Mobistar tempo ongewenste (dure) SMS

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rossaert
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007, 18:41

hallo? ik ben nieuw hier, misschien hoort mijn vraag niet thuis op dit forum,alvast mijn xcuses dan

tijdje geleden kreeg ik regelmatig SMS, vanaf een website terwijl ikzelf me nergens voor had ingetekend
ik heb deze SMS tijdje genegeerd, tot ik helaas merkte dat er telkens een bedrag van mijn tempo krediet afging
het heeft even geduurd eer ik de procedure doorhad om dit te stoppen, en na eNige tijd begon dit opnieuw!!!
wat mij echter ergert is dat mobistar (zowel via klantendienst als in de teleshop) de schouders ophaalt en zegt hier niks aan te kunnen doen???Het enige wat ze daar konden bedenken was mij ...een ander nummer geven!!
iemand hoeft maar mijn GSM-nummer op te geven, via één of andere website waar je bevoorbeeld ringtones kan bestellen, en ik heb het zitten..
Hoe is het mogelijk dat dit zomaar kan en dat deze operatoren (mobistar zal wel niet de enige zijn) dit zomaar mogen laten gebeuren (allicht verdienen ze er veel geld mee, maar wel op onze rug)?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ik was opzoek in de Forum Advocaat maar vind daar niet onmiddellijk het passend antwoord.
Lees daar 9) Bewijslast verbintenis

De Ombutsman heb je nodig, zo kun je daar al een klacht neer te leggen. (om te beginnen)
Hoop dat het dit is wat je nodig hebt, De Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Zie onder Voorbeelden... daar ziet men soortgelijke zaken.

In jou plaats zou ik alvast een mail sturen naar die mannen.
En hun mededelen dat je de Ombutsdienst voor Telecommunicatie op de hoogte brengt van hun wanpraktijk.

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 17 feb 2007, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
rossaert
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007, 18:41

tnx,
wacht op antwoord van de ombudsman,
mobistar is blijkbaar niet gehaast om te antwoorden of een oplossing aan te bieden, want op mijn vorige mail kwam zelfs GEEN reactie
hoe groter de bedrijven, hoe meer ze zich mogen veroorloven, heb ik de indruk...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Reeds geruime tijd stuurde gsmzoo.be me berichten. Ik deed ze steeds als spam af, tot ik een abonnement nam. Bleek dat ze mij tot 2euro kosten. Ik heb dit dadelijk aan base gemeld. Ze hebben dezelfde dag nog gereageerd naar mij en gsmzoo.be. Aangezien gsmzoo niet reageerde binnen de gestelde termijn, heeft base mij de aangerekende sms'en terugbetaald. Enige tijd daarna kreeg ik de bevestiging van gsmzoo dat ik geen sms meer zou krijgen. Zeer goede opvolging en nakomen van belofte door base, zeer tevreden hierover.

mail base:
[size=9]Geachte mevrouw
Geachte heer

Onze BASE-klant met MSISDN 0495608*** ontvangt ongewenste berichten van SC 3144 en 3412.

BASE heeft hierover 4 vragen:

1. Is deze applicatie een abonnementservice?
2. Kunt u ons binnen de vijf werkdagen het bewijs van inschrijving doorsturen?
3. Kunt u ook de volledige logfiles met inhoud van de communicaties van het berichtenverkeer doorgeven?
4. Deze dienst dient ook onmiddellijk stopgezet te worden. Alle berichten ontvangen na vandaag zal BASE zonder uitzondering aan onze BASE-klant terugbetalen en u aanrekenen.

Wat als BASE binnen de opgegeven termijn van vijf werkdagen geen volledige logfile of bericht van terugbetaling ontvangt? Dan is BASE verplicht de klant alle ongewenste berichten terug te betalen.
BASE eist dit bedrag dan van u terug. Ook de kosten gemaakt door onze diensten voor het oplossen van dit probleem moet u dan betalen.

Als u het bewijs kunt doorgeven wat bewijst dat de klant zijn goedkeuring gegeven heeft, dan kan BASE de klant vragen om de factuur te betalen.

Met vriendelijke groeten
Gunther
BASE help
[/size]
rossaert
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007, 18:41

tnx,
base is blijkbaar correcter, blijft toch de vraag: waarom laten de gsm-operatoren dit soort misbruik toe? (antwoord = zij verdienen er goed aan??)
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Ik werk nu voor een bedrijf dat aan de andere kant staat (content provider).

Veelal volstaat het een gewoon bericht 'STOP' (zonder '') te sturen naar het nummer waarvan je berichtjes krijgt. Dit is meestal een shortcode (iets à la 3XXX). Proximus toont dit nummer wel niet in zijn berichten, zij geven een zgz. longcode door.

Content providers zijn er aan gehouden deze berichten te verwerken en de dienst stop te zetten (jamba en consoorten hebben wel een kwalijke reputatie op dat vlak). Hou er wel rekening mee dat als deze berichten meer dan gewoon STOP bevatten ze manueel moeten verwerkt worden door de content provider.

Als je een klacht indient bij een van de operatoren, moeten zij een standaaard 'Unsubsribe' mail sturen naar de content provider.

Voorbeeldje:

Proximus:
From: [email protected]
[mailto:[email protected]]
Sent: dinsdag 27 februari 2007 19:31
To: xxx
Cc: xxx
Subject: Mail for Unsubscribe Action from Proximus

Hi,

An Action has to be unsubscribed.

The following are the details of the Action:

- End User MSISDN:32xxxxxxxxxx
- Content Id(Long Number):32477179873
- Short Code:3xxx
- Log Date(dd/mm/yyyy):27/02/2007
- Switch Info:No Switch Info available

Additional Info:No Addtional Info available

If you have any questions feel free to contact your Proximus CS point of contact.

Thanks in advance

Belgacom Mobile - Proximus
CS Value Added Network & Services


Mobistar:
From: My Mobistar [mailto:[email protected]]
Posted At: woensdag 21 februari 2007 8:40
Posted To: help
Conversation: Contestation 3xxx - xxxx
Subject: Contestation 3xxx - xxx
Dear Provider,
We received a complaint from the customer (see subject). He/she contests the SMS sent and/or received to/from your service.
Therefore can you provide us with the following information:

- What kind of service did the customer participate to? (game, logo, quiz,...)

- Does the service involve subscription? (yes/no)

IF YES
- When did the customer subscribe to the service?
- How did the customer subscribe to the service? (type of opt-in)
- Can you please unsubscribe the customer or if already done return the date of unsubscription.

IF NOT
- When did the customer start using the service?
- How did the customer start using the service?

- Please send us MO and MT traffic for the related customer.

We expect your feedback within 5 business days.

Kind regards,
Mobistar Customer Support Center
[email protected]


Voilà... nu weten jullie ook waarmee ik o.a. mijn dagen vul ;)

flamenca
rossaert
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007, 18:41

tnx flamenca,

toch blijf ik erbij: dit soort bedriegelijke praktijken moet verboden worden, of zodanig uitgewerkt dat misbruik wordt uitgesloten, maar dan heb jij misschien géén werk meer...
:P
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

flamenca schreef:Veelal volstaat het een gewoon bericht 'STOP' (zonder '') te sturen naar het nummer waarvan je berichtjes krijgt. Dit is meestal een shortcode (iets à la 3XXX)

Als ik me niet vergis is het bij wet verplicht om ALTIJD het abonnement te stoppen na ontvangst van een STOP bericht.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”