Printen niet meer mogelijk bij een combinatie van 2 routers?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fanne
Starter
Starter

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb deze vraag al op een andere forum gesteld, maar daar wisten ze me alleen te zeggen dat ik de DHCP functie van de 2de router moet uitschakelen, als ik dit doe, kan ik niet meer in de router en moet ik hem resetten.

bekijk het volgende schema:
Afbeelding

-het internet komt binnen en gaat in de bedrade d link 604, die gaat dan naar papa zijn pc met de laser printer (pc 1).

-een tweede kabel gaat naar de draadloze eminent router, waar 2 pc's op hangen, onder andere de laptop, draadloos.

wanneer we willen printen vanuit pc 2 of pc 3 op de laser van pc 1 gaat dit niet. de printer kan niet gevonden worden. ik denk dat de firewall van de eminent de communicatie tussen deze pc's tegenhoudt, omdat we hier met 2 verschillende netwerken zitten.

HOE KAN IK ER NU VOOR ZORGEN DAT IK WEL KAN PRINTEN OP PC 1 VANUIT PC 2 OF 3

de pc's allemaal op één router hangen is hier niet mogelijk wegens bereik.

kunnen jullie mij helpen?

alvast heel veel bedankt

mvg

stefan achten
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer

Ik ben geen held in draadloze netwerken maar volgens mij moet je de dhcp functie van je draadloze router uitzetten, deze in AP (Acces Point) zetten.

Der zijn hier denk ik wel mensen die je kunnen helpen.

De pc's moeten in iedergeval in hetzelfde netwerkid staan.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Er moet ergens een static route ingesteld worden. Waar en hoe, dat weet ik helaas niet. Ik zit namelijk met een vergelijkbaar probleem hier, maar ik stoor er mij niet aan dat ik draadloos niet op m'n bedraad netwerk kan...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De eerste router moet de ip adressen uitdelen , dus dhcp functie aan .
Router 2 word dan gewoon switch en dat doe je dus met de dhcp functie uit te zettten .
fanne
Starter
Starter

wel, zoals in mijn beginpost staat, als ik de dhcp durf uit te zetten dan geraak ik niet meer in de router.

nog iemand?
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik zie het probleem niet, zoals reeds vermeld in bovenstaande posts en op het ander forum.

Di 604: dhcp inschakelen

wireless station: is verbonden dmv een kabel met de di 604 dus deze krijgt nog steeds een ip adres.

Eventueel de wireless ( wirless access point ) vaste settings geven, naturlijk in dezelfde range als de di604.

Indien dit correct is gedaan zie ik geen enkele reden waarom je niet meer op die router zou geraken.

Heb dit toch al meerder malen bij klanten thuis gedaan zonder problemen.

Het wireless acces point geeft dan gewoon de settings door aan de wireless toestellen (laptops...)
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Dlink DI-604 staat default op 192.168.0.1 - DHCP Aan .

Van Accespoint/wireless router moet DHCP uit staan , best eerst eens aan pc hangen en er naar surfen en ip in DEZELFDE ip reeks zetten , bijvoorbeeld 192.168.0.250
( dan kan je er nog op als DHCP uitstaat en hij aan je DI-604 aangesloten is voor WPA enzo in te stellen )

Ik veronderstel dat het toch een accespoint is , mocht het een wireless router zijn moet wel één van de LAN poorten verbinden met één van de DLINK LAN poorten ( en NIET de WAN ) . Anders ga je nooit kunnen printen draadloos , gezien je een dubbel nat draait .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
killer
Pro Member
Pro Member

simpelweg die eminent wireless DHCP functie uitschakelen en ipv hem via de uplink naar je eerste router te connecten via een switch port connecten lost je probleem op. mvg
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ik zou killer zijn advies maar eens proberen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
fanne
Starter
Starter

bedankt allemaal, het is met jullie hulp opgelost:

jullie zullen me als een noob bekijken maar ik wist het gewoonweg niet!
ik heb hem dus als switch kunnen instellen:
-192.168.0.250 als IP ingesteld (dit wist ik al niet dat die 0 moest overeenkomen met de dlink router)
-dhcp uitgeschakeld (dit wist ik wel)
-kabel in een lan poort gestoken en niet in de wan poort (dit wist ik dus ook niet)

bedankt, echt waar

mvg

stefan achten
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”