Scarlet One opzeggen (van 3,3 naar 1,1Mbps ipv 6Mbps)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Rodriguez
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 maa 2007, 18:58

Ik ben reeds jaren klant bij Scarlet (voorheen als klant gestart bij Planet Internet). Ik was 1 van de eersten in de omgeving van Gent die een adsl-verbinding had aangeschaft (lang op voorhand besteld). Vandaag, zoveel jaren later, is de maat vol...

Ik had tot voor kort een stabiele 3,3mbit verbinding die perfect werkte. De actie van Scarlet One leek me heel aantrekkelijk:

- van 3,3mbit naar 6mbit
- van 30 naar 50 gigabyte limiet
- GRATIS activatie en installatie (indien je voor 28 februari bestelde)
- geen huur meer van mijn belgacom-lijn
- onbeperkt gratis bellen van vaste lijn naar vaste lijn

Vandaag, 2 maand en een scarlet box later, kom ik tot de volgende conclusies:

- ik ga van 3,3mbit naar 1,1mbit reden scarlet: ik zou te ver van de centrale liggen (terwijl ik daarvoor altijd 3,3mbit had gehad, zonder problemen) > de 2,2mbit zou nodig zijn voor mijn telefoonlijn > daar is nergens sprake van als je de bestelling doorvoert! (er is wel een punt dat zegt dat je snelheid afhangt van de afstand, maar nergens dat je snelheid 3x lager kan worden dan hetgeen je voorheen had)

- na een periode van 1 week, blijkt mijn vaste lijn niet meer te werken. Ik zit ondertussen een week zonder telefoon en er is nog steeds geen technieker langsgeweest. (Ik heb hiervoor al 2x (BETALEND) naar scarlet moeten bellen)

- tot overmaat van ramp krijg ik gisteren een factuur waarin mij gevraagd wordt om 50 euro installatiekosten en 50 euro activatiekosten te betalen + mijn abonnementskosten voor april (de maand is moet moeite begonnen EN mijn telefoon werkt niet + mijn internet is traag)

Het spijt mij verschrikkelijk, maar dit kan echt niet... Ik wens elke samenwerking asap te verbreken! Nu kom ik op het volgende pittig detail als ik mijn abonnement wens op te zeggen:

De minimale contractduur van uw Scarlet One abonnement bedraagt 15 maanden. Indien deze periode nog niet verstreken is, wordt een administratieve kost aangerekend, zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden. Deze administratieve kost bedraagt de helft van het totale verschuldigde maandelijkse abonnementsgeld voor de resterende periode. Indien de initiële contractperiode verstreken is, kan uw abonnement stopgezet worden zonder administratieve kost. U dient wel rekening te houden met een opzegperiode van 1 maand, die start vanaf de einddatum van uw lopende (laatst ontvangen) rekening.

Mijn vraag: kan men mij verplichten om nog 15 maanden klant te blijven van een dienst die ik net aankocht, die compleet niet op punt staat? Bestaat er zoiets als een proefperiode waarbij ik als klant het recht heb om een dienst niet verder te zetten omdat ik niet tevreden ben?

Wat moet ik doen? Ik wil zo snel mogelijk van mijn scarlet abonnement af.

Bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door Rodriguez 12 apr 2007, 08:34, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Ik ga jouw bericht doorspelen naar STUG,

ik zou ondertussen dit ook doorspelen naar http://www.mediateurtelecom.be/xml/index_nl.html

http://www.tik.be/stug/pagina/wat_is_stug
Ook hier kan je je geval uitleggen en hulp krijgen waar nodig, trouwens hou er rekening mee dat het vrijwilligers zijn en dat er nu veel op verlof zijn.

Groetjes
Rudi.$

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Rodriguez
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 maa 2007, 18:58

Bedankt man!
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Kan je ze niet in gebreke stellen? Normaal moet je dan met aangetekende brief er wel komen.
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 maa 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen heb net hetzelfde meegemaakt alleen dat ik voordien geen adsl had ( gebruikte soms de ouwe tlf lijn om te surfen en zelfs dat ging sneller dan nu )

denk dak ook al maar een brief ga typen want ook ik heb dit gelezen en zelfs gehoord aan de telefoon, 15 maanden contract

ze krijgen nog 1 week van me en dan moet het echt gedaan zijn mijn bestelling van de box is van 10/2 levering en plaatsing op 1/3 en nog steeds geen goede werking.

Ik vraag me alleen af wat ik dan moet terug belgacom aanvragen, weer weken zonder telefoon zitten ????
gaat het wel beter zijn met een andere provider, zit ik dan ineens wel dichter bij een centrale en haal ik dan wel een redelijke normale snelheid ???

toch ergens blij met je posting, weet nu dak er ni alleen voor sta

succes
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Als je voorheen 3,3Mbit had zal je dat bij veranderen van provider waarschijnlijk wel terugkrijgen. Het ligt puur aan scarlet die het o zo lumineuze idee hebben om scarlet one abbo's op een 1,1 profiel te zetten. Je zal inderdaad wel even zonder telefoon zitten, maar mits wat plannen moet dat te minimaliseren zijn.
Dretne
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2007, 07:19

hallo

Zit hier precies in hetzelfde schuitje!!
ook al 5 jaar lid en nu overgestapt naaar de One!

