adsl abbo veranderen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tom19

Hoi,

Ik wou is vragen (heb al wat gezocht maar vind het niet echt direct, slechte site van belgacom :) ) of het mogelijk is om je abbo te veranderen.

Ik heb nu een skynet plus abbo en ik wou daar een gewoon van maken.

Is dit mogelijk of niet? En is deze overschakeling gratis moest dit gaan?

Mvg

Tom
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tom19,

rond dit soort omschakelingen is er weinig info op de site, omdat deze omschakelingen weinig voorvallen. Meestal is het omgekeerd.

Vermoedelijk zal je het best contact nemen met Skynet.

Specifieren welke mailbox je wenst te houden en welke weg mogen. Indien je een wholesale abonnement hebt (maw: je betaalt alles aan Skynet) bel je best naar Skynet, anders zal je ook naar BGC moeten bellen. Mail kan ook.. maar het zal sneller zijn naar 0800/23451 te bellen en naar een medewerker te vragen.

Je snelheid zal moeten aangepast worden en je abo gewijzigd..

Vermoedelijk zal dat niet gratis zijn.. meestal zijn upgrades gratis, omdat het economsich interessant is voor de verkoper, en die zal dat gratis doen.. hij wint er immers meer aan, maar een downgrade is meestal betalend, want je gaat van iets duur naar minder duur, brengt minder op..

Ik ben het niet zeker, want we hebben zo nog niet veel gevallen gehad.
I love it when a plan comes together!
Gast

Normaal gezien wordt daar niet voor aangerekend hoor. Heb het zelf toch al eens gedaan en moest geen extra betalen. Best bel je naar de klantendienst 0800 22 800
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, ik zeg dat omdat hier al ergens gezegd is dat men facturen zou sturen voor onnodige fieldinterventies, bvb als het probleem aan de klant zou liggen ivm slechte download en niet aan BGC. Is ergens normaal, daarmee dat ik een factuur voor zoiets dan ook wel zou snappen.
tom19

Ok bedankt voor het antwoord !

IK zal laten weten of het betalend was of niet (als ik het ga doen, ben nog ff aant denken) :)

groetjes

tom
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm ff vooruitlopend op de zaak. Als ik me niet vergis is het nemen van een PowerPack + adsl go nog steeds goedkoper dan nen plus. je moet hier maar eens in het toekomst forum zien, omtrent toekomstige skynet adsl opties. Dat kan je keuze eventueel makkelijker maken.
tom19

Ok, kga hier nog ff zeggen voor de zekerheid wa dak van plan ben zodak zeker ben da da ook lukt wa dak wil :)

ik heb op dit moment adsl skynet plus abbo

wat ben ik van plan:
1) adsl2fit aanvragen
2) als dat hier ligt mijn skynet abbo verplaatsen naar een ander telnr
3) op dat telnr moet ik dan dat abbo van plus naar ne go veranderen

normaal geen probleem dacht ik? wou ff bevestiging van de rest, beter ff vrage dan derna problemen hebben :) dat verplaatsen enzo gaat normaal zonder problemen dacht ik?

Groetjes

Tom
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat je best een andere volgorde aanneemt... Eerst je Plus naar een Go laten omschakelen. Dan bij adsl2fit een volledig nieuwe lijn aanvragen. Dan leggen zij de lijn tot bij jouw thuis. En sluiten ze je aan op hun ADSL-netwerk.

Zo vermijd je de outage van een paar dagen zoals beschreven in onze review. Je hebt dan toch een GO-abo en je hebt een adsl2fit abo.

Cheers
Afbeelding
tom19

ik wil het op diezelfde lijn laten zetten, omdat k voor een jaar getekend heb endas nog ni om... anders ligt da geval der maar.

dus adsl2fit moet op die zelfde lijn komen, en mijn abbonement gewoon gaat naar andere nr (andere plaats)

Dus denk dat ik die volgorde niet echt kan veranderen...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dan is jouw volgorde de enige manier. Je zal er wel uitraken :-)

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Effe opmerken: op dezelfde lijn gaat niet zenne :)

Tis niet omdat ge op 1 vaste lijn, twee nummers hebt dat ge 2 adsl-aansluitingen hebt. Uw 1 vaste lijn, waaraan 2 nummers zijn toegekend, kan immers maar op 1 dslam tegelijk aangesloten worden. Maw op die manier vrees ik dat ge niet beiden isp's tegelijk gaat kunnen nemen.

