Telenet lanceert mobiele datakaart van Option

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
seppevs
Member
Member

BRUSSEL - Telenet lanceert in samenwerking met Option een datakaart waarmee je via een draagbare computer voortdurend draadloos toegang hebt tot het internet. Nieuw is dat de datakaart automatisch op zoek gaat naar het snelst mogelijke netwerk en naadloos overschakelt van bijvoorbeeld een Telenet Hotspot naar het UMTS- of HSDPA-netwerk van Mobistar, waarmee Telenet een samenwerking lopen heeft.
De kaart functioneert voorlopig enkel in België en Luxemburg. Telenet laat wel weten dat ze momenteel onderhandelt om de diensten uit te breiden naar de buurlanden.

Voor deze dienst legt de klant eenmalig 300 euro neer voor het hele pakket. Daar komt nog eens maandelijks 20 à 70 euro bij afhankelijk van de gekozen abonnenementsformule.

Europese primeur

Volgens Telenet en Option is de kaart een Europese en zelfs een wereldprimeur omdat ze met de hulp van software naadloos kan switchen tussen een hele resem technologieën. Zo zou je de trein kunnen nemen van Charleroi naar Mechelen, waarbij je in het station surft op een Telenet-hotspot, maar waarbij de kaart onderweg kiest voor UMTS, Edge, HDSPA of GPRS. De kaart kan tegelijk geconfigureerd zodat ze op kantoor of thuis overschakelt naar de lokale verbinding.

Met de kaart mikt Telenet vooral op zakelijke klanten zoals kmo's, bijvoorbeeld uit de logistieke sector. Ook vrije beroepen en zakenmensen behoren tot de doelgroep. Telenet Solutions brengt de kaart op de markt via het distributienetwerk van Hostbasket.

Volgens Hugo Lemmens van Telenet Solutions mikt het bedrijf in het eerste jaar op een marktpenetratie van zo'n 5 procent. De totale markt van datakaarten is goed voor naar schatting 100.000 klanten.

De Zwitserse operator Swisscom stelde twee jaar geleden met Option al eens een gelijkaardige kaart voor. ,,De technologie stond toen nog in haar kinderschoenen. Nu beschikken we over een robuuste en betrouwbare kaart die klaar is voor een commerciële doorbraak'', zei Jan Callewaert van Option maandag op een persconferentie.

Bron: De Standaard
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Klinkt mooi, maar dat is toch gewoon veel te duur. Heb zelf een PDA met GPRS/EDGE en voor m'n Collaboration Tools (mail, agenda, contacts ...) is dat meer dan voldoende en kost me dat amper 10€ / maand. Dit is een instap van 300€ (al bijna 3 jaar aan GPRS/EDGE) én met behulp van Bluetooth heb ik ook m'n laptop nog via GPRS.

Dat dat ding naadloos overschakelt zal mij als IT'er een worst wezen.

Denk dan ook dat dit meer voor de overbetaalde CEO of Manager is, die dan weer bij z'n IT dienst kan klagen dat het niet naadloos genoeg overschakelt, of dat het net niet snel genoeg is e.d. Als ze het manueel doen dan hoor je hen een pak minder omdat ze hun eigen meer vertrouwen dan een stukje techniek.

Ik hoop voor hen dat ze die 5% halen, op 100000 klanten is dat maar 500 klanten voor heel belgië ... , maar volgens mij gaat zelfs dat moeilijk worden.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Robinvv
Pro Member
Pro Member

seppevs schreef:Voor deze dienst legt de klant eenmalig 300 euro neer voor het hele pakket. Daar komt nog eens maandelijks 20 à 70 euro bij afhankelijk van de gekozen abonnenementsformule.

Europese primeur
Europese primeur in afrippen ja :roll:
Belgie en normale tarieven gaan ook niet samen.
Daarmee dat er staat voor "zakelijke" mensen...
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

5% van 100000 = 500 :???:
Ik denk dat 5000 is :wink:
seppevs
Member
Member

X-2datop schreef:Klinkt mooi, maar dat is toch gewoon veel te duur. Heb zelf een PDA met GPRS/EDGE en voor m'n Collaboration Tools (mail, agenda, contacts ...) is dat meer dan voldoende en kost me dat amper 10€ / maand. Dit is een instap van 300€ (al bijna 3 jaar aan GPRS/EDGE) én met behulp van Bluetooth heb ik ook m'n laptop nog via GPRS.
Vraagje: bij welke provider heb je dit?

Ik heb wel een tijdje GPRS/UMTS gehad bij Vodaphone, toen ik in NL werkte. En dat koste toch ook 75 EUR / maand (en maar 1 GB limiet :)). Ik haalde iets van 25 KB/s, maar wel een zeer hoge ping.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Over Telenet Solutions kan je hier meer lezen.

Of volg de Animatie
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”