Norton Internet Security 2007 verwijderen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb enkele weken geleden een Sony laptop met Vista Premium erop gekocht, waarop een driemaandelijkse proefversie van Norton Internet Security 2007 was geïnstalleerd.
Aangezien ik geen fan ben van Symantec (gebruik AGV free en de windows firewall), deze verwijderd via configuratiescherm/software verwijderen, daarna de resterende Symantec mappen verwijderd in program files en program files/common files, maar norton was nog steeds terug te vinden in het beveiligingscentrum (weliswaar uitgeschakeld).
Daarna Norton Removal Tool gedownload (de recentste), en deze gedraaid. Resultaat zero!
Regedit uitgevoerd en alle verwijzingen in het register naar Symantec en Norton Internet Security verwijderd en nogmaals het beveiligingscentrum bekeken. De vermelding naar Norton Internet Security staat er nog steeds bij. :evil:
Heeft er iemand een idee hoe ik deze "inktvis" volledig uit mijn computer kan krijgen, want ik weet het echt niet meer.
Heb mij echt al suf "gegoogeld" naar een oplossing!
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

je kan mss nog een paar opruim tools gebruiken zoals Ccleaner en een registry cleaner.
http://www.ccleaner.com/
mss is dan alles weg ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
skipper
Pro Member
Pro Member

patje schreef:je kan mss nog een paar opruim tools gebruiken zoals Ccleaner en een registry cleaner.
http://www.ccleaner.com/
mss is dan alles weg ......
Heb ik ook al geprobeerd! Een registry cleaner laat gewoon alles van Symantec staan, ook al zijn de doelmappen verwijderd. Volgens mij zou hij de gevonden (nutteloze) registersleutels toch moeten verwijderen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb enkele weken geleden een Sony laptop met Vista Premium erop gekocht, waarop een driemaandelijkse proefversie van Norton Internet Security 2007 was geïnstalleerd.
Wat kun je lezen over die restanten van Symantec, ergens een benaming "Norton" te zien?

Dan kan je de map welke hidden staat op zichtbaar zetten.(zo lang die hidden staat kan je er niets uit verwijderen)
Vervolgens voer je een zoeken opdracht uit, naar dat wat je voordien eventueel zou gevonden hebt.
Of gewoon zoek naar Norton in alle mappen van op je PC.

Zou toch moeten lukken.

Wie echter een CD rom van die versie van Norton heeft, daarmee kan men ook alles verwijderen.

Dat is bijvoorbeeld noodzakelijk, indien men een nieuwere versie Norton wil installeren, dan moeten absoluut alle restanten voordien verwijderd worden.

Opgelet: Is op uw eigen risico als er iets foutief verwijderd wordt uit de registry.

Nog iemand ?
Afbeelding
skipper
Pro Member
Pro Member

Als ik het beveiligingscentrum open, en ik kijk naar de firewall / antivirusprogramma's / antispywareprogramma's weergeven op deze computer, dan vind ik daar overal Norton Internet Security nog bij vermeld staan. Bij de firewall uitgeschakeld, bij de antivirusprogramma's ingeschakeld, en bij de antispywareprogramma's verouderd.
Zelfs als ik de optie hidden files inschakel, dan vindt hij blijkbaar ook geen andere mappen van Symantec of Norton Internet Security op de computer terug.
Waar zit de oplossing?
(Voor wijzigingen in het register maak je inderdaad best eerst een backup, maar met systeemherstel kan je toch ook de wijzigingen in het register ongedaan maken, of zie ik dat verkeerd?)
Sloppy Joe
Member
Member

Skipper,

ik heb vroeger steeds de Norton Removal Tool gebruikt om oude installaties van NIS te verwijderen.
Je kan deze toolhier vinden bij Symantec ...

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
skipper
Pro Member
Pro Member

Sloppy Joe schreef:Skipper,

ik heb vroeger steeds de Norton Removal Tool gebruikt om oude installaties van NIS te verwijderen.
Je kan deze toolhier vinden bij Symantec ...

Joe
Heb deze tool net nog eens geprobeerd (versie voor Vista), en toch heeft hij schijnbaar geen goesting om de achtergebleven rommel van Symantec eraf te gooien. Heb het trouwens ook eens geprobeerd in veilige modus, maar dan kan je Norton Removal Tool niet gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”