scarlet news stopt vanaf 1 juni

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gesloten
jotje0
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Toen ik zojuist mijn e-mail controleerde kreeg ik volgende mail van scarlet

Beste newsgebruiker

Scarlet wenst jullie mee te delen dat zij - gezien de grote hoeveelheid illegale content die aangeboden wordt in de newsgroepen - zal stoppen met het zelf aanbieden van news met ingang van 1 juni.

Van die datum af zal het niet meer mogelijk zijn om gebruik te maken van de newsfeed van news.scarlet.be.

Indien gewenst, kan de klant wel nog zelf gebruik maken van een newsprovider zoals Giganews of Easynews. Het NNTP protocol zal niet geblokkeerd worden. Info over deze aanbieders zal te vinden zijn op onze pagina's.

Wij danken u voor uw begrip.

Sinds enkele maanden ben ik me gaan verdiepen in het werken met nieuwsgroepen en was ik heel tevreden met de nieuwsserver van scarlet.
De snelheid was weliswaar langzaam 2 draadjes van 30K , maar de retentie en compleetheid waren echt goed.
Mijn vraag is de volgende : Kan ik, indien ik eweka of een andere payserver aanschaf, nog altijd dezelfde nieuwsgroepen gebruiken of zal dit geblokkeerd worden door scarlet? Of zal het juist wel nog mogelijk zijn? ( cfr. NNTP protocol???)
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Ze zullen het niet blokkeren. Ik wete niet of eweka nu geblokkeerd wordt?
Scarlet maakte tot nu toe gebruik van giganews als ik me niet vergis.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dit bericht staat al in het Scarlet forum. Eweka is bereikbaar op een Scarlet verbinding via de BNIX
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”