Hoi
Ik heb hier een Speedtoch Home liggen, deze wilde ik aan mensen in Belgie geven omdat ik die in Nederland niet meer kan gebruiken.
Belgacom heeft de Speedtoch modem nog steeds op hun site staan, maar ik krijg dat modem niet aan het werken in BE
De modem komt niet OP en krijgt geen verbinding.
Wat kan het probleem zijn als ik met 10.0.0.138 inlog zie ik diverse instellingen , hoe moeten die staan in BE voor belgacom ??
Alvast bedankt,
Tiemen
Speedtoch Home
- Sloppy Joe
- Member
Tiemen,
meer dan waarschijnlijk is het probleem van de VPI en VCI settings
Ik dacht dat ze in Nederland meestal VPI=8 en VCI=48 gebruiken. Deze settings kan je terug vinden in de "Phone Book" bij de regel waar "PPP" is vermeld.
Belgacom en de meeste andere ADSL providers hier gebruiken VPI=8- VCI=35.
Belgacom laat ook beide connecties types toe:
-PPPoE
-PPPoA
Dus daar hoef je geen zorgen om te maken, ik heb de persoonlijke voorkeur voor PPPoA wegens iets minder overhead in het protocol.
Greetzzz,
Joe
meer dan waarschijnlijk is het probleem van de VPI en VCI settings
Ik dacht dat ze in Nederland meestal VPI=8 en VCI=48 gebruiken. Deze settings kan je terug vinden in de "Phone Book" bij de regel waar "PPP" is vermeld.
Belgacom en de meeste andere ADSL providers hier gebruiken VPI=8- VCI=35.
Belgacom laat ook beide connecties types toe:
-PPPoE
-PPPoA
Dus daar hoef je geen zorgen om te maken, ik heb de persoonlijke voorkeur voor PPPoA wegens iets minder overhead in het protocol.
Greetzzz,
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
Hoi
Nou ik heb gisteren nog even telefonisch bezig geweest met die mensen.
Maar het is niet gelukt
Ze konden de PPPoE nergens terug vinden.
In de phonebook stond PPTP of Bride als je de nieuwe VPI en VCI settings aanmaakte.
Waar kijken we overheen
Alvast bedankt,
Tiemen
Nou ik heb gisteren nog even telefonisch bezig geweest met die mensen.
Maar het is niet gelukt

Ze konden de PPPoE nergens terug vinden.
In de phonebook stond PPTP of Bride als je de nieuwe VPI en VCI settings aanmaakte.
Waar kijken we overheen

Alvast bedankt,
Tiemen