Komt tele2 ook ooit met adsl2+

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Daar er verschillende ISP nu blijkbaar de stap aan het zetten zijn om adsl2+ aan te beiden vraag ik me af of TELE2 ook van plan is om iets te ondernemen.

Ik weet nog dat op het nieuwe netwerk iedereen op 5Mbits geplaatst werd ipv 4Mbits en er werd toen gezegd dat ze bezig waren met nog andere dingen. zouden die andere dingen adsl2+ zijn?

:wink:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Eerst ff afwachten zou ik zeggen. Er is nog geen enkele isp die adsl2+ aanbied momenteel.
HANs
Pro Member
Pro Member

misschien enige reactie van The One of van T2?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

brooklyn schreef:Er is nog geen enkele isp die adsl2+ aanbied momenteel.
Toch wel: Belgacom. Alleen zijn de voorwaarden van wat je krijgt op ADSL2+ niet anders dan op ADSL.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Zij zullen zeker idd met adsl2+ komen,alleen wanneer is de vraag.Als je bekijkt in wat voor "snel tempo",al veranderingen plaats vinden op internetgebied vergeleken met 2 jaar geleden.Maar goed,het kan zeker een stuk sneller,eerder het had al lang op de markt moeten zijn,en dan ook met name snelheid en datalimieten(geen meer ). :?
Live life to the Max
HANs
Pro Member
Pro Member

dat van die datalimiet ... ik heb er toch geen meer hoor.
Tele2 rules ... :lol: :wink:
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Geen limiet meer?

op tele 2 zit zeker een limiet alleen je betaalt extra de Gb's die je verbruikt,bovenop de 10 Gb.

4Mb

Maandelijks abonnement internet €40,90
Maandelijks volume 10GB download volume inbegrepen
Extra volume € 1/GB
bron:
http://www.tele2.be/nl/allin/tarievenen ... ieven.html
Live life to the Max
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

regeri schreef:Geen limiet meer?

op tele 2 zit zeker een limiet alleen je betaalt extra de Gb's die je verbruikt,bovenop de 10 Gb.

4Mb

Maandelijks abonnement internet €40,90
Maandelijks volume 10GB download volume inbegrepen
Extra volume € 1/GB
bron:
http://www.tele2.be/nl/allin/tarievenen ... ieven.html
Hans is old-school user, net zoals de meeste oudgedienden op dit forum. Ex-Versatellers als ik of heel vroege Tele2-ers (pre-2006) betalen namelijk niets meer bovenop een maximum bedrag van 5€, ongeacht het downloadtraffic die ze erover gaan ....

De reseller United Telecom bood (en mogelijk nu ook nog) vergelijkbare voorwaarden aan.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

regeri schreef:Zij zullen zeker idd met adsl2+ komen,alleen wanneer is de vraag.Als je bekijkt in wat voor "snel tempo",al veranderingen plaats vinden op internetgebied vergeleken met 2 jaar geleden.Maar goed,het kan zeker een stuk sneller,eerder het had al lang op de markt moeten zijn,en dan ook met name snelheid en datalimieten(geen meer ). :?

De wereld verandert snel, het internet verandert snel maar Belgacom gaat achteruit. Ze willen daar in hun ivoren torens in Brussel niet vooruitgaan. Liever in de prehistorie leven. Tja, dat zullen de restverschijnselen zijn van de vroegere PTT en RTT toestanden (Putje graven tentje zetten en tukske doen). Blijkbaar is het daar nog altijd zo. Hoe kan je anders verklaren dat ze nog altijd geen ADSL2+ aanbieden, hoe kan je anders verklaren dat ze veel duurder zijn dan de rest, och ja de verklaring die ze zelf geven is omdat ze gratis i-tunes aanbieden en fotooootjes, dus zo gratis zijn die toestanden blijkbaar niet.

Zoals het reeds in de pers is gekomen betalen we hier veel te veel voor ons internet. Kijk maar naar de voorwaarden die de kleintjes aanbieden. tot X keer meer dan Belga.......
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ach, we leven gewoon in een achterlijk land.

Tele2 doet daar ook aan mee hoor, niet alleen belgacom en Telenet. Je moet voor de leut maar eens kijken op

tele2.nl: 20mbit voor €24.95, ongelimiteerd.
tele2.de: 16mbit voor €18.95, ongelimiteerd.
tele2.fr: 20mbit voor (let op!) €14.95, ongelimiteerd.
tele2.it: 4mbit voor €28.95, maar wel ongelimiteerd.
tele2.es: 20mbit voor €29.90, ongelimiteerd.

We leven gewoon in een derdewereldland op gebied van internet. De twee grote providers hebben nog steeds een staats-smaakje en de markt is verre van open hier.

Zelfs in de walen is het beter.

Maar goed. Ik klaag niet (te hard). Ik heb m'n ongelimiteerde internet. Granted, ik heb er telefonie bij die ik niet gebruik, maar ik ben de bang dat ze m'n abo ver-achterlijken als ik dit afzeg. Ach, voor €45/maand ongelimiteerd is uniek in België. Ik zal het zo maar laten :)

Wist je dat je in sommige delen van nederland al fiber aan huis kon krijgen? Voor €100 per maand krijg je daar een lekkere 100mbit up 100mbit down verbinding. Ongelimiteerd. Santé!

