Sinds kort is Scarlet bij mij plots trager. Van 3.3Mbps naar 880kbps. Vreemd is dat mijn schoonbroer identiek hetzelfde heeft. Op het forum zag ik ook hier en daar iemand die hetzelfde beschreef. Ik heb dit pas gemerkt na installatie van de Scarlet-box (ivm Scarlet One), maar ik vermoed dat de snelheid al langer zo laag is.
Bij mijn schoonbroer gef Scarlet de uitleg dat de snelheid verlaagd was om de verbinding ter garanderen. Complete onzin lijkt me. Maar misschien is er een verband met Scarlet One.
Nog iemand dit fenomeen en al een zinnig antwoord hierop? Ik heb de vraag gesteld aan Scarlet maar heb nog geen antwoord gekregen.
Ter info:
Wireless Router USR5461, die ook DHCP verzorgt, op Scarlet box is DHCP uitgeschakeld. Wireless snelheid 125Mbps.
Scarlet plots trager
Ik heb al verscheidene testen geprobeerd, ook speedtest. Ze geven allemaal exact hetzelfde resultaat.
-
- Starter Plus
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47
Oenboek schreef:Ik heb al verscheidene testen geprobeerd, ook speedtest. Ze geven allemaal exact hetzelfde resultaat.
En krijg je geen hulp van de helpdesk ?
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik had exact hetzelfde, het was op het moment dat ze me op One wilden steken, dus nog voor ik een Scarlet Box had, dus het heeft niet onmiddellijk met de box te maken (tenzij ze je uit voorzorg al een lager profiel geven, omdat ze weten dat de box gevoeliger is of zo).
Ik heb er ook geen sluitend antwoord op.
Wat ik denk dat er in mijn geval gebeurd is heb ik hier al eens uiteengedaan. Hoewel dat volgens sommigen onmogelijk is, heb ik er wel nog geen andere verklaarbare uitleg voor gehad.
Ik heb er ook geen sluitend antwoord op.
Wat ik denk dat er in mijn geval gebeurd is heb ik hier al eens uiteengedaan. Hoewel dat volgens sommigen onmogelijk is, heb ik er wel nog geen andere verklaarbare uitleg voor gehad.
VoIQ: I think before I talk
Als je wat rondkijkt op fora merk je dat bij een pak mensen de snelheid verlaagd is tot 1Mbit. De reden waarom Scarlet dit doet is me niet duidelijk, maar het gebeurt wel. Ik heb een vermoeden dat het hebben van een robuuste lijn voor Scarlet One nodig is, maar dat is echt slechts een wilde gok.
Ik heb intussen via de helpdesk gevraagd om de snelheid terug te zetten op 3.3M zoals het was en perfect werkte. Via Scarlet blijkt de lijn dit aan te kunnen, dat kan je trouwens zelf nakijken in de advanced settings van de DSL-verbinding op de Scarlet-box. In de tutorials op userbase is beschreven hoe je de cijfers moet interpreteren.
Als Scarlet de lijn niet verhoogt, zeg ik mijn abonnement op. Ik hang nog voor een hele tijd vast, maar deze werkwijze vind ik niet correct.
Ik heb intussen via de helpdesk gevraagd om de snelheid terug te zetten op 3.3M zoals het was en perfect werkte. Via Scarlet blijkt de lijn dit aan te kunnen, dat kan je trouwens zelf nakijken in de advanced settings van de DSL-verbinding op de Scarlet-box. In de tutorials op userbase is beschreven hoe je de cijfers moet interpreteren.
Als Scarlet de lijn niet verhoogt, zeg ik mijn abonnement op. Ik hang nog voor een hele tijd vast, maar deze werkwijze vind ik niet correct.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Waar staan die tutorials?
Homepage Userbase
Navigation Menu -> Tutorials
-> Hardware
-> Hoe test je je telefoonlijn zelf
Dit is voor de Speedtouch. Maar de tutorial geeft wat referenties voor de cijfers die je ook kan vinden op de Scarlet Box.
Navigation Menu -> Tutorials
-> Hardware
-> Hoe test je je telefoonlijn zelf
Dit is voor de Speedtouch. Maar de tutorial geeft wat referenties voor de cijfers die je ook kan vinden op de Scarlet Box.
SantaSCSI schreef:Idem hier. Ongeveer een jaar geleden haalden we +/- 400Kbyte/sec. Dan hebben we eens een uitval gehad, en sindsdien halen we nog maar 107Kbyte/sec. Ik heb geen idee hoe het komt en de helpdesk is een ramp.
Idem ditto.
Ik heb nu een snelheid die varieert van 106kb/sec tot 107kb/sec. Tot een maand terug had ik nog 350-450kb/sec. Aanvraag gedan om over te schakelen van premium naar scarlet one en nu ineens (al sinds een maand) die lage snelheid. Vandaag zijn ze de box komen installeren, maar de snelheid blijft dezelfde.
Ik heb al gelezen in andere topics dat het iets te maken zou hebben met de lijn die het aankan of niet, maar ik ben al 8 jaar adsl klant met diezelfde lijn en die lijn kan het aan... ze moeten mij dus niet wijsmaken dat mijn lijn ineens te licht is!
