Advies ivm tvvlaanderen benodigdheden

Alles over TV via satelliet
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Binnenkort ga ik op mezelf wonen. Na wat opzoekingswerk, snap ik dat tv-vlaanderen een interessant alternatief is voor BGC en TN. Toch zijn er zodanig veel varianten van toestellen en dergelijke, dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

Ik las zo bv. ook over een toestel genaamd de dreambox, of een relook. Mijn vraag is wat je nodig hebt om tv-vlaanderen volledig actief te kunnen bekijken met de volgende persoonlijke vereisten:

    tv kijken en opnemen tegelijkertijd
    opgenomen films sharen over een bestaand netwerk (kan dit ook draadloos?)


Dit zijn niet erg veel vereisten, maar als ik weet of dit mogelijk is (en waarmee) dan kan ik nog altijd extra vragen stellen. :)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

opgenomen films sharen over een bestaand netwerk (kan dit ook draadloos?)


Tja, dan blijft er eigenlijk alleen de Dreambox 7025 over.
En ergens dit jaar komt de 8000 nog uit en dan zou je ook HDTV kunnen zien. Maar dan is het wel afwachten of hij direct extra mogelijkheden bied.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Ok, stel dat ik de DB 7025 aanschaf. Welk formaat zijn de opnamen dan? Kun je ook met wifi werken of enkel lan als transportmiddel?

Wat heb ik dan verder nog nodig als ik de db7025 koop? Is het waar dat schotels van 58cm voldoende zijn in belgië? Wat zijn de voordelen van een grotere?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Laurens schreef:Wat heb ik dan verder nog nodig als ik de db7025 koop? Is het waar dat schotels van 58cm voldoende zijn in belgië? Wat zijn de voordelen van een grotere?
Bij digitale signalen reikt een schotel van 58 cm.
Nadeel bij grotere parabool, dat een dikke stevige mast nodig is om bij stormweer de richting te houden. :-)

Ik heb hier vorige zomer in mijn tuin een mobiele sat antenne getest voor familie, met 'n kleine parabool, dat was geen probleem. (richting Astra)
Astra = 19,2° oost tov Zuid de andere voor Hotbird = 13° tov Zuid

<center> ============================================= </center>
Voor de DB 7025, kan je best afwachten wat netdata meldt, die weet meer daarover.

Wat ik voorlopig gevonden heb daarover lees je hier.

Meer info over TV Vlaanderen hier
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

De opnames op een dreambox zijn in het TS(ongecodeerde MPEG2) formaat.
Er zijn verschillende programma waarmee je dit probleemloos kan omzetten naar bv DVD

De dreambox ondersteunt geen WIFI.
Daarvoor zal je je een adapter moeten aanschaffen zoals bv deze
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Ok bedankt. Nog een vraagje ivm wat er op de tv-vlaanderen site de lezen staat.

1. Satellietontvanger
Voor het omzetten van het satellietsignaal naar beeld en geluid heeft u een digitale ontvanger nodig. Er zijn veel verschillende satellietontvangers op de markt met uiteenlopende mogelijkheden. Om optimaal van onze diensten te profiteren, raden wij u nadrukkelijk aan een ontvanger aan te schaffen die door TV VLAANDEREN is goedgekeurd. Klik hiervoor door naar het onderdeel goedgekeurde ontvangers.


Is dit hetgeen vervangen wordt door de dreambox of is dat nog een ander toestel?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Laurens schreef:Is dit hetgeen vervangen wordt door de dreambox of is dat nog een ander toestel?


Klopt.. dreambox zijn wel één van de best sat receivers op de markt.. emu's, online cardsharing :lol: Alleen vraag ik me af of het wel aan te raden is om als beginnende sat kijker een dreambox te kopen. Het zijn nu niet van de simpelste receivers op de markt, maar wel het beste van het beste ;)
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Er zijn mensen die er in geslaagd zijn om een USB WiFi stick aan te sluiten om dreambox 7025 als je de nodige drivers installeert, zie hier voor meer info:

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/t ... b7d09d11a3
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Buster schreef:
Laurens schreef:Is dit hetgeen vervangen wordt door de dreambox of is dat nog een ander toestel?


