Negatieve ervaring met dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
sol3
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 17:12

[gepost in be.providers en userbase.be forum dommel.com]
deze post in be.providers
Hallo iedereen,

Meestal gaat het als er negatieve berichten zijn over Tele2 of Telenet. En bepaalde ISP's hebben een zeer positief imago; EVOnet, EPDnet, dommel enzo.

Maar dit gaat over dommel in de negatieve zin. En dat wil toch laten weten.

Ik ben pas klant geworden bij dommel.com voor ADSL. De essentie is dat dommel, naar mijn mening, mij foutieve informatie heeft gegeven. En als gevolg ik daardoor financieel nadeel heb. En dat dommel.com niet wil toegeven dat ze iets fout gedaan hebben, laat staan een schadevergoeding geven.

Situatie;

Ik was klant bij Tele2 voor light ADSL en heb schriftelijk mijn opzeg gegeven bij Tele2. Ik ging administratief klant zijn en dus betalen bij Tele2 tot 15 maart. De ADSL dienst ging werken tot 15 maart of 16/17 maart.

Ik wou klant worden bij dommel en heb aanmelding gedaan om klant te worden via de website. Ik ontving per e-mail een rekening om te betalen en een contract om te ondertekenen en terug te sturen.

Omdat ik niet wou dat er problemen zouden zijn door een conflict tussen de oude en de nieuwe ISP of een overlapping van dienst/facturatie nam ik eerst contact met dommel via e-mail voor informatie.

Ik legde mijn situatie uit, bij Tele2 tot 15 maart. En vroeg wanneer ik best de betaling kon doen en de contracten kon opsturen voor een zo naadloos mogelijke overgang zonder in conflict te komen met de dienst van de oude ISP.

Ik kreeg als reactie;

<quote ticket 132112>
Jammer genoeg is het niet mogelijk om een exacte datum vast te leggen op voorhand voor uw activering.
U dient dus zelf een beetje te zien. Als u reeds een opzeg heeft gedaan, is het niet mogelijk voor ons om een activatie te starten tot op het ogenblik dat uw huidige account is afgesloten. Als u voor die datum zorgt dat de betaling en het ondertekende contract bij ons is verwerkt, kunnen we de activeringaanvraag wel starten op de datum van uw stopzetting bij uw huidige provider.
</quote ticket 132112>

Dit leek mij duidelijk. Ik kon dus betalen, de contracten opsturen en zodra de dienst van de oude ISP eraf was ging dommel het het activeren. Als reactie daarop liet ik weten dat ik ging betalen en de formulieren ging opsturen en dat ik de activatie verwachte omstreeks de 15/16 maart.

Op 21 februari lag mijn internet uit. Wel nog synchronisatie maar ik kon niet meer inloggen. Time-out. Volgens de Tele2 helpdesk was alles normaal. Mijn dienst was actief, er was wel een de-activatie voorzien wegens opzegging maar die zou op 15 maart gebeuren. Ze gingen het onderzoeken. Afwachten.

Bijna een week later was het nog niet in orde. Het ticket bij Tele2 was nog steeds open. Je gaat dan aan alles twijfelen na een poosje en ik ben dan gaan zien bij dommel in het controlepaneel van mijn account. Volgens de informatie daar was mijn account en ADSL-lijn volledig actief bij dommel. Dit terwijl ik ook nog als actief stond bij Tele2.

Ik nam contact met dommel om te vragen hoe het zat met mijn account. Het kwam mij erg verdacht over dat volgens dat controlepaneel mijn account volledig actief was bijna een maand te vroeg. Dommel adviseerde om te pogen te verbinden met hun login. Dat werkte.

Mijn ADSL-verbinding werkte niet meer via Tele2 omdat die dommel reeds actief was zonder dat ik dat wist of Tele2. En een maand te vroeg.

Ik contacteerde dommel hierover dat ik alhoewel ik blij was terug online te zijn er niet mee kon lachen dat de overdracht een maand te vroeg was gedaan. Dit omdat ik nog tot 15 maart voor Tele2 moet betalen. Dat is een verlies van 30 euro omdat ik voor een maand 2x keer voor internet ga moeten betalen + dat ik een week offline ben geweest.

De reactie van dommel was;

<quote ticket 134062>
Het advies van dommel was zeker correct en wel om volgende redenen:
1/ het is niet mogelijk op voorhand een vaste datum te specificeren voor uw activatie, vermits dit gebeurt op basis van uw betaling en uw ondertekend contract;
2/ de activering is inderdaad pas mogelijk na uw opzegging, maar dit op voorwaarde dat uw huidige provider de opzegging meteen ook uitvoert, uiteraard.
</quote ticket 134062>

Waarmee ik niet akkoord kan gaan. Dit is toch wel iets anders dan wat men mij eerder vertelde. Voor dommel is de zaak gesloten. En ik kan 2x betalen. Geen leuk welkom bij dommel.

