De laatste tijd heb ik regelmatig last van uitval van internet,ik download vaak s'nachts en als ik dan s'morgens kijk heb ik geen verbinding meer en staan de downloads dus stil.Na de router even uit te zetten(ongeveer een minuutje)heb ik weer verbinding.
Nu heb ik dit in het verleden nooit gehad bij EDPnet,maar sinds ik bij Dommel ben wel regelmatig.
Ik heb een mail gestuurd en als antwoord kreeg ik dat ik mijn modem moest upgraden.Kan dit kloppen dat het daar aan ligt of ligt het aan het netwerk?
En ten tweede heeft iemand ervaring met upgrades van een netopia cayman router 3347W?
Upgrade Netopia Router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
regeri ik heb dat hier ook voor sinds dat ik Dommel heb en ik gebruik een router van Belkin. Belkin pre-N
Is allemaal rap gezegt dat je moet upgraden maar dan moet er ook nog firmware zijn om te upgraden.Ik heb zelf paar keer Belkin gebeld en daar zeggen ze dat het bij de provider ligt en bij de provider zeggen ze dan weer dat het bij Belkin ligt.Dus waar ligt het probleem dan ?
Vroeger bij skynet had ik daar geen problemen mee dus ik denk ook dat het niks met Belkin zelf te maken heeft.
Maar ik ben het ondertussen al gewoon he dat resetten![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Is allemaal rap gezegt dat je moet upgraden maar dan moet er ook nog firmware zijn om te upgraden.Ik heb zelf paar keer Belkin gebeld en daar zeggen ze dat het bij de provider ligt en bij de provider zeggen ze dan weer dat het bij Belkin ligt.Dus waar ligt het probleem dan ?
Vroeger bij skynet had ik daar geen problemen mee dus ik denk ook dat het niks met Belkin zelf te maken heeft.
Maar ik ben het ondertussen al gewoon he dat resetten
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Aha dus ik ben niet de enige,dan maar weer een ticketje aanmaken(als het zin heeft.Meestal wordt het toch afgeschoven.
Ik zag trouwens wel een update staan voor mijn router maardaar staat weer bij attention !Dus zo makkelijk is dit ook weer niet,en het kan gevolgen hebben.Maar inderdaad het zal ook waarschijnlijk niet aan de router liggen.
Nog meer mensen last van disconnects?
Ik zag trouwens wel een update staan voor mijn router maardaar staat weer bij attention !Dus zo makkelijk is dit ook weer niet,en het kan gevolgen hebben.Maar inderdaad het zal ook waarschijnlijk niet aan de router liggen.
Nog meer mensen last van disconnects?
Live life to the Max
-
- Elite Poster
Sorry regeri maar nu ben je mis hoor.Het werd helemaal niet afgeschoven toen ik de mensen van de helpdesk belde.Mijn schoonouders in Brugge hebben ook Dommel en ook een Belkin router en die hebben NOOIT dit probleem.Dus het kan goed zijn dat het bij bepaalde type routers voorkomt.regeri schreef:Aha dus ik ben niet de enige,dan maar weer een ticketje aanmaken(als het zin heeft.Meestal wordt het toch afgeschoven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
De disconnects kunnen te maken hebben met de applicatie die je draait. Ik heb hier met het combo SMC router en Alcatel Speedtouch nooit disconnects behalve... met 1 applicatie. Het internetverkeer valt dan stil, de router kan niet meer benaderd worden en de enige oplossing is een reset van de router door de voedingsplug even uit te trekken. Nieuwe firmware voor de router kan ik niet meer vinden en dus moet ik er maar mee leven dat ik zo nu en dan een reset moet doen. Vervangen van het combo router/modem zie ik voorlopig niet zitten (ADSL2+, VDSL, VOIP... daar kijk ik de kat nog even uit de boom voor beschikbaarheid mogelijkheden en prijs).ketter schreef: Sorry regeri maar nu ben je mis hoor.Het werd helemaal niet afgeschoven toen ik de mensen van de helpdesk belde.Mijn schoonouders in Brugge hebben ook Dommel en ook een Belkin router en die hebben NOOIT dit probleem.Dus het kan goed zijn dat het bij bepaalde type routers voorkomt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
on4bam dat is ook 1 van de reden dat ik nu even de kat uit de boom kijk.on4bam schreef: Vervangen van het combo router/modem zie ik voorlopig niet zitten (ADSL2+, VDSL, VOIP... daar kijk ik de kat nog even uit de boom voor beschikbaarheid mogelijkheden en prijs).
Want ik zeg dat het door mijn belkin router komt maar het kan evengoed door de modem (D-LINK) liggen.
Ik denk dat het wel aan de modem ligt. Ik heb namelijk zelf ook zo een Belking modem/router (wireless G) en heb hetzelfde probleem.ketter schreef:regeri ik heb dat hier ook voor sinds dat ik Dommel heb en ik gebruik een router van Belkin. Belkin pre-N
Maar ik ben het ondertussen al gewoon he dat resetten
De laatste tijd ging het weer beter, maar vannacht was het weer van dat.
Alle P2p apps en andere apps die connectie maken met I-net vallen stil behalve mIRC voor de een of andere reden. (na een auto reconnect van de modem).
Het is een bekend probleem van Belkin routers.
-
- Elite Poster
hoy69 heb jij het toen kunnen oplossen of heb je de modem van ellende buiten gegooid ??hoy69 schreef:ze kunnen waarschijnlijk niet te veel NAT connecties aan waardoor de cache na een tijd volzit en alles pokketraag gaat of uitvalt. hadk eens ook met een bepaalde type modem.
De bediende in de winkel waar ik mijn Belkin Modem heb gehaald heeft me ook gezegd dat het een bekend en oud zeer is bij bepaalde types van Belkin.ketter schreef:hoy69 heb jij het toen kunnen oplossen of heb je de modem van ellende buiten gegooid ??hoy69 schreef:ze kunnen waarschijnlijk niet te veel NAT connecties aan waardoor de cache na een tijd volzit en alles pokketraag gaat of uitvalt. hadk eens ook met een bepaalde type modem.
Ik denk dat ik deze buiten smijt . . . over een jaar of zo, als de N standaard voor wireless er is (en niet de voorlopige N standaard). Zou ook een beetje te gek zijn, ik heb deze modem pas sinds september of Oktober.