
door Goendi
Laat ze die anders eens op 4640 Interleaved zetten als profiel? Sommige routers hebben problemen met FAST profielen (al zou dit merkwaardig zijn bij Philips routers, daar is het meestal net andersom)

Geplaatst: 28 apr 2007, 15:50
door decat
heb ook zo'n blauwe philips router maar resetten is hier niet nodig.
de disconnects heb ik wel af en toe maar moet dan enkel via de router terug connecten, kan daar wel mee leven :lol:

Geplaatst: 29 apr 2007, 09:58
door rottekop
Disconnects? :???:

Ik heb de vraag aan Dommel gesteld of er 36H disconnects zijn want dit moet voor mij duidelijk zijn voor ik overstap. Dit was het antwoord dat ik kreeg van de technische dienst:
Geachte,


In theorie is er enkel een disconnect bij het overschrijden van uw breedband
limiet.

Bij netconnect plus is er zelfs totaal geen disconnect.
En nu lees ik hier dat er toch een 36H disconnect is? Wat is dat hier allemaal? :x

Geplaatst: 29 apr 2007, 10:32
door RaPMaN
Er zijn idd 36u disconnects (bij een netconnect abbo)

Geplaatst: 29 apr 2007, 14:13
door on4bam
RaPMaN schreef:Er zijn idd 36u disconnects (bij een netconnect abbo)
Dat heeft trouwens niets met Dommel te maken maar met Turboline BC.

Je krijgt trouwens dikwijls je zelfde IP terug (de disconnect duurt hier volgens de routerlogs 2 seconden..

Geplaatst: 29 apr 2007, 22:23
door sniper1964
Hoi Ketter,

Ga mij hier ook maar aanmelden.
Belkin en Fritzbox 7140.
Ook last van disconnects, lijn getest ==>> ok
4.1 km van de centrale.
Bekabeling ==>> ok.