uploadsnelheid verschil bittorrent / http (met dommel)

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hoe kan het dat ik in µtorrent nooit een hogere uploadsnelheid haal dan 25 à 30 kB? Wat ik ook aan instellingen verander, en zelfs als enige seeder met een pak leechers met breedband. Terwijl je met elke speedtest toch gemakkelijk een uploadsnelheid van minstens 200 tot 300kB haalt? Dan wordt toch ergens de boel dichtgeknepen? :|
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ge kunt nooit of te nimmer een upload van 200-300KB/s hebben met adsl :)

Er is een groot verschil tussen KB en Kbit hoor :), Kbit / 8 = KB

En doe eens 200Kbit gedeelt door 8 ;) kom je dan toevalig niet op 25KB uit?

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

mikadoo schreef:Hoe kan het dat ik in µtorrent nooit een hogere uploadsnelheid haal dan 25 à 30 kB? Wat ik ook aan instellingen verander, en zelfs als enige seeder met een pak leechers met breedband. Terwijl je met elke speedtest toch gemakkelijk een uploadsnelheid van minstens 200 tot 300kB haalt? Dan wordt toch ergens de boel dichtgeknepen? :|


mikadoo heb je ook het boostpacket van Dommel ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ketter schreef:
mikadoo schreef:Hoe kan het dat ik in µtorrent nooit een hogere uploadsnelheid haal dan 25 à 30 kB? Wat ik ook aan instellingen verander, en zelfs als enige seeder met een pak leechers met breedband. Terwijl je met elke speedtest toch gemakkelijk een uploadsnelheid van minstens 200 tot 300kB haalt? Dan wordt toch ergens de boel dichtgeknepen? :|


mikadoo heb je ook het boostpacket van Dommel ?

IDD
Zonder Boostpackage haal je maar 25kbyte stabiel bij torrent apps, met boostpackage haal ik 35kbyte stabiel als ik dl en upload (anders nijp ik mijn dl dicht) en 45kbyte stabiel enkel uploaden.
Toen ik nog geen boostpackage had (bij Dommel en daarvoor Skynet) zette ik, mijn upload bij torrent apps trouwens steeds op 20 als ik downloade, en 25 als ik enkel uploade.
Als je je upload te hoog zet nijp je je verbinding dicht voor dowloads.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

[Lichtjes off topic]

Bij EDPnet kan ik constant 50 kByte/s upload handhaven met bittorrent (met simultaan downloaden) - ik zit op +- 2 km van de centrale.

Dit is typisch ongeveer 50 a 100% meer dan met de meeste andere providers, hetgene van belang kan zijn voor die bittorrent trackers die vereisen dat je UL/DL ratio >= 1 is. Je DL snelheid wordt dan eigenlijk door je UL snelheid beperkt.

[/Lichtjes off topic]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Pff is dikke zever, mijn server waarmee ik torrents doe , upload maar max 10kb en ik heb gemakkelijk 500kb download of meer
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik heb dat boostpack nu geactiveerd, bedankt voor de info! Ik had die optie vroeger al zien staan maar wist niet dat het gratis was...

Na vijf jaar Telenet was ik al gewoon aan het bijbetalen van 1 euro voor een schijfje van 200MB extra... :-D
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mikadoo schreef:Ik heb dat boostpack nu geactiveerd, bedankt voor de info! Ik had die optie vroeger al zien staan maar wist niet dat het gratis was...

Na vijf jaar Telenet was ik al gewoon aan het bijbetalen van 1 euro voor een schijfje van 200MB extra... :-D


Uhmm, natuurlijk is dat niet gratis. Anders zou dat toch gewoon het default abbo zijn.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

ik gebruik bitlord als client en haal met mijn netconnect plus abo max 35 kb upload(kan nergens boostpackage selecteren).Download ligt aan de torrentsite waar ik vanaf haal,met een max van +-180 kb/s.maar dan heb ik mijn upload ingesteld op 10 en download ongelimiteerd.
Denk wel dat ik ga overstappen op newsservers,welke een constante downloadsnelheid van 400 te behalen valt(ongeveer).
Live life to the Max
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Het is inderdaad NIET gratis, 15.94 incl "one-time activation". Op de website onder producten staat ook de prijs. Ik dacht toch dat het als gratis omschreven was in dat control panel (onder [i] dslinfo manager) maar kan het nu niet meer controleren nu het geactiveerd is.

Zonder Boostpackage haal je maar 25kbyte stabiel bij torrent apps, met boostpackage haal ik 35kbyte stabiel als ik dl en upload (anders nijp ik mijn dl dicht) en 45kbyte stabiel enkel uploaden.


Dit klopt volledig!
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik haal zelfs een download rond 400kb constant via Dommel.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Jan_B schreef:[Lichtjes off topic]

Bij EDPnet kan ik constant 50 kByte/s upload handhaven met bittorrent (met simultaan downloaden) - ik zit op +- 2 km van de centrale.

Dit is typisch ongeveer 50 a 100% meer dan met de meeste andere providers, hetgene van belang kan zijn voor die bittorrent trackers die vereisen dat je UL/DL ratio >= 1 is. Je DL snelheid wordt dan eigenlijk door je UL snelheid beperkt.

[/Lichtjes off topic]

Nogal logisch he, Dommel Boostpack is 448kbit upload, EDPnet upload is 640kbit upload :p
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”