Wat voor mij de les is;

Zelfs als je het expliciet gaat vragen wat je moet doen en je doet het loop je nog steeds het risico dat je gezien bent en dat men zijn verantwoordelijkheid niet wil opnemen.
Als je klant wil worden bij dommel wacht dan tot het einde van de effectieve dienst door de oude ISP alvorens het contract en de betaling te doen bij dommel. Ga ervan uit; zodra dat je de betaling en formulieren hebt ingezonden gaan ze het activeren.

Ik hoop dat dit wat mensen kan besparen van wat ik voor heb.

Groet,
Walter Vermeir
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

En wat is nu het probleem? Je hebt geen minuut zonder internet gezeten, je kan dommel moeilijk kwalijk nemen dat ze je te vroeg aansluiten.. als jij je betaling doet en contracten verzend, dan is het ook maar normaal dat ze je aansluiten. :roll:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Oki gelijk moet ik je geven , voor twee ISp betalen , en maar 1 kunne gebruiken is niet zo leuk, maar 30 € haal je direct eruit , 1 film en je bent er al :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
sol3
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 17:12

Buster schreef:En wat is nu het probleem? Je hebt geen minuut zonder internet gezeten, je kan dommel moeilijk kwalijk nemen dat ze je te vroeg aansluiten.. als jij je betaling doet en contracten verzend, dan is het ook maar normaal dat ze je aansluiten. :roll:


Ik neem het ze juist wel kwalijk dat ze mij te vroeg hebben aangesloten. Daarover gaat het juist. Ik ben het ze gaan vragen wanneer ik het best de aanvraag kon doen om de activering te laten aansluiten bij het einde van de periode van de oude ISP.

En dommel liet mij weten dat ze pas konden activeren wanneer de ADSL-dienst van de oude ISP eraf was. En dat ging tegen de 15de maart gebeuren. Dus ik kon gerust de contracten insturen en betalen.

Maar dat was dus niet waar. Het is niet normaal dat je eerst iets komt vragen om een overlapping te voorkomen en dat je het dan toch een maand verlies hebt omdat je ze gelooft hebt.

Ik ben trouwens wel een week offline geweest hierdoor.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

sol3 schreef:Ik ben trouwens wel een week offline geweest hierdoor.


Maar of dit de schuld van dommel is.. is mij nog maar de vraag, hun sync was inorde, alleen jij gebruikt de verkeerde login gegevens van een isp waar je geen sync meer van hebt.. eens jij tele2 opzegt gaan ze dan ook je lijn vrijgeven(bij belgacom) zodat eventueel een andere isp zijn sync er kan opzetten. Je hebt alleen de pech gehad dat dommel turboline gebruikt en tele2 een eigen netwerk (of dat van scarlet?) anders kon je beide abbo's gebruiken.
sol3
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 17:12

Buster schreef:Maar of dit de schuld van dommel is.. is mij nog maar de vraag, hun sync was inorde, alleen jij gebruikt de verkeerde login gegevens van een isp waar je geen sync meer van hebt.. eens jij tele2 opzegt gaan ze dan ook je lijn vrijgeven(bij belgacom) zodat eventueel een andere isp zijn sync er kan opzetten. Je hebt alleen de pech gehad dat dommel turboline gebruikt en tele2 een eigen netwerk (of dat van scarlet?) anders kon je beide abbo's gebruiken.


Ik was klant bij Tele2, wat de helpdesk van Tele2 ook bevestigde en ik nog ging zijn tot 15 maart. Dommel had mij laten weten dat ze pas ging activeren na de-activatie van de oude ISP. Ik was niet verkeerd, dat was dommel al willen ze dat niet erkennen.