Aanvankelijk zat ik op 3.3 MB/s. Heb me laten overhalen (telefonisch opgebeld door Scarlet) om naar Scarlet One over te schakelen (dus telefonie via zelfde modem) en 6MB/s.
Werd dadelijk op 1MB/s gezet. Heb na lang proberen uiteindelijk contact gekregen met de helpdesk. Om VOip (dus telefonie via de modem) te installeren via een andere centrale moeten schakelen die verder weg ligt. Daar de afstand dan zo groot is, maakt het noodzakelijk om de snelheid dicht te knijpen naar 1MB/s.
Daar ik hier niet akkoord mee ben, heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst: '[email protected]' en wacht nog steeds op antwoord van scarlet ( mijn vraag is om terug naar oude toestand terug te gaan (hogere snelheid) en telefoon weer via Belgacom te laten lopen
Werd dadelijk op 1MB/s gezet. Heb na lang proberen uiteindelijk contact gekregen met de helpdesk. Om VOip (dus telefonie via de modem) te installeren via een andere centrale moeten schakelen die verder weg ligt. Daar de afstand dan zo groot is, maakt het noodzakelijk om de snelheid dicht te knijpen naar 1MB/s.
Daar ik hier niet akkoord mee ben, heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst: '[email protected]' en wacht nog steeds op antwoord van scarlet ( mijn vraag is om terug naar oude toestand terug te gaan (hogere snelheid) en telefoon weer via Belgacom te laten lopen
StefQ schreef:Aanvankelijk zat ik op 3.3 MB/s. Heb me laten overhalen (telefonisch opgebeld door Scarlet) om naar Scarlet One over te schakelen (dus telefonie via zelfde modem) en 6MB/s.
Werd dadelijk op 1MB/s gezet. Heb na lang proberen uiteindelijk contact gekregen met de helpdesk. Om VOip (dus telefonie via de modem) te installeren via een andere centrale moeten schakelen die verder weg ligt. Daar de afstand dan zo groot is, maakt het noodzakelijk om de snelheid dicht te knijpen naar 1MB/s.
Daar ik hier niet akkoord mee ben, heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst: '[email protected]' en wacht nog steeds op antwoord van scarlet ( mijn vraag is om terug naar oude toestand terug te gaan (hogere snelheid) en telefoon weer via Belgacom te laten lopen
als dit correct is (en zo lijkt het) dan is dit gewoon de verschrikkelijkste vorm van oplichting die er bestaat
Ik heb net iemand van de scarlet helpdesk aan de lijn gehad. Ik ga het houden bij de eenvoudige uitleg:
op dit moment zit scarlet beperkt met bandbreedte op hun lijn door belgacom die hen die limieten oplegt, daardoor worden we op 1,1 mbit teruggezet.
Op dit moment is men met scarlet bezig om de datacenters allemaal te voorzien van hun eigen systeem, waardoor zij zelf de bandbreedte voor hun klanten kunnen bepalen.
Deze actie zou afgerond moeten zijn tegen het einde van de lente.
Ik ben in blijde verwachting... had ik dit op voorhand geweten, was ik maar overschakeld op het einde van de lente.. Ik voel me toch wel ergens als klant in de zak gezet.
Begin volgend jaar verhuis ik... Scarlet daar installeren? no thx
op dit moment zit scarlet beperkt met bandbreedte op hun lijn door belgacom die hen die limieten oplegt, daardoor worden we op 1,1 mbit teruggezet.
Op dit moment is men met scarlet bezig om de datacenters allemaal te voorzien van hun eigen systeem, waardoor zij zelf de bandbreedte voor hun klanten kunnen bepalen.
Deze actie zou afgerond moeten zijn tegen het einde van de lente.
Ik ben in blijde verwachting... had ik dit op voorhand geweten, was ik maar overschakeld op het einde van de lente.. Ik voel me toch wel ergens als klant in de zak gezet.
Begin volgend jaar verhuis ik... Scarlet daar installeren? no thx
Mr.T schreef:Die uitleg lijkt me toch niet correct, vermits 6Mbit aansluitingen nog steeds opgeleverd worden.
maar niet op afstanden groter dan 3km (ik zitop 3,5km). Op dit moment heeft nog niemand die met mijn centrale verbonden is (al is het 500 meter) een snelheid van 6Mbit.
Op mijn afstand zal 6Mbit wsl nooit mogelijk zijn, maar daar lig ik niet wakker van... de 3,3 stabiele verbinding die ik had + geen belgacom lijn meer + 50 gig data... das voor mij meer dan voldoende.
Mr.T schreef:Die uitleg lijkt me toch niet correct, vermits 6Mbit aansluitingen nog steeds opgeleverd worden.
maar niet op afstanden groter dan 3km (ik zitop 3,5km). Op dit moment heeft nog niemand die met mijn centrale verbonden is (al is het 500 meter) een snelheid van 6Mbit.
Op mijn afstand zal 6Mbit wsl nooit mogelijk zijn, maar daar lig ik niet wakker van... de 3,3 stabiele verbinding die ik had + geen belgacom lijn meer + 50 gig data... das voor mij meer dan voldoende.