Klopt.. dreambox zijn wel één van de best sat receivers op de markt.. emu's, online cardsharing :lol: Alleen vraag ik me af of het wel aan te raden is om als beginnende sat kijker een dreambox te kopen. Het zijn nu niet van de simpelste receivers op de markt, maar wel het beste van het beste ;)


Geen probleem, ik ken mijn weg wel in linux als IT'er. Wel wil ik goed geïnformeerd aan het satelliet avontuur beginnen natuurlijk. ;)

Kort samengevat, zou het dus ongeveer op het volgende neerkomen (?):

Schotel (+- 60cm) -> LMB/LNB (welke?) -> coax kabel -> dreambox 7025 + tv-vlaanderen smartcard -> TV

Klopt dit? Wat nu nog ontbreekt, is de manier om op te nemen + tv te kijken tegelijkertijd. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik las dat het iets met LMB's (of is het LNB?) te maken heeft en de twin tuner (v/d dreambox).
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Je hebt een dual LNB nodig welke 2 uitgangen heeft welke dan via 2 coax kabel naar de 2 tuners worden gebracht.
Ook kan je direct de vraag stellen of je met 1 satelliet toekomt.
Op astra 2 heb je BBC,ITV,... ook free to air te ontvangen. en de kans dat eventuele pakketuitbreidingen van TVV op astra 3 komen is ook niet echt gering.
Daarvoor zou bv een multytenne twin een heel mooie schotel zijn.(maar wel duur)
Mogelijkheden zijn er genoeg. De vraag is hoeveel je wil uitgeven.
Ook kan het lonen om bij onze noorderburen ook rond te kijken omdat daar de prijzen soms wel wat lager durven liggen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Misschien een domme vraag. Maar ik heb hier thuis 3 TV toestellen. Is het mogelijk om met 1 schotel die 3 toestellen (met 3 stb's) te gebruiken?

Greetz
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Hmm erg veel wil ik er momenteel niet aan uitgeven, omdat ik ook nog veel andere kosten heb... de dreambox zal op zich al een redelijke kost zijn.

Ik kan later eventueel nog altijd een extra schotel aanschaffen. Wat zou een goeie setup zijn, hiermee rekening houdend?
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik zou ook iets willen weten. kan ik via de pc ook tv vlaanderen ontvangen als ik zo'n dreambox heb??

ik zou willen 2 maal via pc en dan ook nog op 2 verschillende tv schermen willen kijken... dus 4 tuners lijkt mij nuttig. zo kan ik steeds met 2 persone verschillende programma's bekijken en dan ook nog 2 programma's opnemen.

de dreamboxen zouden wel op één plaats moeten staan. dus ook via een afstandsbediening posten veranderen op een tv in een andere kamer.

lukt dit of is dit onmogelijk??
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan een schotel kopen van 80CM
Daar dan een twin LNB op voor de twee tuners te voeden.
Heb je nadien wat geld over kan je je systeem draaibaar maken.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

stefke schreef:Ik zou ook iets willen weten. kan ik via de pc ook tv vlaanderen ontvangen als ik zo'n dreambox heb??

ik zou willen 2 maal via pc en dan ook nog op 2 verschillende tv schermen willen kijken... dus 4 tuners lijkt mij nuttig. zo kan ik steeds met 2 persone verschillende programma's bekijken en dan ook nog 2 programma's opnemen.

de dreamboxen zouden wel op één plaats moeten staan. dus ook via een afstandsbediening posten veranderen op een tv in een andere kamer.

lukt dit of is dit onmogelijk??

Bij een 7020 kan je TV kijken via netwerk. Ik weet niet of dat op de 7025 al kan.
2 streams tegelijk over het netwerk zal niet lukken denk ik. Daar zijn de netwerkchips in de dreamboxen wat te goedkoop voor.
Zappen met een dreambox kan je ook via het netwerk.
Per TV heb je wel 1 dreambox nodig.