Zelfs als de twee logins zouden gewerkt hebben dan maakt dat geen verschil. Alleen zou ik dan tot 15 maart via Tele2 zijn verbonden maar wel een maand eerder voor dommel mogen betalen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als jij betaald en je contracten verzend naar dommel, en je lijn is vrijgegeven (wat dan ook het geval was) dan zetten ze gewoon je sync over naar hun zodat jij zo snel mogelijk online kan via hun. Of denk je nu echt dat ze bij elke nieuwe klant gaan checken of zijn overlap periode niet te lang is? Die dingen moet je zelf inschatten.. meestal een week of 2 op voorhand, stuur jij je contracten een maand voor het aflopen van je contract bij tele2, dan moet je niet klagen dat je een langere overlap periode hebt, want daar heb je zelf voor gekozen...
sol3
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 17:12

Buster schreef:Als jij betaald en je contracten verzend naar dommel, en je lijn is vrijgegeven (wat dan ook het geval was) dan zetten ze gewoon je sync over naar hun zodat jij zo snel mogelijk online kan via hun. Of denk je nu echt dat ze bij elke nieuwe klant gaan checken of zijn overlap periode niet te lang is? Die dingen moet je zelf inschatten.. meestal een week of 2 op voorhand, stuur jij je contracten een maand voor het aflopen van je contract bij tele2, dan moet je niet klagen dat je een langere overlap periode hebt, want daar heb je zelf voor gekozen...


Ik zou er geen enkel probleem met hebben als het dat ook was wat ze mij hebben laten weten. Maar dat hebben ze niet gedaan.

Als ze mij hadden geschreven; "Zodra de betaling en de contracten ontvangen zijn gaan wij de lijn en dienst activeren." dan had ik gewacht.

Maar ze hebben mij juist het omgekeerde laten weten; dat ze moesten wachten tot de de-activering van de lijn door de oude ISP alvorens dommel kon activeren.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

achja, dat weet je dan weer voor een volgende keer.. en zoals elldiablo al zei, die 30 euro haal je er meteen weer uit :wink:
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

Even reageren:

Je hebt bij overstap provider 2 mogelijkheden of je doet alles zelf zoals jij hebt gedaan of je laat je nieuwe provider alles regelen. Als je nieuwe provider alles regelt kan die alles mooi op elkaar afstemmen maar zal je meestal toch 1 maand dubbel moeten betalen omdat er in meeste contracten staat dat opzeg 1 maand op voorhand moet gebeuren.
Als je alles zelf doet ben je zelf verantwoordelijk voor de vlotte overgang: dan heb je meestal ofwel dat je even zonder internet zit omdat providers niet vlot achter elkaar kunnen switchen of te vroeg en dan betaal je in jouw geval ook 1 maand dubbel. Persoonlijk heb ik liever constant internet dan dat ik een overgang periode heb tussen mijn 2 providers. Verder wil ik ook nog vermelden dat ik het wel van Tele2 een fout vind dat ze je niet konden zeggen dat er een dommel signaal op je lijn zat.
Persoonlijk vind ik ook dat deze "slechte" ervaring muggezifterij is omdat je dit zelf in de hand gewerkt hebt.
Verder nog even vermelden dat je eigelijk blij moet zijn dat tegenwoordig zo snel je ADSL signaal geswitched kan worden ik heb 2 jaar geleden veel langer moeten wachten om een signaal te kunnen overzetten. Maar zo zie je maar dat bedrijven al echt heel sterke dingen moeten uithalen voor alle klanten tevreden zijbn ;-)

Bon nu kan je er toch niets meer aan doen en zou ik het gewoon laten vallen want recht op een schade vergoeding zal je zeker niet hebben in dit geval(er is helemaal geen sprake van contractbreuk of andere juridische disputen) en je hebt er voor de rest niet echt last van.
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

ik geef sol3 toch gelijk hoor.
naar mijn mening is dit de fout van Dommel
Maar evengoed: die 30 euro ben je kwijt...
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ik zou zo zeggen, ja en nee ...

Dommel beslist zelf daar niet over, maar hangt grotendeels af van Belgacom dus ...

Mochten ze alles zelf kunnen beheren zouden er véél minder conflicten zijn ben ik zeker van.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Ik geef Sol3 toch ook gelijk hierin. De informatie die verstrekt is komt gewoon niet overeen met de realiteit. Op zich geen enkel probleem dat ze die aansluiting eerder realiseren, afgezien van de dubbele kosten, maar het uitblijven van communicatie hieromtrent is niet in orde.

Ik ben buitengewoon tevreden over de dienst die Dommel levert, uitgaande van internet-toegang, en zeker afgezet tegen de prijs die men hier voor vraagt. Veel minder tevreden ben ik over de wijze van aanpak en oplossing van geschillen, en de wijze van communicatie. Wil men niet verzanden in kostbaar juridisch getouwtrek, dan zou men wellicht iets subtieler, en klantgerichter communiceren.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Sol3 hefet zeker en vast gelijk.
Eerst alles vragen aan beide Isp's, om overlapping te voorkomen en dan tóch nog op 1 maand 2x internet moeten betalen. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen.

