EDPNET en problemen met nieuwsgroepen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
already
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:16

Sinds ik overgeschakeld ben van Skynet naar Edpnet (3 maanden geleden) heb ik steed problemen (ivm met nieuwsgroepen) die ik voordien niet had.

Voor nieuwsgroepen binnen te halen in oulook express moet ik steeds een reset doen van de 'local files' per nieuwsgroep anders kan ik nieuwe berichten niet downloaden. Indien ik vraag voor synchronisatie krijg ik problemen met 'authorizing' en krijg ik de logon popup.

Volgens edpnet ligt dit probleem niet bij hen en moet ik de nieuwsgroepaccount terug installeren dit heb ik al meerdere keren gedaan zonder resultaat.

Ook bij het gebruik van de binaries die ik download met newsbin pro heb ik problemen bij het downloaden van bestanden (download headers geen probleem) 8 bestanden op 10 gaan in 'faillure' na enkele keren herdownloaden krijg ik hen toch volledig binnen (bij skynet had ik dit probleem ook niet)

Wie kan mij helpen voor deze vervelende problemen te verhelpen?

Alvast bedankt

Al :???:
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Vroeger gebruikte ik GrabIt en had daar nooit problemen mee, sinds het nachttarief zou ik NewsLeecher aanbevelen, die beschikt immers over ingebouwde scheduling mogelijkheden ...
Ik heb in ieder geval geen problemen met de newsserver (ook die van EDPnet zelf), dus daar zal het inderdaad niet aan liggen, denk ik.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

De newsserver heeft een paar dagen geleden wel uit gelegen, toen kon ik zelfs niet connecteren op de server. Maar dit stond toen ook weergegeven op de status-pagina van Edpnet.
Gisteren avond en deze nacht had ik ook problemen met het downloaden van files (Newsbin Pro), net zoals bij already gingen de meeste bestanden op 'faillure' staan.
Maar bij mij was het gisteren de eerste keer dat dit voorviel, voor de rest heb ik (sinds de snelheidsverhoging van de newsserver) nog nooit problemen gehad, ik kan altijd afhalen aan de maximumsnelheid van mijn verbinding. Tenzij je aan de 10GB limiet zit natuurlijk, dan geraak je zelfs niet meer geconnecteerd
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Sinds 2 dagen hier tevens problemen met de newsserver van EDP. Normaal down ik "iets" op een 10 min., terwijl ik daar gisteren meer dan 6 u. (!!) voor nodig had. Dan kreeg ik een piek van een 2-tal sec. van 602 KB/sec., om vervolgens een uitval van de server te krijgen van een kwartier. Gewoon niet te doen dit weekend, geen mails (constant foutmeldingen, ook al is er niks veranderd aan de pc of mailinstellingen), tekstberichten dewelke ik niet kan openen....Er gaat duidelijk serieus wat mis bij EDP, of hun server.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

zoals gisteren heb ik vandaag hier ook nog problemen gehad met de niewsserver, maar momenteel bolt hij terug zonder problemen.
Snelheid wel nog niet volledig op punt, maar dat komt nog wel.

Terwijl de problemen zich voordeden is het wel gemeld geweest op de 'netwerk status' pagina, dus als je daar keek kon je zien dat er een fout bij hen was (of bij wie ze zelf klant zijn voor de nieuwsserver)
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Het was een ramp verleden weekend. 1 seconde 200 kb/s gevolg door 5 seconden niks. Normaal haal ik op de nieuwsgroep 630 kb/s
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”