Alles kan maar het kost natuurlijk wel rap veel geld als je uitgebreide mogelijkheden wil. Dus je kan maar beter zeker zijn dat je het effectief gaat gebruiken.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

alfadude schreef:Je kan een schotel kopen van 80CM
Daar dan een twin LNB op voor de twee tuners te voeden.
Heb je nadien wat geld over kan je je systeem draaibaar maken.


Ok, nog een laatste vraag: hoe weet lnb1 dat hij naar astra 2 moet kijken en lnb2 dat hij astra 3 moet zoeken?

Of is dat waar het draaibare geheel een rol komt spelen?


Bedankt in ieder geval voor de reeds gegeven antwoorden.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Een twin LNB is 1 lnb met 2 uitgangen dus maar 1 satelliet.
Er bestaan ook monoblocks met 2 LNB ingebouwd die dan eventueel ook 2 uitgangen hebben(nog niet voor astra 3 astra 1 combo) Daar zorgt de sat ontvanger dmv van een Disecq signaal dat de LNB omschakelt tussen de satellieten.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

alfadude schreef:Een twin LNB is 1 lnb met 2 uitgangen dus maar 1 satelliet.
Er bestaan ook monoblocks met 2 LNB ingebouwd die dan eventueel ook 2 uitgangen hebben(nog niet voor astra 3 astra 1 combo) Daar zorgt de sat ontvanger dmv van een Disecq signaal dat de LNB omschakelt tussen de satellieten.


Dus als ik het goed begrijp: als je zapt van een kanaal op de ene satelliet naar een kanaal op de andere gaat die LNB omschakelen van de ene naar de andere satelliet?

Je kan dus niet één signaal opnemen dat op de ene zit terwijl je naar het signaal van een andere satelliet zit te kijken?

Heeft er iemand goeie links naar FAQs die de basis uitleggen want ik vind dit een superinteressante topic maar moeilijk om in ingewerkt te raken.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

alfadude schreef:Bij een 7020 kan je TV kijken via netwerk. Ik weet niet of dat op de 7025 al kan.
2 streams tegelijk over het netwerk zal niet lukken denk ik. Daar zijn de netwerkchips in de dreamboxen wat te goedkoop voor.
Zappen met een dreambox kan je ook via het netwerk.
Per TV heb je wel 1 dreambox nodig.

Alles kan maar het kost natuurlijk wel rap veel geld als je uitgebreide mogelijkheden wil. Dus je kan maar beter zeker zijn dat je het effectief gaat gebruiken.


Ik kan je alvast meedelen dat je TV kan kijken via netwerk op een 7025 en zelfs met verschillende streams tegelijk daar een 7025 een twintuner is met veel mogelijkheden. Zo kon ik VT4 & VTM tegelijk op PC bekijken en VRT op TV bijvoorbeeld. Das wel handig als je 2 pc's (laptop/desktop) in huis hebt...

Als je een Twin LNB met 2 koppen & 2 uitgangen hebt kun je met een 7025 simultaan 6 à 7 kanalen tegelijk opnemen en de 8ste nog bekijken...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Had dat ook niet iets te maken met in dezelfde frequentie range te zitten? fictief vb vertikaal 224530
Please help, looking for a way to get rich and fast
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Dus de volgende setup:
Schotel (+- 80cm) -> LNB (TWIN) -> 2 coax kabels -> dreambox 7025 + tv-vlaanderen smartcard -> TV

Zorgt ervoor dat ik:
    - TV kan kijken
    - simultaan kan opnemen en kijken
    - kan sharen via netwerk

Dat lijkt me dan een case closed. :D Bedankt allemaal.
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Hmm nog niet helemaal closed blijkbaar. Ik heb een alternatief gevonden voor de (toch wel dure) dreambox 7025. Zou de Relook 400S niet interessant kunnen zijn?

Voor de kenners; wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de twee?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

De relook zou ook wel werken maar de Dreambox heeft veel meer gebruikers en word dus ook sterker ondersteund door verschillende communities en image-makers.
De stabiliteit van de relook zou ook een discussiepunt zijn.