Ik denk dat je dan toch beter de redenering van SubZero volgt:
- plus > downgrade > go
- nieuwe lijn a2f + abo.

Tenzij je natuurlijk reeds 2 volledig aparte lijnen zou hebben, dan is het wel zot die te wisselen, dat gaat je geld kosten zenne :)
tom19

Ja mijn bedoeling was dus

om op deze huidige skynet telefoonlijn adsl2fit te zetten en skynet op een ander nummer (op een andere lijn) te plaatsen, in een andere straat, dus niet in hetzelfde gebouw.

Nu heb ik te horen gekregen dat je adsl verbinding enkel mag verplaatsen als je ook werkelijk verhuist, en anders niet volgens adsl2fit... het moet op deze lijn blijven denken ze
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Naar mijn mening gaat dat inderdaad veel geld kosten, je gaat 2 tf abonnementen betalen, 1 voor je huidige ADSL en 1 voor je nieuwe adsl2fit. Bovendien je huidige ADSL en de installatie kosten voor de adsl2fit (dslams enz...) dan heb je ook een extra modem nodig. (deze zit dan misschien wel inbegrepen in je install pak)
Hoe zeggen ze dat ook weeral, rijke mensen doen soms raar :-D
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, gewoon verzetten zonder te verhuizen, ik vrees dat ge iets aan u been gaat hebben a la:

plus opzeggen op adres x
go aanvragen op adres y
a2f aanvragen op adres x

Nu ja, kost geld. Maar zal nog meevallen. Maar effectief verhuizen zullen ze maybe niet doen. Als je geen wholesale adsl abo hebt dan kan je je mailadres vermoedlijk behouden. Anders gaat dat ook probs geven.

Blue-Sky, voor alle duidelijkheid, want uw zin is nogal raar. Ge betaalt niet voor een dslam eh.. wel om erop aangesloten te worden :) Je hebt idd wel twee adslmodems nodig, maar dat zal Tom19 wel weten.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@The Oddity,
Ja...die vermelding van mij was enkel bedoelt om duidelijk te maken dat het schakelen van die lijn (voorbereiden voor ADSL of Adsl2 fit) niet voor niets kan hé, daar zitten man uren in.
Correction dus voor de vermelding > (dslams enz...)
Afbeelding
virusdevil

Ik heb nu adsl2fit en ik moet mijn abbo niet opzeggen. dacht dat ik dit dus moest opzeggen. Ik heb dan gebeld naar belgacom en het schijnt dat adsl2fit het al heeft gedaan.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Indien je een wholesale abonnement hebt: (isp access + tl) dan regelt a2f alles. Als je beide abo's volledig apart hebt.. wordt enkel je tl-abo opgezegd, en blijf je je isp abo behouden.. al kan je er wel niet véél meer mee.. allez toch niet adsl-wise. dialup en mail wel :)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Indien je een wholesale abonnement hebt: (isp access + tl) dan regelt a2f alles. Als je beide abo's volledig apart hebt.. wordt enkel je tl-abo opgezegd, en blijf je je isp abo behouden.. al kan je er wel niet véél meer mee.. allez toch niet adsl-wise. dialup en mail wel :)

Ze hebben voor beide een systeem (= een verschillende aanvraagmethode bij Belgacom), ik denk dat alles ondetussen wordt opgezegd bij het aanvragen van adsl2fit... zeker ben ik wel niet.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik denk ook dat alles wordt opgezegt, want ik had geen wholesale en ik was EN adsl-lijn kwijt EN skynet.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm dat kan in principe niet. Want mijn isp abonnement is langs geen kanten gekoppeld aan mijn adsl lijn. ;-).

Dus normaal kunnen zijn onmogelijk dat abonnement killen, want ik kan daarop perfect nog inbellen (isdn/56k) plus ik kan er nog via mailen etc etc. Zolang ik ervoor betaal.

Normaal mogen ze dat niet lam leggen. Klant zou dat zelf moeten doen. Is toch rare manier van werken weer, ofwel is dat weer een slechte communicatie tussen beiden bedrijven .. dat Belgacom alles killed?

Anyway, hier kunnen ze dat in principe niet, want ik heb hier nog een pi abo ook.. waar geen kat weet van heeft.. dus hoe zouden ze dat kunnen killen??
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”