VISTA - Wireless probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
twan
Starter Plus
Starter Plus

Beste mensen,

Ik heb Vista geinstalleerd maar krijg geen wifi netwerken te zien...
De adapter (Intel PRO/Wireless 2200BG) is ingeschakeld, de router (Linksys WAG 200G) ook...
Heb de nieuwe vistadriver van de intel site geinstalleerd, tevergeefs.
(In XP heb ik echter geen problemen, dus het probleem lijkt me softwarematig bij vista te liggen)

Iemand advies/oplossing?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Zijn uw drivers "signed for Vista" ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

och, join the club.

Wireless problemen en Vista .... is vrij rampzalig. Ik had nog gehoopt dat er merkelijk verschil tussen RC2 en de uiteindelijke versie zou zijn, maar nada.

Ik wordt er (te) vaak mee geconfronteerd op dit moment, maar vind geen rode draad door de problemen : verschillende merken van wireless, verschillende driver versies .... bij de éne werkt het beter als XP, bij de andere hoegenaamd niet. En ondanks de grote hoeveelheid hits die je krijgt bij "vista wireless problem" heb ik er zelf ook nog geen pasklaar antwoord op.

Dus, meer als bevestigen kan ik je probleem niet, maar ik blijf zoeken.
Raan03
Starter
Starter

kaween schreef:och, join the club.

Wireless problemen en Vista .... is vrij rampzalig. Ik had nog gehoopt dat er merkelijk verschil tussen RC2 en de uiteindelijke versie zou zijn, maar nada.

Ik wordt er (te) vaak mee geconfronteerd op dit moment, maar vind geen rode draad door de problemen : verschillende merken van wireless, verschillende driver versies .... bij de éne werkt het beter als XP, bij de andere hoegenaamd niet. En ondanks de grote hoeveelheid hits die je krijgt bij "vista wireless problem" heb ik er zelf ook nog geen pasklaar antwoord op.

Dus, meer als bevestigen kan ik je probleem niet, maar ik blijf zoeken.

Can I join your club? In november had ik Vista gedownload en die 30 dagen uitgeprobeert (blanco serial)... In het begin verliep mijn WiFi stroef (ik gebruikte mijn Win XP drivers). In het eerste half uur na installatie werkte mijn WiFi perfect maar daarna steeds regelmatigere WiFi disconnects (laptop & andere WiFi'ers hadden er geen last van) en hij begon te zagen (troubleshooting van Netwerk) over zijn infrarood (iRDA) :eek: ... Ik heb het dan later kunnen oplossen en dan heb ik 20 dagen vlekkeloos (tot einde trial) kunnen surfen... Daarna terug XP geïnstalleerd zonder enige WiFi problemen...

Sinds kort heb ik een gratis Vista Ultimate NL, Office Ultimate NL en XP PRO NL serial weten te bemachtigen (op een legale manier, door microsoft zelf -> technet plus subscriber) en dus heb ik Vista terug geïnstalleerd (+ succesvol geactiveerd). In het begin had ik weer moeilijkheden met de WiFi (ik gebruikte nochtans de Vista drivers van Ralink (Asus WL-167G @ RT2500 USB chipset))... Ik heb toen de XP drivers geïnstalleerd maar dezelfde brakke situatie a la steeds meer voorkomende disconnects :eek: Ik heb mijn periphals eens allemaal uitgeschakelt (irda, serial port,...) en dan de drivers opnieuw geïnstalleerd en k moe zeggen... Ze lopen nog altijd perfect :eek: (al zo `n 2-3 dagen nu)

Misschien eens het proberen waard?
TjoekTjoek
Member
Member

Bij mij ging het eerst ook ni, na handmatig ip en dns in te stellen lukte het wel. Onlangs probeerde ik het automatisch te laten doen en toen werkte het ineens wel :???:
Dat is wel met een Intel 2195ABG kaartje. Zijn er trouwens al Vista drivers van Intel ?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

geen probleem hier maar dat ligd dan ook nie aan vista zenne .
Het is gewoon dat de hardware fabrikanten achterlopen en de drivers voor vista eerst goedgekeurd moeten worden door microsoft zelf en dat geeft een stroef verloop . Maar dat is niets anders dan bij alle nieuwe windows versie's . Gewoon geduld hebben en dan loopt dat allemaal wel snor ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”