TweakFiber
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member

Het probleem hier ligt vooral in de verouderde infrastructuur. Deze behoort tot BGC, al hebben sommige ISPs een ander netwerk (zoals Tele2's 2e netwerk, of Telenet's kabel). Of deze beter zijn of niet, laat ik in het midden, maar zonder toestemming van BGC wordt er niet geraakt aan die infrastructuur, en zolang deze niet met z'n tijd mee gaat, blijven datalimieten (behalve bij zeer kleine ISPs die de verspreiding van hun diensten over een aanzienlijk kleiner aantal klanten zien) en de tragere snelheden van toepassing. Een derdewereldland situatie zou ik het niet noemen. Dat is meer iets als geen internet of over het algemeen 56K. Het is meer een kwestie van een monopolie-positie dat vooruitgang remt.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ik heb deze avond een 20 mbit-lijn in Eindhoven aangesloten van Tele2 en hier een speedtest gedaan. Ik had niet echt een "waw"-gevoel hoor.
4,2 mbit down, 0,8 mbit up
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Ik heb deze avond een 20 mbit-lijn in Eindhoven aangesloten van Tele2 en hier een speedtest gedaan. Ik had niet echt een "waw"-gevoel hoor.
Misschien is deze site gewoon niet echt geschikt om het potentieel te testen van een 20Mbit lijn in Nederland? Heb je ook eens via de ftp's van Heanet & Surfnet geprobeerd? Dat zijn echt supersnelle lijnen. Om belasting te testen kan je dan best nog eens een paar parallele downloads opzetten, dan zie je het potentieel van zo'n lijn echt.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Ik heb deze avond een 20 mbit-lijn in Eindhoven aangesloten van Tele2 en hier een speedtest gedaan. Ik had niet echt een "waw"-gevoel hoor.
Hoe ver van de centrale was het?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale:
Ehv-Cvr Eindhoven-Coevering Molenstraat 4 5664HV GELDROP 4011 040 Eindhoven Ht

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 658 meter.

En als speedtesten vanaf hier niet representatief is, dan is hier speedtesten op speedtest.nl dat ook niet :roll:
Trouwens, met wat gij zegt kan ik net zo goed een speedtest doen van een usb-stick. Het gaat toch over INTERNET, zijnde naar eender waar?
T2m
Plus Member
Plus Member

Natuurlijk komen we ooit met 2+! En daarna 3+ en 4+. ;)

Blijkbaar is dit wel de 'buzz' van het moment. Eind 2005 is er ook nog eens zo'n rumoer geweest bij het publiceren van ekele artikels. We zijn nu anderhalf jaar verder en de eerste 2+ providers zijn gelanceerd. Dus zo'n vaart lopen die standaard-vernieuwingen op het net toch niet. Ik ben er echter persoonlijk van overtuigd, nu we het internet gebruiken voor het doorsluizen van enorme hoeveelheden data (10 jaar geleden liep ik nog met floppy's rond, nu downloaden we op 2 dagen een miljoen van die dingen), dat we een hevige evolutie gaan meemaken de komende jaren.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

T2m schreef:Ik ben er echter persoonlijk van overtuigd, nu we het internet gebruiken voor het doorsluizen van enorme hoeveelheden data [], dat we een hevige evolutie gaan meemaken de komende jaren.
Care to elaborate? Gaat Tele2 mee op de VDSL wagen van BGC springen? Of gaan ze eigen DSLAM equipment plaatsen voor 2+? En wat met de geruchten van Tele2TV in NL?
T2m
Plus Member
Plus Member

Tele2 TV is er al een hele tijd in Nederland en loopt inderdaad via ADSL 2+.

Wat betreft 'elaborate': ik zou je natuurlijk echt graag zeggen precies wanneer, wat en hoe, maar om eerlijk te zijn, ik 'weet' echt niet meer dan wat hierboven staat. Dus: natuurlijk komt dat er ooit, het is tenslotte een van de 'ways forward'. Maar ik wil je heus niet warm maken of zo ;).

Wat wel belangrijk is in dit verhaal is onze positie in de markt: wat we aanbieden zal steeds tegen een érg goede prijs zijn!
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Hangt het netwerk van TELE2 niet af van Belgacom. En deze laatste zijn niet van plan om voor 2008 ADSL2 en of VDSL aan te bieden.

Dus zwaai zwaai maar naar een hogere snelheid bij TELE2
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Belgacom. Keeping Belgium small since 1987.
T2m
Plus Member
Plus Member

Zambo, Tele2 heeft ook een eigen netwerk. Ik weet niet tot welke snelheden en met welke technologiën Belgacom zijn lijnen 'doorverhuurt'/'doorverkoopt', maar in principe denk ik niet dat dat voor Tele2 een beperkende factor zou kunnen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”