Naar verluidt zal Microsoft de koppeling tussen Outlook en Internet Explorer verbreken met de release van de volgende versie van zijn e-mailprogramma. In plaats van de browser te raadplegen voor het weergeven van html-mails, zou Outlook 2007 beroep gaan doen op de renderengine van Word.
Hoewel Microsoft hard gewerkt heeft aan verbeterde ondersteuning van standaarden in Internet Explorer 7, is het blijkbaar van mening dat Outlook daar niet van mee hoort te profiteren. Het vermoeden rijst dan ook dat deze beslissing beïnvloed is door een uitspraak van een rechter die bepaald heeft dat Internet Explorer niet meer automatisch aan het besturingssysteem gekoppeld mag worden. Toch is de beslissing om af te stappen van de in eigen huis ontwikkelde browser opmerkelijk te noemen en veel webmasters zijn er dan ook niet blij mee. De Word-renderengine moet het namelijk zonder een aantal, door velen als essentieel beschouwde, features stellen. Zo kan deze niet overweg met achtergrondafbeeldingen en achtergrondkleur en worden de css-property's float en position niet ondersteund. Bovendien is het belabberd gesteld met de box model-support.
Lees hierover meer
Bron: Tweakers.net van 15 januari 2007
Outlook gaat html renderen met Word-engine
? Als ik het zo lees is het eerder om tegemoet te komen aan de beslissing van de rechter en moet ms wel office loskoppelen van ie. Ik dacht niet dat je outlook nog los kan kopen van het hele office pakket dus als je outlook hebt zal je ook word hebben of in ieder geval de render-engine.Blue-Sky schreef:Zo denk ik er ook over,... of lees tussen haakjes, MS heeft weer geld geroken :? snif-snif...meon schreef:ver-schrik-ke-lijk!
Please help, looking for a way to get rich and fast