ADSL Wireless

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Grunger`
Member
Member

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm het gebruik van ADSL Wireless.
Momenteel beschikken we hier thuis over een ADSL Go-pakket.
Ik heb toen in der tijd een interne Alcatel ADSL Modem aangekocht.

Het internet wordt vooral op mijn computer gebruikt en wordt soms via crossovercable doorgegeven naar de laptop van mijn zus. (Internet wordt dus geshared)

Nu wil mijn vader in zijn werkkamer thuis ook Internet gebruiken.
Hij heeft dus een nieuwe computer aangekocht waar standaard een ADSL-modem inzit.

Bekijk es http://users.skynet.be/bk241994/wireless_thuis.gif om zo beetje de situatie in te schatten.

We zouden dus ADSL Wireless willen gebruiken omdat we dan met meerdere computers van ADSL kunnen genieten. Een netwerkje ziet ons ma niet zitten omdat er zo kabels zouden liggen dwars over de gang,...
We zouden dus ADSL Wireless willen proberen maar hebben paar vraagjes daaromtrend.

Nu is de vraag?
- Zou het mogelijk zijn dat we de "modem" voor Wireless naast de telefoon plaatsen en zo met onze computers op het net kunnen?
- Moet er een speciale modem worden geplaatst bij onze PC's zelf?
- Hoe gaat die Wireless juist in zijn werk? Gaat dat trager of sneller?

Ik zit dus nog met paar vraagjes,....

Computer spec:
------------------
Mijn PC: PIII, 600 Mhz, 640 MB RAM / Windows XP Pro
Pa PC: Celeron, 2,8 Ghz, 256 MB RAM / Windows XP Home
Zus PC: PIV, 2,6 Ghz, 512 MB RAM / Windows XP Home

Bedankt! :)
Laatst gewijzigd door Grunger` 03 sep 2014, 21:11, in totaal 1 gewijzigd.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

je hebt in elke pc een draadloos netwerkkaartje nodig,
de nieuwste standaard kan 54 mbit aan, dit is dus ongeveer de helft van de snelheid van de meeste kabel netwerken.
je hebt ook 1 accesspoint (eventueel met ingebouwde adslmodem) nodig.

je kan je modem en accesspoint zonder problemen naast de telefoon zetten.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Grunger`
Member
Member

Dus als ik het goed begrijp gaat "Wireless" vlugger dan 3,3 Mbps?
Ik had namelijk gehoord dat het trager zou gaan?

bedankt voor de info in ieder geval! :) :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel ja... het gaat sneller. Die 54Mbit is wel de theoretische snelheid. Die zal je nooit halen in de praktijk. Maar normaal moet je 20 Mbit kunnen halen. Dus nog altijd sneller dan uw ADSL-lijn. Wireless is trager dan een bekabeld netwerk, dat is juist, maar als het is om ADSL te delen, dan is dit vlug genoeg hoor.

Cheers
Afbeelding
Grunger`
Member
Member

Idd, zolang het surfen vlot blijft op alle PC's en de downloadsnelheid hetzelfde blijft als nu (of meer :p) dan ben ik al tevreden :)

Juist es gemaild naar Belgacom ivm tarieven. :p

greetz

John
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Welke tarieven bedoel je juist? Toch geen tarief aangevraagd om voor al jouw computers internet te mogen hebben?
Grunger`
Member
Member

Nee nee, gewoon het bedrag voor de eventuele hardware,... :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lol,

Sneller dan 3.3Mbps, dat is uw crosscable ook eh (min 10Mbps, max 100Mbps). Dat heeft niks met ADSL te zien die snelheid.. je snelheid van adsl wireless of niet blijft steeds 3.3Mbps. Het is enkel de interne snelheid dus wireless die aan 54Mbps verloopt.

Je situatie is perfect mogelijk, enkel rekening houden, indien je met afstanden groter dan 10m zit die je moet overbruggen en je met dikke muren zit, je nogal problemen kan ondervinden. (zie forum!) Die wireless gaat niet overal even makkelijk door en geeft soms problemen :-) in dergelijke gevallen.

