Broadbandrouter met Firewall en ADSL

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Mister Euro
Starter
Starter

Hallo, ik heb regelmatig hackproblemen. Ik gebruik Windows XP Pro en Zone-Alarm als firewall.
Desondanks wordt mijn computer gehackt.

Ik zoek nu een broadbandrouter voor ADSL met firewall en een modem voor aansluiting op een netwerkkaartje (D-Link 10/100).

Ik zoek enkele goede modems en router. Ik weet daar niets van.

Momenteel gebruik ik een ADSL USB modem van Eicon type DIVA.
Ik wil weten of zo'n firewall een betere bescherming biedt tegen hackers en welke modem en router dat ik best neem en wat ongeveer de prijzen zijn.

Wie kan me helpen?

Greetz, Mister Euro
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mister Euro, indien je ZoneAlarm hebt en je configureerd dat goed, is de kans op hacking klein tenzij je ze zelf binnenlaat.

Er is immers niemand geinteresseerd om een particuliere pc te hacken op een adsl lijn...

Ik weet niet of mijn vermoeden juist is, maar ik denk dat je verkeerd het woord: 'gehackt' gebruikt doordat je véél alerts ziet bij ZoneAlarm? Juist?

Niet van wakker liggen, dit zijn gewoon een pak portscans en ipscans van enkele kiddies, die kunnen niet binnen in uw pc. Zo verwerkt mijn pc wel 500 portscans per dag ofzo.. das helemaal geen hacking, gewoon eens voelen of er poorten openstaan, maar ZA blocked dat. Dus niet wakker van liggen. Het is zelfs niet dat ze een open poort vinden dat ze nog kunnen binnenkomen.

Wil je toch een router met firewall, kijk dan eens in het hardware forum naar de topic omtrent de routers dan zal je al een pak info vinden die je kan gebruiken.

Ik zeg dit alleen om je evt niet onnodig op kosten te jagen.. ZA geeft niet allemaal hacks weer eh..
I love it when a plan comes together!
Mister Euro
Starter
Starter

Ik krijg om de 10 é 20 seconden berichten en alerts. Ik heb de berichten uitgeschakeld, maar mijn log vermeld de ene blocked na de andere.
Ook heb ik problemen met het configureren van de programma's in Zone Alarm, daar ik de Engelse taal niet machtig ben.
Wat betekend trouwens Access Trusted en Internet?
Of Server Trusted en Internet?? Hoe moet ik de programma's configureren???

Daarom een router en modem.
Ik denk aan Speedtouch modem van Belgacom en een TopCom Router met ingebouwde Firewall en ADSL aansluiting.

Greetz, Mister Euro
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mister Euro,

De alert geeft die zonealarm zegt zijn juist de geblockte.. dat zijn meestal slechts portscans of ipscans.. weinigen kunnen ook effectief kwaad.

Nu voor dit een router kopen met built in firewall is véél geld uitegeven... voor wat het probleem maar is. Het probleem is dat je je firewall niet deftig kan configureren. Indien dat bij ZA problemen geeft zal dat vermoedelijk bij een built in ook problemen geven. Die vereisen ook configuratie.

Ik gebruik het programmatje niet meer maar voor zover ik me herinner betekent Access Trusted: hetgeen jij definieert als 'te vertouwen gebied' bijvoorbeeld je lokaal netwerk. Internet spreekt voor zich. Dit zijn de intetnet connecties.

Access internet betekent dat je programma het internet mag raadplegen. maw uitgaande connecties toestaan met het internet.

Access server betekent dat het programma inkomende connecties van het internet mag aanvaarden. maw dat een server op internet of een andere pc jouw pc mag raadplegen voor iets. Bijvoorbeeld voor een ftp server of msn speech communicatie is dit nodig.

Ik denk dat je best de handleiding en en de online flasm manual van ZoneAlarm eens grondig doorleest.

