Al vanuit de PING tijd (dus nog voor PI) gebruik ik een Speedtouch Home als ADSL modem; De modem is niet getweaked, enkel firmware upgrades tot de laatste versie.
Omdat ik nooit mijn modem settings aangepast heb vroeg ik mij af of deze in feite wel correct/optimaal zijn voor Scarlet. Mijn configuratie is vrij simpel: modem en een router met DCHP server en firewall.
Speedtouch Home settings:
Phonebook
Name | VPI | VCI | Type | Usage
Br1 | 8 | 35 | bridge | configured
Br2 | 8 | 6 | bridge | free
Br3 | 8 | 38 | bridge | ree
RELAY_PPP1 | 8 | 48 | pptp | configured
RELAY_PPP2 | 8 | 49 | pptp | configured
RELAY_PPP3 | 8 | 50 | pptp | configured
RELAY_PPP4 | 8 | 51 | pptp | configured
Routing
IP address table
Intf | Address | Netmask | Type | Transl
eth0 | 192.168.2.170 | 255.255.255.0 | Auto | none
eth0 | 10.0.0.138 | 255.0.0.0 | Extra | none
loop | 127.0.0.1 | 255.0.0.0 | Auto | none
IP route table
Destination | Source | Gateway | Intf
10.0.0.0/8 | 10.0.0.0/8 | 10.0.0.138 | eth0
192.168.2.170/32 | any | 192.168.2.170 | eth0
255.255.255.255/32 | any | 10.0.0.138 | eth0
10.0.0.138/32 | any | 10.0.0.138 | eth0
127.0.0.1/32 | any | 127.0.0.1 | loop
192.168.2.0/24 | any | 192.168.2.170 | eth0
10.0.0.0/8 | any | 10.0.0.138 | eth0
PPTP Connections
Name | Encap | HDLC framing | State
RELAY_PPP1 | VCMUX | never | IDLE
RELAY_PPP2 | VCMUX | never | IDLE
RELAY_PPP3 | VCMUX | never | IDLE
RELAY_PPP4 | VCMUX | never | IDLE
Bridge
Bridging Ports
Bridge port | Encap | FCS | State
Br1 | LLC/SNAP | NO | forwarding
Aging: 300 Seconds
DCHP
DHCP configuration
Auto DHCP
Client timeout (seconds) :20
X DHCP client
DHCP server
No DHCP
DNS
DNS server configuration
Server active X
Domain name: lan
DNS hostname table
Hostname | address
SpeedTouch | own address
Software Upgrade
Active software version : GV8BAA3.290 (1007669)
Op dit moment zit ik nog steeds op 3.3 MBps upload, allesinds volgens een aantal testen, wat dan mogelijk een mooi bewijs van de Scarlet policy is: de oudste klanten komen het laatst aan de beurt ivm upgrades.
Na kan het zijn dat mijn huidige settings op dit moment niet toelaten om mijn modem op optimale snelheid te gebruiken. Zijn er eventueel experts/Speedtouch gebruikers die mij meer kunnen vertellen?
Met dank bij voorbaat !
Speedtouch home settings voor Scarlet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Zoek eens via google naar nubz alcatool. Vraag daarin eens de linestats op.
Die upgrades zullen niet overal op hetzelfde moment gebeuren. Dit komt omdat Belgacom er slechts een beperkt aantal per dag kan verwerken. Nieuwe klanten krijgen automatisch het nieuwe profiel. Het zou stom zijn van Scarlet om die een oud profiel te geven en vervolgens te moeten betalen om ze om te zetten naar een 6mbit profiel.
Die upgrades zullen niet overal op hetzelfde moment gebeuren. Dit komt omdat Belgacom er slechts een beperkt aantal per dag kan verwerken. Nieuwe klanten krijgen automatisch het nieuwe profiel. Het zou stom zijn van Scarlet om die een oud profiel te geven en vervolgens te moeten betalen om ze om te zetten naar een 6mbit profiel.
Ik weet dat Scarlet een slechte huisvader is voor zijn klanten en dat ik, als zeer oude klant, waarschijnlijk laatst aan de beurt kom.Kemblin schreef:idd een klein beetje geduld heb je toch ??

De bedoeling van mijn post was eigenlijk om meer info rond mijn modem settings te krijgen. Ik heb er al 3 ISP transfers mee doorgemaakt en vandaag de dag wordt deze bij Scarlet wordt zelfs niet meer vermeld op de support pagina's. Ik betwijfel of er bij Scarlet support de nodige deskundigheid rond een Speedtouch Home (nog) aanwezig is.
Vooral de bridging, PPTP en routing settings interesseren mij. omdat dit een modem zonder router is en er blijkbaar wel settings aanwezig zijn en er bij andere ISP's specifieke bridging en PPTP settings gebruikt worden.
Misschien dat een collega Speedtouch Home - Scarlet gebruiker zijn modem settings met de mijne kan vergelijken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Wees misschien gewoon al tevreden dat je die GRATIS snelheidsverhoging en datalimiet krijgt?Woiiftm schreef:Ik weet dat Scarlet een slechte huisvader is voor zijn klanten en dat ik, als zeer oude klant, waarschijnlijk laatst aan de beurt kom.Kemblin schreef:idd een klein beetje geduld heb je toch ??
Het is ook soms nooit goed voor sommige mensen, ze kondigen aan in het voorjaar van 2007. We zijn nu 14 januari... en huppa ze zijn er al om te klagen en te zagen

