kost mediumband

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Ik heb op een ander forum gehoord dat als je op mediumband zit je nog per GB moet betalen. Is dit correct? Vindt dit raar, er staat toch niets van op hun website.

En wat is FUP nu concreet?


Sorry maar ik ben nog maar een 3 weken dommelaar :-D
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

DeepFreeZ schreef:Sorry maar ik ben nog maar een 3 weken dommelaar :-D

Welkom bij Dommel.
Heb je de FAQ reeds bekeken ? Kijk anders is onderaan.

DeepFreeZ schreef:En wat is FUP nu concreet?

Dommel heeft een AUP.
Laatst gewijzigd door Robbe 03 maa 2007, 03:32, in totaal 1 gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Volume overschrijding : mediumband aan 1024/256 kbit/sec. (geen extra kost hiervoor)


FUP wilt zeggen, de laagste prioriteit, en dat ze je eventueel zouden kunnen beperken mocht je tevéél hun netwerk belasten.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Robbe schreef:
DeepFreeZ schreef:Sorry maar ik ben nog maar een 3 weken dommelaar :-D

Welkom bij Dommel.
Heb je de FAQ reeds bekeken ? Kijk anders is onderaan.

DeepFreeZ schreef:En wat is FUP nu concreet?

Dommel heeft een AUP.


Thanks, het is nog wel wat wennen qua snelheid want ik kom van telenet turbo maarja

Wanneer zou dommel eigenlijk 6Mbps introduceren zoals edpnet?
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

DeepFreeZ schreef:Thanks, het is nog wel wat wennen qua snelheid want ik kom van telenet turbo maarja

Wanneer zou dommel eigenlijk 6Mbps introduceren zoals edpnet?

ADSL2+ komt er "binnenkort" aan en gaat tot 24Mbps.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Robbe schreef:Dommel heeft een AUP.

ik denk dat die AUP op het hosting gedeelte slaat
door gebruik te maken van de schedom web hosting services, verklaart u zich akkoord om onze regels te respecteren.

op mediumband is het FUP (beetje zoeken bij helpdesk->internet) en wil zeggen dat zolang het netwerk er niet onder lijdt, je 1 Mbit krijgt. Is het té dan krijg je smallband (64 kbps) tot de reset
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

kUmbro schreef:
Robbe schreef:Dommel heeft een AUP.

ik denk dat die AUP op het hosting gedeelte slaat
door gebruik te maken van de schedom web hosting services, verklaart u zich akkoord om onze regels te respecteren.

op mediumband is het FUP (beetje zoeken bij helpdesk->internet) en wil zeggen dat zolang het netwerk er niet onder lijdt, je 1 Mbit krijgt. Is het té dan krijg je smallband (64 kbps) tot de reset


Dat laatste klopt volledig!
su root
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Dommel FAQ : ADSL2+ schreef:zullen er weldra aanpassingen gebeuren aan de snelheden? wordt adsl 2+ aangeboden?


momenteel zijn er geen aanpassingen gepland aan onze services. wij zullen steeds gegarandeerde snelheden aanbieden en gaan zeker geen produkten online beschikbaar stellen waarvan de snelheid maar voor 5% van onze klanten haalbaar is.
zodra adsl 2+ beschikbaar is, zal dit uiteraard bij ons geïmplementeerd worden. echter, momenteel is dit nog niet operationeel in belgië.


Tweakers Reacties schreef:Dommel heeft ook geen FUP van 50GB, maar een gewone datalimiet.

Die AUP is volgens mij gewoon een gedragscode. Via Google vind ik vage referenties naar een fup bij Dommel, maar kan ze niet op de website zelf terugvinden. Daarom denk'k dat die reactie van iemand bij Tweakers er het best op antwoord.

En dat Dommel dus een AUP hanteert met een datalimiet. Wat ook logisch is, want een FUP staat juist niet voor een data limiet, en bij elk abbonement staat er duidelijk vermeld hoeveel het bijgeleverde volume is, en wat je kan doen als je erover gaat.

Voor netconnect lite :

netconnect lite : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?


net voor het bereiken van de 9 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 2 opties :
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 10 gb transfer om te schakelen op small band (64 kbps up en down). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
b) u kiest ervoor uw standaard snelheid te behouden en klikt hiervoor op de link binnen deze e-mail. in dit geval ontvangt u op het maandeinde een proforma faktuur voor de overusage (dus het gedeelte dat u meer dan 10 gb gebruikte) aan een prijs van 1,00 euro incl btw per gb.


Voor netconnect (plus) :

netconnect : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?


net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties :
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
b) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot een maximum van 100 gb transfer door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. u betaalt voor deze eerste 50 gb 0,40 euro per begonnen gb aan overusage. voor de traffic die u verbruikt boven deze extra 50 gb, valt u onmiddellijk onder optie a).
c) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot het maandeinde door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. voor de transfer van de eerste extra 50 gb betaalt u 0,40 euro per begonnen gb aan overusage en voor de gb's daarboven betaalt u 1,00 euro per begonnen gb aan transfer.
alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.


Voor netconnect pro :

Geen, want het is onbeperkt.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”