TELE2 modem via andere provider

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Vraagje ivm de Thomson modems die TELE2 bij hun abo's 'aansmeert': kunnen die dingen gebruikt worden bij een andere ADSL provider, à la EDPnet of Dommel ? Herflashen van de firmware bijvoorbeeld ?

Alvast bedankt!
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dat dit mogelijk is. Heb echter op de Alcatel site voorwaarden gevonden die hiermee gepaard gaan.... Als de modem aangeleverd wordt door een bedrijf (ISP), en zij zetten er een code op (zoals Tele2 dit doet), en je voert die tweaking uit, heb je achteraf geen enkel verhaal (in garantie of niet). Maw, als het niet mocht lukken, en het apparaat is bijgevolg onbruikbaar, dan ben je je investering kwijt. Heb er reeds ettelijke discussie met de mensen van Tele2 over gevoerd of dit wel wettelijk is... Per definitie zijn ze eigenlijk verplicht U dat apparaat terug te betalen indien het enkel bruikbaar is in combinatie met hun verbinding, of indien hun aansprakelijkheid vervalt bij gebruik bij derden. Het kan niet dat je iets aankoopt waar je geen nut van hebt. Vergelijk het met een analoog telefoontoestel dat enkel werkt bij Belgacom, maar niet bij Telenet.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Kan zeker, op voorwaarde dat je de modem herflashed vanuit core mode.

Anders bots je namelijk tegen de paswoordbeveiliging van Tele2's systeem aan. Met de 5.3.x firmware was dat heel eenvoudig, ik heb zelf geen 6.x code draaien in mijn box, maar het lijkt me evident dat dit ook met de 6.x firmwares in de 716 en 706 werkt.

Over de juiste procedure staat hier in dit forum al genoeg info, komt erop neer : reset knop zolang indrukken tot power van rood naar oranje overgaat, dan zit je in core mode, en kan je iedere firmware die ooit gemaakt is voor je specifieke Thomson flashen : het gevolg daarvan is een gewone, ISP-onafhankelijke modem.

Opgelet : Goendi heeft gelijk als hij je op de gevaren (garantie) duidt, maar zolang je de upgrade procedure eerste even naleest, en gebruik maakt van een *stabiele* pc met een UTP kabel, kan er in wezen maar weinig mislopen.

En in alle eerlijkheid : zo slecht is die Thomson niet. Hij heeft zeker zijn nadelen (het verschil in mogelijkheden tussen de beperkte Web-based sturing in vergelijking tot de kracht van de CLI modus is schrikbarend groot), en de gebruikte Broadcomm miniPCI is ook niet echt je-het-van-het, maar wij doen die dingen bij ons ook op het werk, en we krijgen er eigenlijk nagenoeg nooit een defecte van terug. Als ik dan zie wat voor een berg defecte Linksys'en, NetGears en SMC's ik het laatste jaar al voorbij heb weten komen op de RMA .... en over Belkin praat ik dan zelfs niet eens, die dingen zijn tegenwoordig DBD (defective by design) *shudder*.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

het lijkt me evident dat dit ook met de 6.x firmwares in de 716


Op de 716 kan ik dat bevestigen.

IPS onafhankelijke firmware kan je hier vinden.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Dikke merci aan iedereen! Heb gisteren m'n 716 kunnen flashen naar de laatste firmware (ISP onafhankelijk of course). :lol:
ripley
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:15

die flash werkt niet op een 706, heeft iemand hier ook een wachtwoord voor?
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58

Daar bestaat een wachtwoord voor, maar tele2 heeft gevraagd deze niet meer op het forum te zetten.

Gelukkig heeft google een goede cache-functie ;)
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Geen probleem hoor. Zet je 706 in kernel mode (Reset en voorste knop ingedrukt houden terwijl je hem aan zet). Daarna kun je het apparaat gewoon flashen met de nieuwste firmware die je HIER kunt downloaden.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”