Het loopt mank bij dommel, die ondersteuning.. ze mogen dan een mooi aanbod hebben.. Al heeft den aap een gouden tand, tis en blijft nen aap eh
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

King Nothing schreef:Sol3 hefet zeker en vast gelijk.
Eerst alles vragen aan beide Isp's, om overlapping te voorkomen en dan tóch nog op 1 maand 2x internet moeten betalen. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen.

Het loopt mank bij dommel, die ondersteuning.. ze mogen dan een mooi aanbod hebben.. Al heeft den aap een gouden tand, tis en blijft nen aap eh


King Nothing jij kan toch in elke topic een stukske zagen over Dommel hoor.Als ik jou hier hoor dan doen ze niks goed.Als een aansluiting te lang op zich laat wachten is er gezaag en geklaag en als het te snel gaat is het ook weer een gezaag en geklaag.Wat willen jullie dan ?? :roll:
Man man zagen over een handvol € pffffffff
Jij weet nog niet waar je de login gegevens moet invoeren en dan wil je hier de zaken is op orde gaan zetten :roll:
JustMeUC
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2004, 00:49

Ik had voor ik overstapte naar Dommel eerst telefonisch contact met hun desk. Ik vroeg hen of het nodig was dat ik mijn toenmalige account zou opzeggen. Zij gingen alles regelen en ik moest me niks aantrekken ... De vrijdag had ik dommelaccount aangevraagd en de maandag erop zat ik al online. Ik heb er zeker geen klagen over ... tot nu toe toch nog niet. Ik ben er heel tevreden over.
Duhhhhhhh
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

ketter schreef:
King Nothing schreef:Sol3 hefet zeker en vast gelijk.
Eerst alles vragen aan beide Isp's, om overlapping te voorkomen en dan tóch nog op 1 maand 2x internet moeten betalen. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen.

Het loopt mank bij dommel, die ondersteuning.. ze mogen dan een mooi aanbod hebben.. Al heeft den aap een gouden tand, tis en blijft nen aap eh


King Nothing jij kan toch in elke topic een stukske zagen over Dommel hoor.Als ik jou hier hoor dan doen ze niks goed.Als een aansluiting te lang op zich laat wachten is er gezaag en geklaag en als het te snel gaat is het ook weer een gezaag en geklaag.Wat willen jullie dan ?? :roll:
Man man zagen over een handvol € pffffffff
Jij weet nog niet waar je de login gegevens moet invoeren en dan wil je hier de zaken is op orde gaan zetten :roll:


jaja, wacht als uw verbinding es ni werkt, we zullen dan zien wat er gebeurt.
een handvol euro idd ja, wij betalen voor 24u/24u internet en een goeie service.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Tuurlijk moet het werken, als je zelf geen problemen hebt is het makkelijk gezegd ik weet het, maar dat is nog niet echt een reden om het aanbod af te breken. Ik ben ook niet de persoon die gaat verkondigen dat dommel het licht ofzo is, maar ik kan zeker niet klagen over mijn huidige abbo.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

ik breek ze niet af, hun aanbod is super, wij surfen met 3 pc's en kunnen zoveel downloaden als we willen..

Maar als je van je aansluitingsdag elke avond minimum 1 uur niet kan surfen.. dan ga je je toch vragen stellen, niet?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

King Nothing schreef:ik breek ze niet af, hun aanbod is super, wij surfen met 3 pc's en kunnen zoveel downloaden als we willen..

Maar als je van je aansluitingsdag elke avond minimum 1 uur niet kan surfen.. dan ga je je toch vragen stellen, niet?


Dan zit je op de verkeerde plaats te zeuren King Nothing. Dan moet je bij Dommel zijn en die zullen dan wel op hun beurt Belgacom inschakelen.
Maar als ik jou gezever allemaal lees dan is er niks goeds bij Dommel.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ketter schreef:
King Nothing schreef:ik breek ze niet af, hun aanbod is super, wij surfen met 3 pc's en kunnen zoveel downloaden als we willen..

Maar als je van je aansluitingsdag elke avond minimum 1 uur niet kan surfen.. dan ga je je toch vragen stellen, niet?


Dan zit je op de verkeerde plaats te zeuren King Nothing. Dan moet je bij Dommel zijn en die zullen dan wel op hun beurt Belgacom inschakelen.
Maar als ik jou gezever allemaal lees dan is er niks goeds bij Dommel.

Maar als ik jou posts lees lijkt het als alles goed is en dat dommel nooit schuldig is aan iets foutdoen, dat is ook niet waar.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

crapiecorn schreef:
ketter schreef:
King Nothing schreef:ik breek ze niet af, hun aanbod is super, wij surfen met 3 pc's en kunnen zoveel downloaden als we willen..

