Scarlet One Box valt zomaar uit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Lode Vermeersch
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:05
Locatie: Leuven

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Scarlet One Box. Zowat anderhalf werkte het ding perfect, zowel telefoon als internet.
Sinds kort valt mijn telefoonverbinding tijdens het bellen plots weg. Eerst was dat na zo'n 10 minuten, daarna steeds sneller: vier, drie... minuten. Nu kan ik nauwelijks nog een minuut bellen. Hetzelfde voor mijn ADSL-verbinding. Die valt ook na een paar minuten uit.

Ik zie op de Scarelt One Box dat zowel ethernet- als adsl-lampje dan uitgaan (gepaard met een lichte 'klik'). Na zo'n 10 minuten herstalt het vanzelf weer en gaan de twee lampjes - na wat geknipper - weer branden.
Zeer vervelend is dat allemaal.

MIJN VRAAG: ligt het probleem bij Scarlet (Centrale? Hebben ze spontaan iets aan mijn verbinding gewijzigd)? Of ligt het probleem bij mijn Box (is die kapot)?

ZEER VEEL DANK voor wie mij verder kan helpen.

Lode
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Al gebeld naar de helpdesk van Scarlet? Ik denk dat zij wel uitsluitsel kunnen geven of er iets scheelt aan je lijn. Indien niet, is de kans groot dat je box het idd begeven heeft.
Lode Vermeersch
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:05
Locatie: Leuven

Maglor schreef:Al gebeld naar de helpdesk van Scarlet? Ik denk dat zij wel uitsluitsel kunnen geven of er iets scheelt aan je lijn. Indien niet, is de kans groot dat je box het idd begeven heeft.


Het probleem is dat ik maar een paar minuten kan bellen, en dat is lang niet genoeg om daar iemand aan de lijn te krijgen.
Ik had gehoopt dat iemand op dit forum al iets gelijkaardigs had meegemaakt en dus meteen de oplossing wist...

Maar toch merci voor je reactie!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Iets veranderd aan je bekabeling? Splitter veranderd? Je zal sowieso moeten bellen naar de helpdesk als je dit wil oplossen.
Lode Vermeersch
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:05
Locatie: Leuven

Neen, er was niets veranderd. Dat vond ik net zo vreemd.
Ik probeer naar de helpdesk te bellen... wish me luck :wink:
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Lode Vermeersch schreef:Neen, er was niets veranderd. Dat vond ik net zo vreemd.
Ik probeer naar de helpdesk te bellen... wish me luck :wink:


Dit lijkt sterk op een fysiek beschadigde lijn die degradeert, misschien waterinsijpeling.
Zijn er onlangs graafwerken geweest in je buurt?

Vraag in ieder geval een deftige lijntest.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Lode Vermeersch
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:05
Locatie: Leuven

Okay, zal ik doen. Dank voor de tip!

Lode
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

Hi, ik heb mij net geregistreerd bij "Userbase" en TIK (STUG) wegens exact ditzelfde probleem en de tijd/frustratie die het mij al gekost heeft.

We zijn sinds januari 2005 Scarlet One klant (4Mb)

Op 3 januari vertoonde onze Scarlet One verbinding exact deze problemen, soms wel/geen kiestoon. Als er al een was kon je maar heel kort bellen. Van internet was geen sprake meer.

Sinds gisteren kunnen we terug bellen (met krakende lijn) en hebben we terug internet (downgrade naar 1Mbit gehad).

Alles daartussen was een grote frustrerende soap met de scarlet helpdesk. Verwacht u ong 1 week per iteratie in de zoektocht naar een oplossing.

1,5 Week op technieker gewacht (externe firma)

verdict: "Ah ja meneer, belgacom heeft u ne slechten draad gegeven, dat doen ze met niet-belgacom klanten, uw lijnprofiel zal geen 4Mb meer halen. Scarlet moet u nen downgrade geven"

Meer dan 1 Week op downgrade gewacht

Downgrade eerst "fout uitgevoerd" (bij zoveelste telefoon naar hdesk stond het lijnprofiel reeds als 1Mb maar de modem kon nog altijd syncen aan hogere snelheid)

Begin deze week kwam de RX speed dan eindelijk niet boven de 1024000 uit maar geen internet.

Telefoon werkte ook nog zeer onstabiel, PCR verzet van 313 naar 148 zoals nodig bij downgrade, hielp nix.

Gisteren nog eens hdesk gebeld wegens nog geen internet, "ah ja tecnieker heeft username en pw niet terug ingesteld meneer", quickstart gedaan, keet ingevuld, PCR 148 gezet en idd terug internet en min of meer stabiele telefoon maar tikt, klikt en kraakt ... .

't Koddige is, deze week had ik zelf regelmateig deze sequence gedaan (quickstart, login, PCR aanpassen) zonder effect :-S gisteren ging het ineens teug wel.
Laatst gewijzigd door creswim 25 jan 2007, 13:15, in totaal 1 gewijzigd.
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

Dit lijkt sterk op een fysiek beschadigde lijn die degradeert, misschien waterinsijpeling.
Zijn er onlangs graafwerken geweest in je buurt?


zie hierboven, en inderdaad, tegenover ons zijn ze een appartement aan het bouwen, de elektriciteit hebben ze al eens overgegraven. ik heb dit gemeld aan de helpdesk maar het enige wat die kunnen doen is het "doorgeven" aan de "techniekers" die het gaan behandelen, en ofwel is dat Belgacom voor hun kabels/centrales/weetikveel ofwel is dat hun externe firma.

Ik twijfel eraan of dit effectief doorkomt ...
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Sinds donderdagmorgen 11u heb ik exact hetzelfde probleem. Ondertussen werkt internet al wat langer met momenten. Bij de helpdesk gingen ze het in het oog houden en een technieker laten bellen. Wel nog niks van gehoord. Ik ben al jaren klant en 3.3 mbit heeft hier altijd gewerkt, dus over een downgrade moeten ze niet gaan beginnen.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ik heb het probleem bij mij net opgelost, wat kabels verwisselt en splitters weggehaald en ineens werkt het terug perfect. Wel vreemd, want ik had ervoor nooit problemen ermee en ook niks verandert in de bekabeling. Ik hoop dat het bij u ook opgelost geraakt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Oxidatie? Hiervoor moet je niks van je bekabeling veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”