Lees eens op www.sat4all.com
Daar vind je veel meer info.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

alfadude schreef:De relook zou ook wel werken maar de Dreambox heeft veel meer gebruikers en word dus ook sterker ondersteund door verschillende communities en image-makers.
De stabiliteit van de relook zou ook een discussiepunt zijn.

Lees eens op www.sat4all.com
Daar vind je veel meer info.


Thnx ik heb ondertussen ook al gemerkt dat de Relook niet bijster goed werkt in vergelijking met de DB7025s.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Wat heel nuttig is als je zelf aan de Installatie wil beginnen is deze leidraad...
DIGITAAL VAN A TOT Z
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 23 apr 2007, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Voor mij heel simpel een mobilhome kopen zoals ik en alles is aanwezig

joker66
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

je kan ook nog voor een goedkopere dreambox gaan. ik heb de 500S en daar kan je ook tegelijk via tv en op de pc mee kijken maar dat is wel naar hetzelfde kanaal.
Please help, looking for a way to get rich and fast
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Interessant topic :)

Ben zelf ook aan het kijken voor een setup voor digitale tv via satelliet, maar daar ga ik dit topic niet voor 'vervuilen', ik denk dat ik daarvoor binnenkort zelf maar eens een thread maak.

Wat misschien wel nog nuttig kan zijn voor de threadstarter en de andere mensen die dit topic kan lezen :

BungaMan, je zegt dat je de dreambox 500S hebt (waar ik me ook voor aan het oriënteren ben), zou ik je daar enkele vragen over mogen stellen ? (andere dreambox-500 eigenaars zijn ook welkom om hun ervaringen mee te delen :P )

-Is het waar dat de functie bestaat dat je kan opnemen met je dreambox over een (samba) share in het netwerk ? Dit zou goed uitkomen in mijn situatie, omdat er toch al een NAS draait met genoeg storage, hoeft er geen hdd in de dreambox (en die moet het ondersteunen, dan gaat ge al richting de nieuwe 600 of de duurdere 7025) met als gevolg minder warmteproducie en (bijgevolg) ook minder lawaai.
Werkt deze functie goed ? (ik ben vrij zeker dat het mogelijk is, wou gewoon nog eens een 'double check') ik lees namelijk hier en daar dat er problemen zouden zijn waardoor opnames niet vlot gemaakt zouden worden of dat het beeld niet goed is/was... Dat doet me er aan denken, het opgenomen formaat is 1080I ? maw 1920*1080 Interlaced ?

-Kan je met de dreambox ook mediaformaten als xvid,divx,dvdr (in iso/image formaat), ... streamen vanaf wederom een ander netwerkapparaat (in mijn geval een NAS server) ? Dit kan ik momenteel perfect met m'n xbox met xbmc erop, maar als dit nog eens met de dreambox zou gaan zou dit extra handig zijn, dan hoef ik geen dreambox EN xbox bij m'n tv te hebben...

*edit*

Laurens, je vind het toch niet erg hoop ik dat ik deze vragen in je topic stel ? Als je vind dat ik te zeer afwijk en / of je thread overneem zeg je het maar, dit is niet m'n bedoeling, en dan open ik zelf wel een andere thread ofzo...
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Ruben: geen probleem. Deze vragen boeien mij ook.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan met een 500S inderdaad opnemen naar een netwerkdrive.
Het spijtige is dat de netwerkchip van sommige boxen zeer zwak is waardoor soms het pakketjes verliest als het kanaal een hoge bitrate heeft.
Wat er dan weer voor zorgt dat het beeld blokt.
Hier moet je geluk mee hebben. De ene kan het, de andere niet.
Opnames zijn gewoon in het formaat dat de uitzending is.
Meestal is dit 720*576 interlaced.

