Interessant topic
Ben zelf ook aan het kijken voor een setup voor digitale tv via satelliet, maar daar ga ik dit topic niet voor 'vervuilen', ik denk dat ik daarvoor binnenkort zelf maar eens een thread maak.
Wat misschien wel nog nuttig kan zijn voor de threadstarter en de andere mensen die dit topic kan lezen :
BungaMan, je zegt dat je de dreambox 500S hebt (waar ik me ook voor aan het oriënteren ben), zou ik je daar enkele vragen over mogen stellen ? (andere dreambox-500 eigenaars zijn ook welkom om hun ervaringen mee te delen
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
)
-Is het waar dat de functie bestaat dat je kan opnemen met je dreambox over een (samba) share in het netwerk ? Dit zou goed uitkomen in mijn situatie, omdat er toch al een NAS draait met genoeg storage, hoeft er geen hdd in de dreambox (en die moet het ondersteunen, dan gaat ge al richting de nieuwe 600 of de duurdere 7025) met als gevolg minder warmteproducie en (bijgevolg) ook minder lawaai.
Werkt deze functie goed ? (ik ben vrij zeker dat het mogelijk is, wou gewoon nog eens een 'double check') ik lees namelijk hier en daar dat er problemen zouden zijn waardoor opnames niet vlot gemaakt zouden worden of dat het beeld niet goed is/was... Dat doet me er aan denken, het opgenomen formaat is 1080I ? maw 1920*1080 Interlaced ?
-Kan je met de dreambox ook mediaformaten als xvid,divx,dvdr (in iso/image formaat), ... streamen vanaf wederom een ander netwerkapparaat (in mijn geval een NAS server) ? Dit kan ik momenteel perfect met m'n xbox met xbmc erop, maar als dit nog eens met de dreambox zou gaan zou dit extra handig zijn, dan hoef ik geen dreambox EN xbox bij m'n tv te hebben...
*edit*
Laurens, je vind het toch niet erg hoop ik dat ik deze vragen in je topic stel ? Als je vind dat ik te zeer afwijk en / of je thread overneem zeg je het maar, dit is niet m'n bedoeling, en dan open ik zelf wel een andere thread ofzo...