VPN problemen met ADSL Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GregM
Starter
Starter

Ik ben al enkele dagen aan het proberen om VPN over de adsl-verbinding aan de praat te krijgen. De VPN-server (RRAS op W2K3 Server) is verbonden met een US Robotics router. Op de US Robotics router staat de poort voor PPTP (1723) open naar het IP-adres van de VPN-server.

Wanneer ik alles intern test, dus met private ip's dan lukt dit perfect. ik kan zonder enig probleem vpn'en. Maar wanneer probeer over adsl, dan krijg ik een error 800 (hij kan de vpn-server niet bereiken).

Zou het kunnen dat Skynet deze poorten blokkeert? zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Some feedback plz.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

GregM schreef:Ik ben al enkele dagen aan het proberen om VPN over de adsl-verbinding aan de praat te krijgen. De VPN-server (RRAS op W2K3 Server) is verbonden met een US Robotics router. Op de US Robotics router staat de poort voor PPTP (1723) open naar het IP-adres van de VPN-server.

Wanneer ik alles intern test, dus met private ip's dan lukt dit perfect. ik kan zonder enig probleem vpn'en. Maar wanneer probeer over adsl, dan krijg ik een error 800 (hij kan de vpn-server niet bereiken).

Zou het kunnen dat Skynet deze poorten blokkeert? zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Some feedback plz.
Skynet blokkeert geen poorten ( enkel 25 voor een eigen SMTP ). Het probleem doet zich waarschijnlijk voor op de USR ( of eventueel je adsl modem.
killer
Pro Member
Pro Member

probeer het een keer door je server in te stellen als DMZ op je USR zou mijn eerste idee zijn ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”