Snelheid vroeger 3.3 Mbps en nu 1Mbps!!!
kant toch nie meer !!
En als je idd een mailke doet naar de support krijg je te horen dat je te ver van de centale woont, waar je vroeger wel de 3.3 Mbps had!!!

Van sluik reclame en valse voorwendsels gesproken!!
Ze beloven je 6Mbps en je krijgt er minder dan vroeger!!

Ofwel MOET scarlet uit zijn pijp komen of ik stap ook over!!

Ben blij dat ik niet alleen ben

mvg
Rodriguez
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 maa 2007, 18:58

Dat is nu net het probleem... opzeggen gaat niet zomaar aangezien je bij one voor 15 maanden vasthangt... Wat wel mogelijk is, is dat je via een aangetekend schrijven eist dat ze terug jouw premium abonnement teruggeven... EN in dat aangetekend schrijven moet je zeer grondig kunnen staven waarom je One wenst te annuleren... Ik ga daar gelijk niet echt een probleem mee hebben.

Overstappen zit er dus nog niet direct in, anders was dat al lang gebeurd (ik heb mij geinformeerd bij de concurrentie en als die zeggen dat ik jammergenoeg mijn tijd bij scarlet zal moeten uitdoen, dan denk ik dat zij hierover wel voldoende geeinformeerd zijn, ze hebben er alle baat bij dat ik zo snel mogelijk overstap)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Al eens met de ombudsman gepraat?
Zeker in jouw geval zou ik dat doen als je van 3.3 naar 1.1mbit gestuurd word. Duidelijk toch een tekortkoming aan hun klant, het is al erg genoeg als ze zulke streken uithalen met nieuwe klanten, maar bij bestaande abonnees die voordien geen last hadden en een hogere snelheid hadden!

Jij was dus ook een PI'er! Die goede oude tijd he, vond PI zalig. Maar met Scarlet . . . heb ze er uitgeschopt en bij Skynet gegaan, en nu al vier maand bij Dommel. Moet zeggen dat ik bij Dommel weer een klein beetje dat PI gevoel heb.
Oenboek
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 maa 2007, 22:03
Contacteer:

Ik ben ook teruggebracht van 3.3Mb naar 1Mb bij aanvraag van Scarlet One. Ondanks reeds jaaaren draaien op een perfecte 3.3Mb.
Bij een schriftelijke vraag op de site krijg ik geen antwoord. Aan de telefoon zegt men mij dat het is omdat ik op meer dan 4km van de centrale zit. Maar ik zit op 3.8km en heb een SNR van 22db. Moet dus perfect kunnen op 3.3Mb.
Ik was tot nu toe perfect tevreden met Scarlet, tot het terugschroeven van de snelheid. Als het inderdaad mogelijk is om terug te gaan naar Premium + Belgacom voor voice is dat voor mij perfect. Kan iemand mij verzekeren of die aangetekende brief helpt.
Foechoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2007, 18:06
Locatie: Antwerpen

Ik ben ook al een tijd aan het mailen/bellen ivm de verhoging.
Het mailen lijkt makkelijker te gaan dan het bellen. de volgende (werk)dag antwoord..
Maar het geheel is niet positief.
Hier een reeks mails tussen mij en de Scarlet Klantendienst (onderaan beginnen lezen.)

Het bovenste bericht heb ik dus nog geen antwoord op maar zo mijn verdere reactie niet meer nodig..

Code: Selecteer alles

Geachte,

Deze laatste bewering lijkt me niet correct,
Ik heb zelf eerder al een aanvraag gedaan van mijn afstand van de centrale en en daartui blijft ik optimaal gebruik kan maken van mijn verbinding.
Ook betaalde ik tot een maand geleden voor de 3.3Mbps en toen haalde ik snelheden van 330Kb/s. 
Nu ik deze 2€/maand niet meer betaal haal ik op de 1Mbps lijn, die ik onrechtmatig krijg, max 120Kb/s.
Hoewel ik dus wel degelijk een hogere snelheid kan halen.

Het gaat er vooral over dat ik nog steeds niet ben overgezet naar de forumule van Scarlet One met 6Mbps, en maar 1Mbps krijg.
Dit terwijl ik er wel voor betaal!

Alvast bedankt,

-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Omwille van de afstand tussen u en onze telefooncentrale,
is een hogere snelheid niet mogelijk (dan 1 Mbps).

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------

13-04-2007 om 12:11:34
Geachte,

een week geleden heb ik de vraag gedaan ivm het omzetten naar Scarlet One Unlimited.
Toen is me gemeld dat het contract vanaf 9/04 aangepast zou zijn.
Maar nu nog steeds, zit ik op de 1Mbps ipv de beloogde 6Mbps.
Zou u willen controleren wanneer ik wél op het nieuwe contract kom van Scarlet One Unlimited?

