Pagina 1 van 1

Na meer dan een jaar nu geen connectie meer, wie kan helpen?

Geplaatst: 03 maa 2007, 11:46
door Torpens
Hoi,

Ik heb reeds Tele2 Allin sinds de lancering, op de begin periode na, werkte alles perfect. Maar sinds 3 dagen kan de modem (716wl) de connectie niet staande houden.
Het DSL signaal valt om de 2 minuten weg en surfen of bellen (steeds tuut tuut tuut) zit er dus niet meer in. Heel zeldzaam lukt het me een internet pagina te laden (niet uit cache), maar dit is daan ook héééééééél zeldzaam.
Volgens de tele2 helpdesk is mijn lijn verslechterd en zit ik op meer dan 4 km van de centrale.
Nu ben ik niet zo zeker of dit zo is als ik dit forum na ga. dit haalde ik uit de Speedtouch 716wl:
DSL connection

Code: Selecteer alles

Uptime : 0:0:24
Modulation : G.992. Annex A
Bandwidth (Upload/Download) [kbps] : 384/4.096
Output power (Upload/Download) [dBm] : 11,5 / 19,5
Line Attenuation  (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--
Vendor ID (Local/Remote) : TMMB / ALCB
Loss of frames (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of power (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of link (Remote) : 0
Error seconds (Local/Remote) : 48.270 / 0
FEC errors (Upload/Download) : 0 / 0
CRC errors (Upload/Download)  : 0 / 490
HEC errors (Upload/Download)  : 0 /369


Internet (ik veronderstel dat dit ppp is )

Code: Selecteer alles

Uptime : 0:5:13
Type : PPPoA



All Your Base schreef:Verklaring van de termen:
noise margin: ruismarge, moet minimum 6dB zijn om te kunnen synchroniseren, anders gaat de lijn aan lagere bitrate proberen te synchroniseren tot er een bitrate is gevonden waar de noise margin > 6 dB is (tot 32 kbps)

line attenuation: lijnverzwakking, recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. mag maximaal 60 dB zijn. als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met bekabeling is):
< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB

Output power: het vermogen dat over de lijn gestuurd wordt.


Zowel noise margin als line attenuation lijkt me in orde of zie ik iets over het hoofd?

Iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken?

Geplaatst: 03 maa 2007, 12:09
door Patje
wel ja die noise margin down staat maar op 8db en kan zijn dat deze soms wat schommelt en dus op bepaalde momenten onder de 6db komt dan heb je disconnects ........
PS: moet het type niet PPPOE ofzo zijn voor adsl? bij jou zie ik ppoa

Geplaatst: 03 maa 2007, 13:18
door Torpens
patje schreef:PS: moet het type niet PPPOE ofzo zijn voor adsl? bij jou zie ik ppoa

Bij tele2 is het normaal PPPoA, dat kan in de toekomst PPPoE worden bij de migratie naar hun nieuw netwerk.

Hoe kan het dat er zo een verschil zit op Upload en Download? 20 <-> 8
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--

En ook op Line Attenuation (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--

Geplaatst: 03 maa 2007, 14:14
door Patje
Torpens schreef:Bij tele2 is het normaal PPPoA, dat kan in de toekomst PPPoE worden bij de migratie naar hun nieuw netwerk.

Hoe kan het dat er zo een verschil zit op Upload en Download? 20 <-> 8
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--

En ook op Line Attenuation (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--

ja idd veel verschil, denk in de centrale niet goed geregeld of uw binnenbekabeling die niet opperbest is.
hier mijn data als voorbeeld:

Afbeelding

Geplaatst: 06 maa 2007, 11:14
door T2m
Is er ergens telefoon, fax,... bijgezet of iets veranderd aan de setup? Werken in de buurt? Immens veel geregend? Eventuele splitters zijn correct geplaatst?

Geplaatst: 06 maa 2007, 11:17
door Torpens
T2m schreef:Is er ergens telefoon, fax,... bijgezet of iets veranderd aan de setup? Werken in de buurt? Immens veel geregend? Eventuele splitters zijn correct geplaatst?

In huis is er niets veranderd. Er buiten, wie zal het zeggen ...
Ik verdenk ergens ook het weer .. centrale waarschijnlijk ondergelopen ;-)

Geplaatst: 10 maa 2007, 15:02
door Torpens
Er is verbetering op komst:

Code: Selecteer alles

DSL Connection   

   Link Information            

Uptime:   0 days, 2:55:19
Modulation:   G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:   384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   315,57 / 704,09
Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:   19,0 / 38,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   20,0 / 12,5 <--
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):   0
Error Seconds (Local/Remote):   11.463 / 0
FEC Errors (Up/Down):   6 / 0
CRC Errors (Up/Down):   2 / 131.937
HEC Errors (Up/Down):   0 / 88.159

Geplaatst: 27 maa 2007, 20:08
door EXTELE2
Had ook steeds problemen met mijn internet + telefonie (uitval)
Kreeg enkele weken terug een antwoord dat ik te ver van de centrale woon en het niet naar behoren kan werken. (ook teveel storing op de lijn)

Ben nu overgestapt naar Telenet.

Als het te lang aansleept: 1 raad
stuur een klacht naar [email protected]
Je ontvangt vlug een reactie en indien het om een gegronde klacht gaat wordt deze naar Tele2 gestuurd. Tele2 heeft dan op zijn beurt 1 maand om te reageren.

gewoon doen zou ik zeggen.

Geplaatst: 28 maa 2007, 09:21
door Torpens
De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.

Geplaatst: 28 maa 2007, 13:46
door D3bian
EXTELE2 schreef:Had ook steeds problemen met mijn internet + telefonie (uitval)
Kreeg enkele weken terug een antwoord dat ik te ver van de centrale woon en het niet naar behoren kan werken. (ook teveel storing op de lijn)

Ben nu overgestapt naar Telenet.

Als het te lang aansleept: 1 raad
stuur een klacht naar [email protected]
Je ontvangt vlug een reactie en indien het om een gegronde klacht gaat wordt deze naar Tele2 gestuurd. Tele2 heeft dan op zijn beurt 1 maand om te reageren.

gewoon doen zou ik zeggen.


We weten het nu wel hoor EXTELE2

Geplaatst: 28 maa 2007, 14:25
door meon
@EXTELE2: Ik heb berichten van jou zitten wissen. 4x quasi hetzelfde zeggen maakt u even vervelend als een helpdesk die u van het kastje naar de muur stuurt :roll:

Geplaatst: 02 apr 2007, 06:35
door elldiablo
Torpens schreef:De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.


heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet

Geplaatst: 02 apr 2007, 09:09
door Torpens
elldiablo schreef:heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet

Geen kosten. Het probleem is dat de dsl verbinding weg viel.
Normaal lossen ze dit binnen de week op ... maar het heeft toch net iets meer dan 2 weken geduurd.

Geplaatst: 02 apr 2007, 11:44
door 320i
elldiablo schreef:
Torpens schreef:De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.


heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet


je hebt PB

Geplaatst: 02 apr 2007, 15:42
door elldiablo
je hebt PB



je hebt PB :) , afkorting van probleem :o)?

Geplaatst: 02 apr 2007, 16:21
door kUmbro
elldiablo schreef:
je hebt PB



je hebt PB :) , afkorting van probleem :o)?

Afbeelding :p

Geplaatst: 02 apr 2007, 18:47
door elldiablo
paaahahaha , wane ezel ik ben , had daar nog niet aan gedacht


Maar is in ieder geval al opgelost ,wel snel moet ik zeggen, toch sneller dan RDSL , dat is al heel goed