Het afspelen van een divx op een dreambox heeft een tussenstap nodig.
VLC moet de divx omzetten naar een mpg stream die de dreambox dan afspeelt. Ik vemoed dat dit bij je xbox simpeler is.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
cwsbelgium
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:42

Mijn vader en ik hebben ons beiden een Dreambox 7020 aangeschaft.
Ondanks de heel vele mogelijkheden dat dit toestel aanbiedt zijn we toch niet tevreden over.
Momenteel is het toestel van mijn pa terug binnen bij de leverancier. Vanaf de aanschaf beeft het beeld om de halve minuut. Nieuwe software werd al ingeladen met hetzelfde resultaat. Wanneer we het toestel vervangen door een Inverto IDL 7000 hebben we glashelder en stabiel beeld (hierdoor sluiten we uit dat de kabel, lnb of schotel de oorzaak zou zijn. Het voordeel van de inverto dat je ook meerdere streams kunt opnemen terwijl je naar een andere stream kijkt.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

cwsbelgium schreef:Het voordeel van de inverto dat je ook meerdere streams kunt opnemen terwijl je naar een andere stream kijkt.

Dat kan je met een 7020 toch ook. Ze moeten alleen op dezelfde transponder zitten.
Als je dat een nadeel vind had je een 7025 moeten kopen.

Dat trillende beeld is idd niet normaal maar daar heb je dus garantie voor.

Vergeet niet dat de dreamboxen hobby ontvangers zijn. Als je geen boodschap hebt aan de "extra" mogelijkheden ben je beter af met een andere ontvanger.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

je kan het ook zo duur maken als je wil natuurlijk. Ieder heeft zijn eigen prioriteit.

ik wil gewoon TV kijken op astra en hotbird, en ook TVvlaanderen postjes bezien. ik wil niet opnemen of streamen.


receiver van 80euro, kabel van 15euro, schotel en motor van 80 euro
en uw tv vlaanderen kosten. veel hoeft dat niet te zijn
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Zo is dat.
Je maakt het net zo duur als je zelf wil.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hoy69 schreef:......receiver van 80euro, .....


Voor TV Vlaanderen? Seca2 ontvanger (of CI+CAM)??
Waar? Waar? Hou me aanbevolen voor het adres!

Goedkoopste die ik ken kost 135 Euro :)
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

SFT 2000 digital all world noemt da, hebk al 3 jaar. ondertussen is de opvolger er met de zelfde specs, de sft 1900 en de 4000 etc.. de mijne hadk nog voor 80 gezien verleden jaar in antwerpen.
zit een cardlezer ingebakken , ondersteund de meeste coderingen.

Dit model is indertijd vrij bekend geworden omdat het een van de eerste receivers waren met een soft emulator erop voor een betaalbare prijs.

btw , de KAON570 is ook onder de 100 euro en moe zekers ook TVV ondersteunen denk ik


btw, ik shop soms voor mezelf en kennissen in Antwerpen zuid, bij de marokkanen en pakistanen. idem in brussel noord vind je ook wel goekoop gerief.. Je moet dan wel weten wat je wilt daar, sommige zaken weten ook nie alles van hun materiaal :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

en wat met een quadlnb?
eg dat is 1 lnb maar dan met 4 coax aansluitingen?
https://www.cardwriter.nl/nl/pd-5385692 ... egoryId=46
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Nog even een update. Ik heb al een schotel gekocht maar nog geen twin-lnb omdat men me vertelde dat het niet mogelijk is om te kijken+ opnemen op hetzelfde moment.

Ze vertelden dat die twee koppen op astra en hotbird gericht waren. Je kan dus WEL opnemen op astra en kijken op hotbird (of omgekeerd) maar NIET opnemen op astra EN kijken op astra (idem met hotbird). Klopt dit?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Op dreambox 7025 kan ik 7 kanalen opnemen en de 8ste bekijken dit op hotbird met een twin lnb op dezelfde transponder. Er gaan dan 2 kabels van de lnb naar de ontvanger.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Je hebt 2 soorten twins.
Die met een dubbele kop en die met 2 uitgangen.
De ene is voor 2 satelieten te kijken, de andere om er 2 tuners aan te hangen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”