WPA2/WZC

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

aangezien WPA op gebied van WIFI-beveiliging nu blijkbaar ook al achterhaald is heb ik nu mijn acces-point ingesteld op WPA2

op de pc's moet dit uiteraard ook zo ingesteld worden
heb de update KB893357 geinstalleerd en op één pc kan ik nog steeds niet WPA2 selecteren in het dropdown-menu van WZC
aan de draadloze netwerkkaart kan het niet liggen want ik heb er één ingestoken die op een andere pc wel WPA2 had..

kan er mij iemand nog wat tips geven ??

bedankt
Sector
Member
Member

WPA is volgens mij nog altijd slechts met brute-force kraakbaar, en dit is tot nog toe nog altijd niet-te-doen tenzij ge ongelooflijk voor geluk hebt.

Als WPA wel kraakbaar is, dan zou ik hier graag een artikeltje over lezen :)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

WPA-PSK is al lang perfect kraakbaar. Hier is een goede uitleg. Voor goede security gebruik je inderdaad best WPA2.

Terug on topic: pwr heb je ook de allerlaatste drivers voor die kaart ook op die PC gezet? Driver versies kunnen vaak een groot verschil maken.
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

ja , de laatste drivers staan er op

en tis raar want op den ene pc werkt de netwerkkaart en wanneer ik ze in een andere pc steek werkt het daar niet (beveiligen met WPA2 bedoel ik dan met niet werken,gewone WPA gaat wel)
beide pc's hebben XP pro
de pc waar het op werkt is nen oude pentium 2
de pc waar het niet gaat is ne recentere P4 3.0 GHz

't zijn goedkope netwerkkaarten superG (108 Mbps) van Topcom

met ne Wi-Fi usb-stick lukt het wel
raar maar waar
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Deej_1977 schreef:WPA-PSK is al lang perfect kraakbaar. Hier is een goede uitleg. Voor goede security gebruik je inderdaad best WPA2.
WPA is en blijft nog steeds dictonary based cracking... wat je sterk kan ontmoedigen door een goed en vooral LANG paswoord ! Mits je paswoord minimum 20 a 25 karakters lang is denk ik niet dat je het het eerste jaar kan kraken.
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:
WPA is en blijft nog steeds dictonary based cracking...

dus als ik dan een willekeurige combinatie van letters,cijfers en leestekens neem is het onkraakbaar ???

speelt de hoeveelheid data die wordt verzameld (IV's) een rol bij het "kraken" van WPA zoals dat het bij WEP het geval is
maw. vliegt dat paswoord constant door de lucht of is dat enkel tijdens het aanmelden van een wireless client ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pwr schreef:dus als ik dan een willekeurige combinatie van letters,cijfers en leestekens neem is het onkraakbaar ???
Nee, dictonary based attacks volgen uiteindelijk ook de brute force methode als de dictionary niet werkt. Feit is gewoon dat het geen echte kraak is, en dus tijd vraagt... tijd die je dus langer kan in beslag laten nemen mits een goed en lang paswoord.
pwr schreef:speelt de hoeveelheid data die wordt verzameld (IV's) een rol bij het "kraken" van WPA zoals dat het bij WEP het geval is maw. vliegt dat paswoord constant door de lucht of is dat enkel tijdens het aanmelden van een wireless client ??
Nee en nee.
deej
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Deej_1977 schreef:WPA-PSK is al lang perfect kraakbaar. Hier is een goede uitleg. Voor goede security gebruik je inderdaad best WPA2.
WPA is en blijft nog steeds dictonary based cracking... wat je sterk kan ontmoedigen door een goed en vooral LANG paswoord ! Mits je paswoord minimum 20 a 25 karakters lang is denk ik niet dat je het het eerste jaar kan kraken.
Compleet verkeerd. WPA is kwetsbaar omdat je ook bepaalde patronen kan afleiden uit een kwartiertje sniffen. Als je daarnaast het geluk hebt de initial key exchange te sniffen heb je de key zelfs op een paar minuten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Deej_1977 schreef:Compleet verkeerd. WPA is kwetsbaar omdat je ook bepaalde patronen kan afleiden uit een kwartiertje sniffen. Als je daarnaast het geluk hebt de initial key exchange te sniffen heb je de key zelfs op een paar minuten.
Probeer het dan maar eens bij je eigen... en met een WPA key die minstens 20 karakters lang is. Als je theorie klopt zou er helemaal GEEN dictionary nodig zijn...
deej
Elite Poster
Elite Poster

TKIP zorgt voor rekeying op gegeven momenten. Wie kan sniffen tijdens die rekeying heeft geen brute force nodig maar kan op enkele minuten de key vinden, punt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Deej_1977 schreef:TKIP zorgt voor rekeying op gegeven momenten. Wie kan sniffen tijdens die rekeying heeft geen brute force nodig maar kan op enkele minuten de key vinden, punt.
Demonstreer het... post een network snif log (al dan niet met TKIP of initiele session setup), en de resultaten van een tool hierop.

Nogmaals, uit je eigen link;
The TKIP is not really crackable as it is a per-packet key but upon the initialization of the TKIP, like during an authentication, we get the password (well the PMK anyways). A robust dictionary attack will take care of a lot of consumer passwords.
... wat aangeeft dat het pure brute force is (indien je als gebruiker tenminste een deftig paswoord gebruikt, en de dictionary dus failed) wat je ook weer iets verder kan lezen in de conclusie;
Either you'll get it or you won't... depends on the strength of the password and if a dictionary attack can crack it.
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe moet een WPA-key er eigenlijk uitzien? Kan dat eender wat zijn of moet je bepaalde tekens of regels respecteren zoals bij WEP (dat moet altijd hexadecimaal zijn niet?)?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Gewoon een random string met karakters, cijfers, leestekens, ... Een willekeurige ram op je klavier met nog wat andere bullshit tussen ;)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Spink schreef:Hoe moet een WPA-key er eigenlijk uitzien? Kan dat eender wat zijn of moet je bepaalde tekens of regels respecteren zoals bij WEP (dat moet altijd hexadecimaal zijn niet?)?
Eén van de vele... http://www.kurtm.net/wpa-pskgen/
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Die generator adviseert me deze key "krpSaAqm-owT;_rW|M;C&3o@w"H>ozdk/+U/Qh`AHwHK(#s<3l6p*Tz8U<Y\"fA"
Dat onthoudt wel vlotjes moet ik zeggen! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”