Maar als je van je aansluitingsdag elke avond minimum 1 uur niet kan surfen.. dan ga je je toch vragen stellen, niet?


Dan zit je op de verkeerde plaats te zeuren King Nothing. Dan moet je bij Dommel zijn en die zullen dan wel op hun beurt Belgacom inschakelen.
Maar als ik jou gezever allemaal lees dan is er niks goeds bij Dommel.

Maar als ik jou posts lees lijkt het als alles goed is en dat dommel nooit schuldig is aan iets foutdoen, dat is ook niet waar.


Klopt helemaal crapiecorn want tot nu toe altyd alles op en top ok. In het begin heb ik ook een klein probleempje gehad bij Dommel maar dat is meer dan goed opgelost geraakt.ALs je vele jaren skynet gehad hebt dan kan je veel verdragen want daar heb ik ook ooit heel veel meserie gehad met de verbinding tot dat er is een toptechnieker langs gekomen was en toen is alles opgelost geraakt.En als ik al de uren moet samen tellen dat je zomaar moest zitten wachten aan de telefoon tot dat er is iemand van de helpdesk aan de lijn kwam dat wil je gewoonweg niet weten.
Moest ik ooit problemen hebben met Dommel wees dan maar gerust dat ik het hier zal laten horen crapiecorn.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

rtificial schreef:Veel minder tevreden ben ik over de wijze van aanpak en oplossing van geschillen, en de wijze van communicatie. Wil men niet verzanden in kostbaar juridisch getouwtrek, dan zou men wellicht iets subtieler, en klantgerichter communiceren.

Ik hoor het al, er is blijkbaar nood aan een DUG, Dommel User Group. :-D
(/me is zieltjes aan 't ronselen voor Tik)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

localhost schreef:
rtificial schreef:Veel minder tevreden ben ik over de wijze van aanpak en oplossing van geschillen, en de wijze van communicatie. Wil men niet verzanden in kostbaar juridisch getouwtrek, dan zou men wellicht iets subtieler, en klantgerichter communiceren.

Ik hoor het al, er is blijkbaar nood aan een DUG, Dommel User Group. :-D
(/me is zieltjes aan 't ronselen voor Tik)


Is inderdaad geen slecht idee. Kan normaal gesproken de kwaliteit enkel verhogen.

Count me in ;-)
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Haha, hebben ze bij Belgacom ook zo'n BUG :lol: xD
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

ketter schreef:
crapiecorn schreef:
ketter schreef:
King Nothing schreef:ik breek ze niet af, hun aanbod is super, wij surfen met 3 pc's en kunnen zoveel downloaden als we willen..

Maar als je van je aansluitingsdag elke avond minimum 1 uur niet kan surfen.. dan ga je je toch vragen stellen, niet?


Dan zit je op de verkeerde plaats te zeuren King Nothing. Dan moet je bij Dommel zijn en die zullen dan wel op hun beurt Belgacom inschakelen.
Maar als ik jou gezever allemaal lees dan is er niks goeds bij Dommel.

Maar als ik jou posts lees lijkt het als alles goed is en dat dommel nooit schuldig is aan iets foutdoen, dat is ook niet waar.


Klopt helemaal crapiecorn want tot nu toe altyd alles op en top ok. In het begin heb ik ook een klein probleempje gehad bij Dommel maar dat is meer dan goed opgelost geraakt.ALs je vele jaren skynet gehad hebt dan kan je veel verdragen want daar heb ik ook ooit heel veel meserie gehad met de verbinding tot dat er is een toptechnieker langs gekomen was en toen is alles opgelost geraakt.En als ik al de uren moet samen tellen dat je zomaar moest zitten wachten aan de telefoon tot dat er is iemand van de helpdesk aan de lijn kwam dat wil je gewoonweg niet weten.
Moest ik ooit problemen hebben met Dommel wees dan maar gerust dat ik het hier zal laten horen crapiecorn.


dan versta je toch waarom ik hier mijn verhaal wil doen? wat jij met skynet meemaakte, maak ik mee met dommel.
De laatste 3 dagen is de lijn stabiel, mij hoor je niet klagen. maar wie moet ik met de vinger wijzen als mijn connectie ineens een ganse avond niet meer werkt?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Let niet op de horde Dommel-fanatici. Ze hebben het allemaal zo goed dat ze niet kunnen geloven dat het soms ook wel eens mis kan gaan...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

localhost schreef:Ik hoor het al, er is blijkbaar nood aan een DUG, Dommel User Group. :-D
(/me is zieltjes aan 't ronselen voor Tik)



Bug :-D Eug :-D Tug2 :-D Cug

Een grensoverschrijdende isp userbase zou een goed alternatief zijn. Misschien een opdracht voor www.tik.be ???
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Maar als ik jou posts lees lijkt het als alles goed is en dat dommel nooit schuldig is aan iets foutdoen, dat is ook niet waar.


Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dommel's klantenservice laat echt wel te wensen over. Ik vind ze persoonlijk arrogant en klant-onvriendelijk. Mijn schoonvader is daar klant op mijn aanraden *zucht*
Hij is van Brussel en franstalig. Dommel levert wel in heel belgië, maar frans kennen ze niet en dito documenten nog minder.
Bovendien vragen we al maanden voor een domiciliatiedocument, pas vandaag gekregen na lang zeuren (tickets inculsief)
Activatie slecht verlopen. 2 weken moeten wachten vooraleer BGC de lijn activeert in de centrale, maar toch factureerde Dommel al vanaf de datum dat BGC aan Dommel heeft gezegd dat de lijn is opgezet (wat dus niet was, maar wat is rechtgezet na opening van een ticket bij Dommel). Ze willen dat niet eens rechtzetten, want ze menen dat dit een "technisch" probleem is :eek:
En het ergste: lijn opgeschort voor +1 week voor wanbetaling van een factuur, waarvan ik de 1 1/2 week ervoor had bewezen met bankuittreksel dat het betaald was (met foutieve ref.nummer weliswaar) :!:
En zowel telefonisch als per email voel ik dat ze altijd gelijk willen hebben. en dat ze mijn vragen en pertinentie opmerkingen uit de weg gaan.
Al bij al wil ik gewoon dat ze mijn schoonvader zijn facturatiedatum opschuiven en tenminste verontschuldigingen aanbieden. Maar dat woord kennen ze niet...
Nog mensen met zo ervaringen?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Sinvraal schreef:
Maar als ik jou posts lees lijkt het als alles goed is en dat dommel nooit schuldig is aan iets foutdoen, dat is ook niet waar.


Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dommel's klantenservice laat echt wel te wensen over. Ik vind ze persoonlijk arrogant en klant-onvriendelijk. Mijn schoonvader is daar klant op mijn aanraden *zucht*
Hij is van Brussel en franstalig. Dommel levert wel in heel belgië, maar frans kennen ze niet en dito documenten nog minder.
Bovendien vragen we al maanden voor een domiciliatiedocument, pas vandaag gekregen na lang zeuren (tickets inculsief)
Activatie slecht verlopen. 2 weken moeten wachten vooraleer BGC de lijn activeert in de centrale, maar toch factureerde Dommel al vanaf de datum dat BGC aan Dommel heeft gezegd dat de lijn is opgezet (wat dus niet was, maar wat is rechtgezet na opening van een ticket bij Dommel). Ze willen dat niet eens rechtzetten, want ze menen dat dit een "technisch" probleem is :eek:
En het ergste: lijn opgeschort voor +1 week voor wanbetaling van een factuur, waarvan ik de 1 1/2 week ervoor had bewezen met bankuittreksel dat het betaald was (met foutieve ref.nummer weliswaar) :!:
En zowel telefonisch als per email voel ik dat ze altijd gelijk willen hebben. en dat ze mijn vragen en pertinentie opmerkingen uit de weg gaan.
Al bij al wil ik gewoon dat ze mijn schoonvader zijn facturatiedatum opschuiven en tenminste verontschuldigingen aanbieden. Maar dat woord kennen ze niet...
Nog mensen met zo ervaringen?




Moeten wij ons altyd aanpassen aan de walen? :roll: Ze zijn te ellendig om NL te leren spreken.Wat wil je dat een Nl bedrijf de documenten in het frans gaat opsturen pffff.Maar goed dat dommel hier niet aan meedoet.Het is toch normaal dat de lijn opgeschort word als je niet betaaald.En dat je vooruit moet betalen dat is hier al 30 keer besproken :roll: Ik zal het je nogmaal zeggen dat je direct moet betalen als je een contract aangaat bij dommel MAAR (voor de 31 keer ) dat dit bedrag achteraf verekend word vanaf dat je aan het surfen bent bij dommel.En er zijn nu 1maal lange wachttijden op dit mom bij Belgacom.Ik was op 2 uur online bij dommel en bij sommige duurd dat 2 weken. :lol: Waarom is het nodig om de facturatiedatum op te schuiven ? Bij Dommel is de facturatiedatum de datum wanneer je het contract aan gaat.En maar goed ook want zo worden niet alle tellers van alle klanten tegelijk gereset op het einde van de maand maar zo is dit mooi verdeeld over de ganse maand.
Ik persoonlijk ben altijd goed en vriendelijk te woord gestaan door Dommel maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe jij jezelf opsteld tegen de mensen van Dommel.Wie zelf onvriendelijk is mag ook een onvriendelijk antwoord verwachten zeg ik , maar ik begrijp ook wel als er vanalles mis loopt dat het soms teveel word maar dan moet je nog je hoofd koel houden :lol:
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Dommel heeft inderdaad problemen voor Frans te spreken. Ik vermoed dat men vanuit Nederland niet vaak gedacht heeft dat men onze Waalse of Franstalige vrienden zouden gaan aansluiten.
Elke nieuwe provider is een work in progress. Vergeet niet hoe lang de monopolisten al bezig zijn en hoeveel fouten maken zij niet?

