vraagjes ivm verhuis en internet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
mianus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:21

Ik verhuis binnenkort, momenteel heb ik op oud adres (ouders) Scarlet premium (s**** bigtime btw) en Belgacom telefonie.

Op mijn nieuw adres wil ik deze zaken: ADSL via Dommel of EDPnet, Telenet Digitaal voor TV, geen vaste telefonie nodig.
Er is reeds een bestaande telefoonlijn aanwezig, heb ik het goed dat ik hiervoor dan verplicht minimum een Belgacom Discovery Line per maand 6,5euro betaal EN de abbokosten bij Dommel/EDPnet?

Op mijn oud adres(ouders) zoek ik de goedkoopste oplossing vaste telefonie combinatie met light internet abbo (niet veeleisend, enkel mail en semi-snel surfen) eventueel indien voordeliger Telenet. maar zeker GEEN Scarlet.

Alvast bedankt voor opmerkingen en antwoorden,

M.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

IDD je moet sowieso een lijn hebben/betalen om ADSL over te krijgen.
Je kan ook raw copper nemen, maar dat kost je dubbel zoveel als een discovery lijn, dank u Belgacom.
Hoewel BGC nu op een van zijn eigen abos wel de mogelijkheid bied om zonder vaste lijn te surfen, maar ze laten die mogelijkheid niet toe voor anderen.
Dus: ja, je zal een discovery lijn + je abo bij EDPnet/Dommel moeten betalen.

Voor je ouders . . ik ben niet zeker he, maar denk dat telenet voor zo een abo wel een voordelige formule heeft . . zolang het enkel licht surfen is he (denk dat het volume 12.5gig is bij telenet voor zo'n formule).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”