Internetverbinding nieuwe account

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Bieke

Ik heb voor een huisgenoot een eigen account gemaakt (win xp), maar ik kan op die account geen verbinding krijgen met het internet (skynet adsl go).
Wat moet ik doen opdat die huisgenoot ook op het internet kan ?
Graag jullie hulp,

Bieke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heb je topic verplaatst naar een beter forum.

Mja, je zal ons best héél wat meer info bezorgen!

Modem? Die gebruiker, ik vermoed op dezelfde pc? of netwerk?

Bij een speedtouchhome, zal je indien je gebruik maakt van de pppoe in winxp gewoon de wizard nieuwe connectie in externe toegang even moeten doorlopen en een nieuwe connectie aanmaken.

Bij een speedtouchusb zal je gewoon een dial-up moeten creëren met je account gegevens en connecten is de boodschap.
I love it when a plan comes together!
Bieke

Het gaat inderdaad om een nieuwe gebruiker op dezelfde PC.
Ik werk met een Speed Touch Home modem (PPPoE - via ethernet).

Ik heb geprobeerd verbinding te maken via Wizard Nieuwe Verbinding, maar dat gaat volgens mij over een verbinding van een tweede PC in een netwerk ??? Of heb ik dat verkeerd voor ? Zo ja, graag even de optie die ik bij de wizard moet nemen.

Bieke
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ga even kijken naar de lan verbindingen bij configuratiescherm. Kijk of daar een lan verbinding staat. Als dit niet het geval is, zal je er ééntje moeten bijmaken met de wizard. En daar heb je wel degelijk een optie om een verbinding te maken met het internet via een randapparaat of iets in die aard.

Ik heb het allesinds gedaan. Maar ik snap niet goed dat je enkel met jouw account verbinding hebt en niet met de nieuwe.

Vind ik vrij eigenaardig, er zal toch iets anders schillen, vrees ik, want Windows XP zou op dit vlak automatisch moeten ingesteld worden als het op een andere account al werkt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn, je kan dat instellen wanneer je zo'n account aanmaakt of die beschikbaar is voor alle gebruikers op de pc of niet. Indien dit staat op: 'enkel voor mij', dan zullen andere nieuwe gebruikers geen connectie kunnen maken.

Wel van je lan-settings moet je je niks aantrekken want je hebt geen lan. je moet dus simpelweg een nieuwe connectie aanmaken in die nieuwe gebruiker hoe je dit doet, kan je hier lezen.

Volledig beschreven hoe je een connectie via spth aanmaakt in windows xp. Dit zou het moeten doen.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ze zegt dat ze werkt met een Speedtouch Home, dit is toch met een netwerkkaart in de pc en daartussen een UTP of STP kabel? Of ben ik fout? Als dit klopt moet je wel degelijk bij "netwerkverbindingen" in het "configuratiescherm" een lan-verbinding hebben hoor. Als dit iet het geval is zal je nooit internet hebben.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn ja, maar je moet je daar niks van aantrekken! WinXp gaat al een connectie geven, omdat hij een netwerkkaart vindt, maar je moet er zelf ene aanmaken die pppoe ondersteund. Zie die page. Aangezien ze op haar andere account wel kan inloggen heeft ze zeker goede verbinding met de modem. Ze heeft alleen die pppoe connectie niet en die moet ze aanmaken. Als dat gebeurd is (correct) gaat ze kunnen surfen.
Bieke

Oddity, moet ik de New Connection Wizard gebruiken op de nieuwe account ? Als ik dat doe, krijg ik daar geen toelating voor (is account met beperkte bevoegdheden).
Moet ik : * de nieuwe account ook als admin instellen of
* de wizard gebruiken op mijn account ?

Bieke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja, beperkt.. dat su*****, effe als admin zetten, en uitvoeren op die account. Daarna terug beperken..

In uw profiel is dat al gedaan, want bij u werkt het.
Bieke

Ok, Oddity, het is gelukt !!
Welbedankt (ook Heatryn) voor jullie hulp. Dat had ik alleen nooit gevonden (mijn pc-kennis gaat niet ver, maar ik vind computeren wel leuk).

Groetjes, jullie hebben een prima forum,
Bieke
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”