Fouten, daar hebben we het hier momenteel over. Dat Dommel zich niet Franstalig opstelt vind ik niet schokkend, er wordt natuurlijk rekening gehouden met het kosten baat plaatje. Dat is hun zaak natuurlijk. De Franstaligen onder ons zijn gewaarschuwd.

De facturatie verloopt bij Dommel eigenaardig maar wel correct. Zogauw zij de aanvraag bij BGC doen gaat BGC hen de activatie reeds aanrekenen waarna Dommel u dit evengoed aanrekent. Ik heb trouwens evengoed een paar dagen, of zelfs een week bij zowel Skynet als Dommel betaald. Als die lijn niet volledig was aangesloten volgens u kan Dommel dit nagaan wanneer uw account is opgesteld.

Het domiciliatiedocument krijgt u toch standaard bij de aanvraag?
Dus daar begrijp ik uw klacht niet.

Ik had het voor dat ik onder een verkeerde naam een account had aangevraagd, dus alles gedelete en opnieuw.
Nu krijg ik vrijdag een herrinering voor de eerste betaling van dat eerste accountje wat dus al even actief was (maar nooit gebruikt, verkeerde naam).
Direct een mailtje naar Dommel gestuurd en dezelfde dag was dit opgelost, met hun excuses EN dank voor de mail! nog wel terwijl dit volledig mijn fout was.
Negatieve ervaringen zijn dus niet mijn deel.

Goeie tip zoals Ketter al meegeeft is niet te hard van stapel lopen tegen de mensen van de helpdesk. Vriendelijkheid brengt u nog steeds het verst.
Veel geluk ermee
Laatst gewijzigd door S|N op 14 mar 2007, 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

werkt latribu in het nederlands als je dat vraagt?
ik voel een neen aankomen.

ik dacht eigelijk dat aan de franstalige kant van ons landje het een pak rooskleuriger was ivm internet, meer providers en betere vorowaarden of is dat aleen in brussel
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

@ S|N jij haalt de woorden uit mijn mond :lol:

@ Xi ik heb daar (latribu) ook is ooit in het NL info gevraagd via mail maar heb nooit antwoord gekregen omdat ze volgens mij ok geen NL kunnen lezen of spreken.


Als je een contract aangaat bij een Nl bedrijf dat ga je er toch vanuit dat alle communicatie ook in het nl zal verlopen.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Ik vind het toch raar dat een provider die wil leveren in héél België zich niet wil schikken naar de (3) landstalen. Dommel is maw een nationale provider hè. Dat ze dan enkel leveren in Vlaanderen... Lijkt dat ze wel de baten willen, maar niet de ongemakken die daar bij komen kijken. En dat geldt natuurlijk ook voor waalse providers. Sorry, maar daar hebben jullie het dik mis. Wat doen andere (nationale - monopolistische) providers? Die hebben alles in NL/FR/(EN). Ach ja, ik ben vlaming, maar wellicht iets meer belg. Die eeuwige discussie :twisted:

M.b.t dat domi document: nooit gehad bij het contract, ook al zeggen ze dat wel. Maar dat is maar een kleinigheid hè

En waar halen jullie dat ik grof zou zij geweest tegen de helpdesk. Zekere niet van het begin. Uiteraard wel wanneer ze de lijn afsluiten daar waar ik hun het bewijs al had geleverd van betaling (zonder boos te zijn), hen gevraagd had om te confirmeren, telefonisch (vriendelijk) ok dat het niet zal worden afgesloten, en dan toch moet bemerken dat ze het toch doen. Je zou voor minder boos worden. En DAN verwacht ik een ekskuus. Want vriendelijk zijn heeft hiet niets opgebracht :wink:
viking1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2005, 09:15
Locatie: Hasselt

Sinvraal schreef:Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dommel's klantenservice laat echt wel te wensen over. Ik vind ze persoonlijk arrogant en klant-onvriendelijk.