ik heb ook een speedtouch home maar ben een leek op dat niveau.
Hoe kan ik aan de lijst van mijn settings komen?
Ben eveneens al klant vanaf planet internet en zit momenteel ook op 3,3 Mbps.
Ik zou al blij zijn als ze mijn downloaddeboet op 50gig plaatsten.
Waar klaag ik in mij post? Ik vind het net als andere raar dat ik destijds 39.95 Euro moest betalen ipv. 34.95 Euro, net zoals ik het raar vind dat nieuwe klanten wel een snelleren verbinding krijgen en oudere klanten niet. Het gaat erover dat iedereeen hetzelfde wou moeten betalen voor dezelfde dienst en dat iedereen hetzelfde krijgt voor dezelfde prijs. Ik heb destijds inderdaad ook maar 34.95 moeten betalen, maar pas nadat ik zelf gebeld had.flt schreef:Wees misschien gewoon al tevreden dat je die GRATIS snelheidsverhoging en datalimiet krijgt?Woiiftm schreef:Ik weet dat Scarlet een slechte huisvader is voor zijn klanten en dat ik, als zeer oude klant, waarschijnlijk laatst aan de beurt kom.Kemblin schreef:idd een klein beetje geduld heb je toch ??
Het is ook soms nooit goed voor sommige mensen, ze kondigen aan in het voorjaar van 2007. We zijn nu 14 januari... en huppa ze zijn er al om te klagen en te zagen
Het is je misschien ook opgevallen dat ik op een verdoken manier verwijs naar de upgrade naar 4 Mbps en NIET naar 6Mbps en 50 Gb datalimiet? Sommige mensen zijn inderdaad tevreden met wat ze krijgen, kijk maar naar de titel van mijn post.
Wat mij betreft stopt het hier met de discussie rond de Scarlet service ,het gaat mij om de modem.
Je kan de handleiding downloaden op http://www.speedtouchdsl.com/support.htmbooker schreef:ik heb ook een speedtouch home maar ben een leek op dat niveau.
Je PC heeft wel een vast IP adres van het type 10.0.0.X nodig, tenzij het IP adres van je modem ooit gewijzigd is geweest.
-
- Elite Poster
Ik zou niet weten wat je wil vergelijken? Die modems staan standaard ingesteld als bridge waardoor ofwel uw besturingssysteem ofwel je breedbrandrouter de pppoe-sessie moet starten.Woiiftm schreef: Misschien dat een collega Speedtouch Home - Scarlet gebruiker zijn modem settings met de mijne kan vergelijken?
Voor Scarlet (ook Belgacom) is de VPI/VCI 8/35 encapsulatie LLC. Je kan niks tweaken aan deze modem opdat je een beter snelheid zou hebben.
Geweldig, dit is het antwoord waar ik naar op zoek was. Bedankt voor je info.lithion schreef:Ik zou niet weten wat je wil vergelijken? Die modems staan standaard ingesteld als bridge waardoor ofwel uw besturingssysteem ofwel je breedbrandrouter de pppoe-sessie moet starten.Woiiftm schreef: Misschien dat een collega Speedtouch Home - Scarlet gebruiker zijn modem settings met de mijne kan vergelijken?
Voor Scarlet (ook Belgacom) is de VPI/VCI 8/35 encapsulatie LLC. Je kan niks tweaken aan deze modem opdat je een beter snelheid zou hebben.

Nee maar je kan wel de andere settings tweaken, Ik ga daarvor naar broadband reports ze hebben een tweaktest (wel Peerguardian2 of dergelijke uitschakelen even) en bijpassende guides over hoe te tweaken.lithion schreef:Ik zou niet weten wat je wil vergelijken? Die modems staan standaard ingesteld als bridge waardoor ofwel uw besturingssysteem ofwel je breedbrandrouter de pppoe-sessie moet starten.Woiiftm schreef: Misschien dat een collega Speedtouch Home - Scarlet gebruiker zijn modem settings met de mijne kan vergelijken?
http://www.dslreports.com/tweaks
Alle kleine beetjes helpen, die tweakjes die deed op hun aanraden maakten mijn lijn veel stabieler (adsl op 4.2 km van centrale) en betere downloadsnelheid (stabiele bij hogere down).
-
- Elite Poster
Sorry hoor, maar je lijn zal niet stabieler worden door tweaks in Windows. De stabiliteit van de lijn is op DSL niveau (link layer) en geen IP (network layer). Die tweaks gebeuren op de IP laag. Met die tweaks kan je er wel voor zorgen dat de paketten minder gefragmenteerd worden door ze beter te laten passen in het onderliggend frames en alzo dus minder overhead geven. Hierdoor zal je een héél klein beetje sneller kunnen downloaden.
- Kemblin
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
hmm, ik gebruik PPPoA, maakt het eigelijk veel uit ?Woiiftm schreef:PPPoEKemblin schreef:ik heb een speedtouch 510 maar zover ik kan zien zien die instellingen er indentisch uit aan die van mij, PPPoE of PPPoA ?