Alvast bedankt,
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben uw aanvraag tot wijziging van het abonnement in goede orde ontvangen .
Vanaf 9/04/2007 wordt het abonnement omgezet naar Scarlet Unlimited .

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------

04-04-2007 om 20:05:57:
Geachte,

Door de media heb ik te horen gekregen dat Scarlet de 2 euro die ik maandelijks betaal laat vallen,
bij deze een aanvraag om het contract te vernieuwen zodat ik de 6Mbps van het Scarlet One pakket kan gebruiken.

Alvast bedank,
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN SCARLET
6.1 Hoewel Scarlet inspanningen levert tot een goede dienstverlening,
geeft Scarlet geen enkele garantie met betrekking tot het functioneren van de
Dienst. Het uitvallen of het verminderen van kwaliteit van de Dienst kan -behalve in geval van opzet of zware fout – geen aanleiding geven tot enige
aansprakelijkheid van Scarlet.

6.3 In geen geval kan Scarlet, met inbegrip van haar werknemers, agenten, onderaannemers en leveranciers, aansprakelijk worden gesteld voor ondermeer:
- de keuze, het gebruik en de door de Klant bekomen resultaten m.b.t. de
Dienst;


Even langsgaan bij de Ombudsdienst, dit lijkt me een straatje zonder eind...
tammzak
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 maa 2007, 14:18
Contacteer:

zelfde probleem hier
da kan toch echt ni meer e
en die telefoon werkt ook niet optimaal en heb ook maar 1.1 Mbps meer terwijl ik vroeger 3.3 Mbps had en nog altijd even ver van de centrale zit!

Vanaf vandaag stuur ik elke dag een mail naar scarlet, ze zullen het wel beu worden en dan zullen ze wel iets ondernemen om het terug in orde te krijgen.

Misschien Test Aankoop in copy zetten dat ze het goed zien!
Domien
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:24

hey,

Hey, ik had ook Scarlet One en zit hier ook met hetzelfde probleem, telkens wanneer ik online wou met 2pc's viel de verbinding weg en kon ik nog niet eens naar GOOGLE surfen.
Ik heb scarlet one aangevraag eind februari en eind april dit abonnement opgezegt.
Nu kreeg ik van scalet te horen dat ons contract 15maand minimum moet dure en dat ik hen nog 400€ verschuldigd ben van de maanden die nog moeten komen.

Weet er iemand wat ik nu moet doen? Ik heb nu internet bij telenet en dat werkt perfect.
Moet ik die 400euro betalen(wat ik niet zie zitten) of moet ik klacht indienen?

Graag een beetje info.. :???:

Mvg Domien
SCARLET = ROEMEL
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@Domien
Je bent een contract aangegaan met een duur van 15 maanden. Het is dus normaal dat je een vergoeding moet betalen bij het vroegtijdig verbreken van dit contract.

Over je persoonlijke situatie kunnen we hier niet spreken vermits we daar geen gegevens van hebben. Heb je je problemen aangemeld bij hun technische dienst?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik vind nog altijd dat men op zijn minst het lijnprofiel moet houden en nadien pas moet downgraden bij problemen.

En niet standaard downgraden en dan aansluiten.
En anders moet Scarlet dit bij de bestelling maar vermelden nadat het lijnprofiel uitgemeten is zodat de klant nog een kans heeft om te annuleren.

Dit is wel een leuke methode om klanten te werven :twisted:
Rodriguez
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 maa 2007, 18:58

Schandalig is het... ik heb ondertussen 5-6 keer gebeld en ik hoor steeds een ander verhaal... de laatste keer was 3 weken terug.. toen heeft men mij beloofd dat ze mijn lijn zouden gaan bekijken om ze terug naar het oude te zetten, nadat ik gezegd had dat ik mijn abonnement wou stopzetten... vandaag 3 weken verder: nog steeds 1,1mbit. Ik bel daarnet 17.15u. (maandag) naar de klantendienst en het bandje zegt doodleuk "de klantendienst is op dit moment gesloten. Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 17.30u."

Mijn geduld is meer dan op en ik eis een oplossing asap.

Ze denken misschien dat ze door mensen op te leggen veel nieuwe klanten kunnen bijkrijgen, maar waar ik mensen de afgelopen 5 jaar scarlet heb aangeraden, raad ik het nu keihard af... dat heeft hen nu al minstens 6 nieuwe potentiele klanten gekost... Wanneer gaan ze dit doorhebben? De tijd van volledig afgaan op een reclamefolder of een tv-spot is passe... mensen vragen (professioneel) advies aan familie, vrienden, kennissen, collega's, etc...

Ik vraag me af waar ze het halen om er vanuit te gaan dat mensen zo naif kunnen zijn... echt een SCHANDE!!!
Rodriguez
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 maa 2007, 18:58

ik ben ervan af... eind deze week is het scarlet-verhaal over... 2x aangetekend schrijven, in totaal meer dan 20 telefoons...

nu aan het downloaden aan 2,2megabytes/seconde... bij telenet... Hart vasthouden wat de toekomst brengt, maar van 1mbit/sec naar 20mbit/sec op 1 dag tijd is toch een enorm zalig gevoel...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”