Dat is ook mijn ervaring - ze hosten al 4 jaar een website waarvan ik de administrator ben en de enkele keren dat ik telefonisch contact heb gehad (ivm problemen die overigens steeds hun fout waren), heb ik moeten vaststellen dat ze inderdaad arrogant en kortaf zijn.

-Eric-
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

viking1 schreef:
Sinvraal schreef:Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dommel's klantenservice laat echt wel te wensen over. Ik vind ze persoonlijk arrogant en klant-onvriendelijk.


Dat is ook mijn ervaring - ze hosten al 4 jaar een website waarvan ik de administrator ben en de enkele keren dat ik telefonisch contact heb gehad (ivm problemen die overigens steeds hun fout waren), heb ik moeten vaststellen dat ze inderdaad arrogant en kortaf zijn.

-Eric-


Exact mijn ervaring. Niet in staat fouten toe te geven, vragen ontwijkend, reageren op zaken die niet eens in de correspondentie staat.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Tip@Ketter
Vooraleer commentaar te geven zou je misschien beter eerst de post aandachtig lezen.
Het is toch normaal dat de lijn opgeschort word als je niet betaaald

Als je goed gelezen had (voor de tweede keer) dan had je gezien dat er betaald was en dat het bewijs geleverd was 1 1/2 week voor de afsluiting.
En 2
En dat je vooruit moet betalen dat is hier al 30 keer besproken Rolling Eyes Ik zal het je nogmaal zeggen dat je direct moet betalen als je een contract aangaat bij dommel MAAR (voor de 31 keer ) dat dit bedrag achteraf verekend word vanaf dat je aan het surfen bent bij dommel

Dat is nu juist het probleem: Dommel WIL het bedrag niet verrekenen want ze schuiven de fout op "technisch". Er was hier helemaal geen technische fout.
Ik weet wat jij bedoelt, eerst 1ste mnd betalen, dan aansluiting aanvragen - OK. Maar wat als BGC zegt tegen Dommel dat de aansluiting in orde is, terwijl dat niet het geval is? Vanaf dan betaal je, voor niks! En het is dan aan de verbruiker om te bewijzen dat BGC de aansluiting niet(goed) heeft gedaan?!? Dat was hun eerste reactie, echt waar. Dommel zei dat ik een ticket moest aanmaken bij BGC! Sorry dude, ik heb met BGC niks te maken; de dienst én aansluiting wordt afgehandeld door dommel. Aan hen om de verkeerde aansluiting op te sporen aan te laten rechtzetten aan de hand van mijn ticket bij dommel!
Na de interventie hieropvolgende (2 weken later) was het "probleem" plots opgelost, tiens...
en 3
Moeten wij ons altyd aanpassen aan de walen? Rolling Eyes Ze zijn te ellendig om NL te leren spreken.Wat wil je dat een Nl bedrijf de documenten in het frans gaat opsturen

Niet nodig om op zo een boertige opmerking in te gaan hè :wink: Dat heb ik trouwens al besproken
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dat automatisch verrekenen ging bij mij ook niet automatisch, zelf achter moeten vragen.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag wederom tijdelijk amper verbinding,torrents die ik aan had staan stonden gewoon stil,na restart van modem deden deze het weer op volle toeren.Internet explorer deed het ook niet terwijl msn wel geconnect bleef staan.
Vreemd hoor,wel jammer want als ik s'nachts mijn torrents aanzet om te downloaden en staat dan ineens stil heb ik der nog niks aan.
Ik was op het begin erg tevreden over dommel maar dat begint steeds meer weg te zakken.heb een ticket aangemaakt,ben benieuwd of ik reactie krijg.
Ten tweede staat op hun site vermeld dat ze na het invoeren van een "tech support"dat ze binnen 12 tot 24 uur hierop antwoorden.Dus niet,bijna een week later iedere keer krijg ik pas antwoord.
_________________
Live life to the Max
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

regeri schreef:Vandaag wederom tijdelijk amper verbinding,torrents die ik aan had staan stonden gewoon stil,na restart van modem deden deze het weer op volle toeren.Internet explorer deed het ook niet terwijl msn wel geconnect bleef staan.

Dit heb ik ook al voor gehad, lag volgens mij aan µtorrent want met Skynet had ik dit toch ook wel eens voor.
Als Dommel een oplossing biedt, hou ons dan zeker op de hoogte!!!
Dank je
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”