Maar een router is volgens mij niet DE oplossing voor jou ;-)
Mister Euro
Starter
Starter

Bestaan er ook routers met anti-virus protectie en firewall en ADSL?
Ik wil namelijk geen Windows Update's niet meer doen, wegens problemen met Power-DVD en Win-DVD ook hebben de update's problemen veroorzaakt en veranderingen veroorzaakt met het volume van mijn digitale geluidskaart.
Ik gebruik McAfee versie 6.0 (de 7.0 gaf problemen). Norton wil ik absoluut niet gebruiken aangezien dat 1. In het verleden verscheidene programma's heeft doen crashen en 2. Virussen niet verwijderd maar in Quarantaine plaatst. Ook zou Norton aanzienlijk minder virussen herkennen dan McAfee.

Als de mogelijkheden er waren zou ik geen softwarematige anti-virusprogramma's of firewalls op de computer willen zetten. Maar alles doen via een Broadbandrouter. Heb er zien staan die gebaseerd zijn op Linux-technologie.

Mijn computer wil ik volledig afsluiten (of toch zoveel mogelijk) van hackers of pogingen daartoe. Ook virussen geven bij mij een zwaar probleem.

Greetz, Mister Euro
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

lol,

Eerst en vooral AV + Firewall in een router? dat bestaat volgens mij niet. Router wel ja, maar daar moet ge nog steeds instellingen doen.. en als je het al lastig hebt met instellingen van ZA, dan raadt ik een built in router wel af.. want dan ga je ook config probs hebben.

Een AV kan op servers wel ingebouwd zijn maar voor optimale bescherming moet dat zeker en vast op iedere client(lees: pc) installed zijn. Anders heb je miserie.

Geen windowsupdates: dat is iets waar jij voor kiest: dat is kiezen voor regelrechte problemen. Programma's zijn niet perfect, linux ook niet een AV ook niet. Niks is perfect voor alles bestaan er updates en voor alles moet je de updates downloaden en installeren of je hebt veiligheids lekken of andere problemen.

Windowsudpate kan problemen veroorzaken indien zaken niet goed geinstalleerd zijn, maar normaal is dat op te lossen. Dus uw beslissing is nogal radicaal.

Norton is gelijkwaardig aan McAffee. Volgens mij detecteren zij ongeveer evenveel virusen. Het verschil is klein tegenwoordig. Even nuance: quarantaine is idd niet verwijderd van het systeem, maar wel opgesloten in een soort kluis zodat je aan het virus niet meer kan. Dus ik zie niet goed in waarom NAV niet goed is..Quarantaine is soms een héél goede oplossing. Eens ze in Q zitten, vormen ze geen probleem meer.
Norton is tegenwoordig héél erg goed en vrij automatisch. Programma's doen crashen? das vrij vaag.. kom kan altijd.. maar moet je dan afvragen wat de oorzaak is.. is niet altijd de schuld van NAV hoor.

Een hardware opl van Firewall + AV + router dat bestaat niet in 1device. Mja, wel nen linux router zoals IPCop ofzo.. ma die heeft geen AV nodig want voor linux zijn er geen virussen. Wel nen mail-antivirus-scanner, indien er op die linux router ook een maiserver draait. Maar dan nog, op je client pc draait steeds ook best een AV anders is er een risico.

Hackers --> hetgeen ZoneAlarm aangeeft zijn GEEN hackers.

Pff, Ik wil niet onbeleef doen maar, jij wilt een full proof bescherming die nog uitgevonden moet worden. Jij maakt je enigszinds zorgen om niets en anderzijds moet het allemaal volautomatisch gaan, maar doordat je er blijkbaar niet véél techinische kennis van hebt weet je ook niet hoe je de dingen moet inschatten.

Ik denk dat je best gewoon een Full pakket installeert zoals Norton Internet Securty of McAffee Security Suite ofzo. Firewall + AV in elkaar.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Even opmerken dat een software router zoals WinRoute Firewall 5 wel degelijk virusscan kan.
Je moet de router dan als proxy gebruiken. De virusscanner scant dan alle files die via de proxy lopen. WRF 5 werkt daarom samen met McAfee om een gebundeld product te geven.

