1.moet ik zelf skynet opzeggen? (op hun site staat dat zij dit doen,in hun laatste mail staat dat je zelf je vorige provider moet opzeggen).
2.welke downloadsnelheid haal je bij dommel? bij skynet had ik 330kb/s, nu 413kb/s (het profiel hebben ze blijkbaar verhoogd,belgacom wou dit niet doen vanwege slechte lijneigenschappen(zijn nog steeds hetzelfde met de snellere connectie))
3.Een connectie via ppoE (LLC encapsulation) & via PPOA(LC&MUx ofzo) werkt allebei, zit er een merkbaar verschil in?
enkele vragen
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
laurens7 schreef:1.moet ik zelf skynet opzeggen? (op hun site staat dat zij dit doen,in hun laatste mail staat dat je zelf je vorige provider moet opzeggen).
Normaal doen zij dit voor jou.
laurens7 schreef:2.welke downloadsnelheid haal je bij dommel? bij skynet had ik 330kb/s, nu 413kb/s (het profiel hebben ze blijkbaar verhoogd,belgacom wou dit niet doen vanwege slechte lijneigenschappen(zijn nog steeds hetzelfde met de snellere connectie))
In principe hetzelfde, het is dezelfde infrastructuur. (ik haal 420kb/sec)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
1. Voor zover ik weet moet je niks opzeggen. Je vraagt gewoon een abonnement aan bij Dommel en je skynet abonnement wordt automatisch afgesloten. Let er wel op dat de minimum contractduur (1 jaar) verlopen is, anders gaat ge veel geld kunnen afdokken. Dit werkt trouwens alleen maar bij Belgacom dacht ik want als je van een niet-Belgacom abonnement naar een andere ADSL-provider gaat, moet je het vorige abonnement wel opzeggen.
2. 4 mbps = 4 * 1024 = 4096 kbps / 8 = 512 kB/sec.
Hier zit nog wel wat overhead in dus de echte maximumsnelheid zou 4096 / 10 (heb ik ergens gelezen) moeten zijn, 409 kB/sec dus. Natuurlijk kunnen er ook nog een hele reeks factoren de snelheid beïnvloeden.
3. Dit is point-to-point over ethernet of over ATM. Is dus eigenlijk gewoon de connectie die uw modem gebruikt. Dit gaat normaal altijd ppoE zijn (gewone LAN-kabel), tenzij je een modem hebt met een ATM-poort. Dit heeft geen invloed op uw internetconnectie.
Alleen over punt 3 niet helemaal zeker, dus als het verkeerd is zegde het maar
2. 4 mbps = 4 * 1024 = 4096 kbps / 8 = 512 kB/sec.
Hier zit nog wel wat overhead in dus de echte maximumsnelheid zou 4096 / 10 (heb ik ergens gelezen) moeten zijn, 409 kB/sec dus. Natuurlijk kunnen er ook nog een hele reeks factoren de snelheid beïnvloeden.
3. Dit is point-to-point over ethernet of over ATM. Is dus eigenlijk gewoon de connectie die uw modem gebruikt. Dit gaat normaal altijd ppoE zijn (gewone LAN-kabel), tenzij je een modem hebt met een ATM-poort. Dit heeft geen invloed op uw internetconnectie.
Alleen over punt 3 niet helemaal zeker, dus als het verkeerd is zegde het maar
thanks!
we hadden als eerste hier in de buurt adsl-(en ervoor) isdn,we zijn dus al een decennium belgacom sponsor,nu is enkel het classic line abonnement bij belgacom,al de rest is buiten.
Nu telenet nog buiten(kabel) door sataliet-tv(maar dat signiaal kan je niet kosteloos onbeperkt delen als bij de kabel of toch?).
mss nog een vraagje.ik heb de mailbox van mn huidige account stopgezet en het mail adres overgezet nr een nieuwe mailbox(van een kennis).Werkt perfect momenteel,toch geen probleem bij stopzetting van het huidig abbonnement(niet bij die kennis)?
we hadden als eerste hier in de buurt adsl-(en ervoor) isdn,we zijn dus al een decennium belgacom sponsor,nu is enkel het classic line abonnement bij belgacom,al de rest is buiten.
Nu telenet nog buiten(kabel) door sataliet-tv(maar dat signiaal kan je niet kosteloos onbeperkt delen als bij de kabel of toch?).
mss nog een vraagje.ik heb de mailbox van mn huidige account stopgezet en het mail adres overgezet nr een nieuwe mailbox(van een kennis).Werkt perfect momenteel,toch geen probleem bij stopzetting van het huidig abbonnement(niet bij die kennis)?
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
laurens7 schreef:Nu telenet nog buiten(kabel) door sataliet-tv(maar dat signiaal kan je niet kosteloos onbeperkt delen als bij de kabel of toch?).
Tsjah, wat versta je onder kosteloos??? Normaal gezien heb je bij satteliet-tv per tv-toestel een decoder nodig, maar je kan zoveel toestellen aansluiten als je wil op je satteliet. Je kan altijd gaan proberen om met de kabels te gaan foefelen.