Maar in theorie is je situatie perfect mogelijk.

Grunger, maybe opletten met die adsl go en netwerk vermeldingen :). Het mag opnieuw niet meer. We weten allemaal dat het perfect technisch werkt, maar voor Skynet kan het weer niet meer. Maybe gewoon zeggen dat je adsl hebt ;-)
I love it when a plan comes together!
Grunger`
Member
Member

Hey,

Die crossover-cable van mijn PC naar die van mijn zus zou wel verdwijnen hoor. Het is gewoon de bedoeling dat we met 3 PC's op het net kunnen zonder dat we ze daarvoor in een netwerk moeten leggen met eventuele internet sharing ingeschakeld.

Het is natuurlijk mogelijk om dit in netwerk te leggen, maar dat betekend weer => kabels! En een kabel die zo dwars over de gang loopt van de (eventuele) router naar mijn Pa's PC is in slechte aarde gevallen bij mijn ma :p *gg* Vandaar dat we er sterk over denken om ADSL Wireless te nemen, het zou in ieder geval ideale oplossing zijn.

Als de prijs nu nog meevalt voor de modems en kaartjes, dan zit het wel snor denk ik.

We zitten allemaal binnen een straal van 10 meter. Het centrale punt zou dus bij de telefoon zijn, en da is "ongeveer" in het midden. De muren zelf zijn niet zo heel erg dik, dus denk niet dat het problemen zou geven.

Ik dacht ook wel dat het bij die 3,3 Mbps zou blijven :) Ik ben er tevreden over, dus voor mij geen probleem :)

Bedankt voor de hulp allemaal in ieder geval :)

BTW, proficiat met jullie 1 jarig bestaan :)
Heb er al veel van opgestoken :)

greetz

John
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Grunger` schreef:Nee nee, gewoon het bedrag voor de eventuele hardware,... :-)

Hallo Grunger,
BGC heeft de verkoops voorwaarden nieuw up to date geplaatst, zie opmerking van The Oddity.
Voor een Go abonnement opletten geblazen hé, 1 PC op je ADSL zoniet kun je probs krijgen met BGC.
Zou jammer zijn als je opzeg krijgt zonder voorafgaande verwittiging!
Beter voorkomen als genezen hé :twisted:
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ze voeren meer een gedogenbeleid. Je kan het altijd doen, maar zonder support van hen dan. Ik pleit ook schuldig :wink: Zij zijn van mening als het niemand schaadt, dan mag het. Schiet mij niet af als ik mis ben he

Cheers
Afbeelding
Grunger`
Member
Member

mja idd, die dame van de belgacom winkel waar ik ging informeren zei ook al zoiets,...

Nu ja, bij draadloos adsl kun je tot 4 PC's verbinden, heb ik gelezen.
In ons geval thuis zouden het er 3 zijn :)

Nu maar hopen dat het prijskaartje nie te duur is :p
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Meestal kan je op een wireless basisstation ook nog 1 of 2 pc gewoon via UTP aansluiten. Als je van je accesspoint op een voudige wijze UTP kunt krijgen tot aan je pc bespaart je dat een draadloze netwerkkaart ...
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Contacteer:

Als de modem waarover je beschikt een alcatel speed touch is kan je deze blijven gebruiken in samenwerking met de wireless Linksys router,
deze heeft 4 ethernet uitgangen (voor bekabeling) en heeft de mogelijk heid om tot max 32 wireless verbindingen tot stand te brengen, voorlopig heeft hij geen enkele beperking, en is het mogelijk ip range aan te passen. en deze in een bestaande ip nummering onder te brengen ipv 192.168.1.1.
Prijskaartje 149 € daar moet je nog 79 € bij tellen per wireless verbinding, PCMCIA kaartje of een USB zender.
met 3 pc heb je er gewoonlijk maar 2 nodig daar je meestal de router plaatst bij een PC en deze dan met UTP kabel aan sluit :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”