Maar dat draait dus op een server (niet als een hardware-router) en is enorm moeilijk in te stellen. Enfin, het zou niet moeilijk moeten zijn, maar mij is het toch niet gelukt. Het instellen op zich wel, maar het werkte gewoon niet :P
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon, Mister-Euro heeft het wel over een hardware matige oplossing, alles van pc weg.. naar de hardware router...

Als ge nen server zet, kunt ge vanalles.. shared ge inet via de server, dan ist nen router.. allez ja.. :p,maar hardware matig..
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Eventjes een paar postjes terug (het is een hele boterham hier zenne) : ter verduidelijking, je hebt in ZoneAlarm volgende "opties" :
- Access Internet
- Access Trusted
- Server Internet
- Server Trusted

Het woord Trusted doelt op een IP-range die jij als "vertrouwbaar" hebt opgegeven in de setup van het programma. Zo'n IP-range zal je bv. instellen wanneer je een thuisnetwerk hebt. Heb je dit niet, dan moet je je niet zovéél aantrekken van de instellingen in de kolom 'Trusted'. (tip : aangezien het geen kwaad kan, kan je misschien best alle programma's geen toegang geven tot "Trusted")

Het woord Internet wijst naar het internet... lijkt me logisch :-)

Het woord Access doelt erop dat verbindingen komende uit het internet (of een trusted IP-range) worden doorgelaten naar jouw PC.

Het woord Server wijst erop dat je verbindingen vanop jouw PC naar het internet (of een trusted IP-range) toelaat.
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bedankt Cueboy,

dit is al een pak duidelijker. Het is makkelijker voor iemand die het programmatje nu nog gebruikt wat beter uit te leggen. Van mij is het al een jaartje terug, benamingen kunnen soms beetje wijzigen.

Met dergelijke uitleg moet je toch in staat zijn al een pak te configureren.
Ik zou ook de flash manueel eens rustig doornemen. Die is best wel goed.
Heb je nog vragen met ZA, kan je altijd langskomen.. maar ik zou beginnen met ZA.
Mister Euro
Starter
Starter

Nu, ik heb vernomen (geruchten) dat bepaalde providers broadbandrouters niet zouden toestaan bij gebruik van een gewoon abonnement. Ik gebruik ADSL en wil een firewall ADSL router (ethernetkaart) voor extra beveiliging op de computer aansluiten. Is het toegestaan bij SKYNET???
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Waarom zouden ze dit niet toestaan? Als ik nu graag een hardwarematige firewall heb, dan is dat toch mijn zaak. En achter een router kan je ook 1 PC hangen. Ik heb er wel nog nooit van gehoord dat een provider broadbandrouters verbiedt ofzo. Skynet zegt er in alle geval niets op. Dus doe maar gerust verder.

Cheers
Afbeelding
Mister Euro
Starter
Starter

Ik weet wel dat bij providers als Tele... een router als illegaal wordt beschouwd. Er zijn daar al verscheidene mensen afgesloten geweest bij gebruik van een router.
Nou ja. Ik lees dat op hun fora.

Greetz, Mister Euro
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Noch bij Telenet, noch bij Skynet, noch bij enige andere provider is het gebruik van een router verboden.. en wordt dit gesanctioneerd...

Skynet zegt wel dat je met een gewoon abo (Go) slechts 1 pc online mag hebben, indien ze erover vallen, wel dan gaan ze geen support meer geven.. maar dat is ook alles.. geen sancties ofzo.

Bij Telenet heb ik er nog nooit van gehoord, heb al twee netwerkjes (kleintjes) op een TN installatie gedaan (client-server & router) en in beide gevallen is er ooit eens een TN medewerker over de vloer geweest omdat er een probleem was met de kabelmodem. Heeft die vervangen, gezien dat ze met netwerkje zaten.. eens getest.. niks van gezegd en weer weg gegaan...

Illegaal? Als je er illegale dingen zou mee doen.. ja, dan sluit iedere isp je af...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ooit een technieker hier gehad van Belgacom en die heeft me nog fijn zitten uitleggen welke routeroplossingen ik kon gebruiken thuis op m'n Go-lijntje :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”