Als ik naar iemand bel, dan kan ik horen wat zij zeggen
maar wat ik zeg komt er niet door...
één-weg-verkeer dus...
Ikzelf vind het niet zo erg, maar het is m'n moeder die vooral via de vaste lijn belt, en het is nu toch al paar dagen dat dit voorvalt.
Heb al verschillende zaken geprobeerd --> Andere telefoon, modem reset (complete zodanig dat alle settings weer moesten ingesteld worden)
En nog steeds blijft dit probleem zich voordoen.
Iemand die hier reeds problemen/ervaring mee heeft gehad?
Dank bij voorbaat (ook van m'n moeder).
VOIP: Ik hoor hen, zij mij niet...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
skindred schreef:Als ik naar iemand bel, dan kan ik horen wat zij zeggen
maar wat ik zeg komt er niet door...
één-weg-verkeer dus...
Ikzelf vind het niet zo erg, maar het is m'n moeder die vooral via de vaste lijn belt, en het is nu toch al paar dagen dat dit voorvalt.
Heb al verschillende zaken geprobeerd --> Andere telefoon, modem reset (complete zodanig dat alle settings weer moesten ingesteld worden)
En nog steeds blijft dit probleem zich voordoen.
Iemand die hier reeds problemen/ervaring mee heeft gehad?
Dank bij voorbaat (ook van m'n moeder).
Firmware zelf geupdate ? Effect is typisch daarvoor. Het is mogelijk om met een non-tele2 firmware 6.x toch je telefoon compleet aan de praat te houden, maar ik heb me daar nog niet mee bezig gehouden.
Het is mogelijk om met een non-tele2 firmware 6.x toch je telefoon compleet aan de praat te houden
Het is toch zeer moeilijk om al de correcte parameters te vinden. Ik ben ervan teruggekomen.
firmware prior v6
Kijk effe hier: http://mirror.opensourcehub.com/pub/speedtouch/
Modem net gedowngrade naar:
v5.4.0.14
Nog altijd zelfde probleem :'(
Ik gebruik als registrar: versatel.be
en als proxy: sip1.versatel.be
Wat kan er nog mis zijn?
(Heb settings ingevuld met wizard)
(VOIP Ledje brandt groen)
v5.4.0.14
Nog altijd zelfde probleem :'(
Ik gebruik als registrar: versatel.be
en als proxy: sip1.versatel.be
Wat kan er nog mis zijn?
(Heb settings ingevuld met wizard)
(VOIP Ledje brandt groen)
andere codecs
Je moet in elk geval 711a-law gebruiken. Maar dat kan je enkel instellen via CLI, niet via webinterface.
Bij www.speedtouch.nl vind je een CLI guide.
ja met de CLI over Telnet heb ik al eerder wat zaakjes ingesteld (timeserver nzo)
maar ik heb van een vriend van me nog een oud firmware upgrade pack gekregen ironisch genoeg was de maker van dat upgrade pack gewoon ondergetekende...
Anyway, alles werkt weer zoals het moet, het zal dan maar v5 blijven, tot er een v6 van Tele2 komt,
of iemand de instellingen weet te fine-tunen
hoe dan ook bedankt voor de hulp/push in the right direction
maar ik heb van een vriend van me nog een oud firmware upgrade pack gekregen ironisch genoeg was de maker van dat upgrade pack gewoon ondergetekende...
Anyway, alles werkt weer zoals het moet, het zal dan maar v5 blijven, tot er een v6 van Tele2 komt,
of iemand de instellingen weet te fine-tunen
hoe dan ook bedankt voor de hulp/push in the right direction