ExpressNet Turbo snelheden in praktijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Darks
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2007, 22:15

Ik heb momenteel Skynet ADSL met de Power Pack optie. Ik heb op papier dus geloof ik 4Mpbs download snelheid en 400 kbps upload, voor 50€/maand, met 15 Gb volume. Ik ben content van de service en heb bijna nooit problemen, maar de snelheid blijft laag (ben Multimedia freak dus veel downloaden), ik zit vaak tegen of over mijn limiet en het is en blijft veel geld.

Nu heb ik wat zitten lezen over het Telenet Top Pack. Hier krijg je dus een internet, telefoon en flexview voor zoals je kan lezen in de link.

Laten we het even over het internet hebben. Het gaat dus over ExpressNet Turbo. Hier heb je dus 20 mps download snelheid, 512 kbps upload en een volume van respectievelijk 30 en 5 GB per maand. Dit is voor mij wel aantrekkelijk op papier. Nu wou ik even weten van mensen met Telenet ExpressNet (evt Turbo) hoe deze snelheden in werkelijkheid zijn. Ik weet dat deze veel kunnen verschillen op basis van je locatie, maar ik zou er toch graag een idee van willen hebben.

Alvast bedankt. :wink:
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

(ben Multimedia freak dus veel downloaden)


Heb zelf ook Telenet expressnet turbo op kot en de snelheden zijn wel goed
down
Your DOWNLOAD Speed:
16559 kbps or 2070 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
483 kbps or 60 KB/sec

Maar zoals jezelf zegt download je veel en dan zou ik echt niet voor telenet gaan, die 5GB wat je maar mag uploaden is peanuts, en 30GB downloaden is ook niet echt super veel. Thuis heb ik op het moment Realdsl (geen aanrader), ga overstappen op dommel, daar krijg je een hoger download limiet en je upload wordt niet bij je maandelijks verbruikt geteld.

Grtz
Darks
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2007, 22:15

Silver_Rain schreef:
(ben Multimedia freak dus veel downloaden)


Heb zelf ook Telenet expressnet turbo op kot en de snelheden zijn wel goed
down
Your DOWNLOAD Speed:
16559 kbps or 2070 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
483 kbps or 60 KB/sec

Maar zoals jezelf zegt download je veel en dan zou ik echt niet voor telenet gaan, die 5GB wat je maar mag uploaden is peanuts, en 30GB downloaden is ook niet echt super veel. Thuis heb ik op het moment Realdsl (geen aanrader), ga overstappen op dommel, daar krijg je een hoger download limiet en je upload wordt niet bij je maandelijks verbruikt geteld.

Grtz


Snelheden zien er inderdaad goed uit. En ivm mijn verbruik, ik zit meestal net over de 15 GB met download. Dus die 30 GB bij Telenet zou toch wel meer dan voldoende zijn. Upload appart is minder, al zie ik op mijn connection record dat ik de voorbije maanden nooit meer dan 1.5 Gb upload heb gebruikt.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Hier heb je dus 20 mps download snelheid, 512 kbps upload en een volume van respectievelijk 30 en 5 GB per maand


Op papier heb je 20 Mbits, maar als op dit forum leest zul je wel merken dat de meeste nog geen 10 halen. Telenet zie ik niet als oplossing voor je.
Ik zou zeggen nog ff afwachten na eerste kwartaal 2007, er zijn verschuivingen op komst.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:
Hier heb je dus 20 mps download snelheid, 512 kbps upload en een volume van respectievelijk 30 en 5 GB per maand


Op papier heb je 20 Mbits, maar als op dit forum leest zul je wel merken dat de meeste nog geen 10 halen. Telenet zie ik niet als oplossing voor je.
Ik zou zeggen nog ff afwachten na eerste kwartaal 2007, er zijn verschuivingen op komst.


Dit forum is wel geen referentie om te zien welke snelheid je kan verwachten. Hier zitten toch alleen maar personen met problemen (meerderheid) ik bijvoorbeeld ben een tevreden Telenet expressnet turbo klant en haal probleemloos de maximum snelheden.
Wel zien dat je router de snelheid aankan (www.tomshardware.com goede referentie)

Mvg, Jellen
Everything that has a beginning has an end.
willli
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2006, 13:05

Kun je mij zeggen wat je bedoelt met die verschuivingen die op komst zijn brooklyn? Begin het hier namelijk redelijk beu te raken; vista geleeched van MSDNAA en mijn skynet limiet is er weer voor meer dan de helft door.


Gegroet,
Willi
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

dommel zou eventueel adsl2+ aanbieden, dat veel snelelr kan gaan. maar of bgc dit zal toelaten en of dommel dit aankan is een andere zaak.

Misschien is voor U edpnet of scarlet interessant: als je niet te ver van de centrale zit: 684 kbit upload en 6 mbit download. Of is dit nog te traag?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Jelly schreef:Dit forum is wel geen referentie om te zien welke snelheid je kan verwachten. Hier zitten toch alleen maar personen met problemen (meerderheid) ik bijvoorbeeld ben een tevreden Telenet expressnet turbo klant en haal probleemloos de maximum snelheden.
Wel zien dat je router de snelheid aankan (www.tomshardware.com goede referentie)


"Probleemloos"?
Dus van ELKE webserver haal jij 20Mbps... amai dikke pluim voor de gasten die die webservers onderhouden!

Noem het liever occasioneel (ftp, nieuwsgroepen, meerdere downloads van verschillende plaatsen)
Merelo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007, 10:43

Bij mij is het meestal goed , al klant van in den beginne en nog maar weinig probs gehad. Ik heb nog nooit naar de helpdesk moeten bellen tot nu toe . Zal wel een beetje geluk bij zitten ook zeker ;D

Snelheid meestal rond deze ;

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16869 kbit/s or 2109 kbyte/s
- Upload speed : 486 kbit/s or 61 kbyte/s
Thu Jan 11 2007 at 16:32:00 UTC+0100

Maar downloadsnelheid is altijd hoger dan dit , vraag me niet hoe dit komt maar bij het downloaden is het meestal rond de 19000kbit/s en wipt regelmatig hoger ook.

Verder snap ik er geen b*l van , maar ik heb tot nog toe niet teveel klachten.

grtz Merelo
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Merelo schreef:Bij mij is het meestal goed , al klant van in den beginne en nog maar weinig probs gehad. Ik heb nog nooit naar de helpdesk moeten bellen tot nu toe . Zal wel een beetje geluk bij zitten ook zeker ;D

Snelheid meestal rond deze ;

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16869 kbit/s or 2109 kbyte/s
- Upload speed : 486 kbit/s or 61 kbyte/s
Thu Jan 11 2007 at 16:32:00 UTC+0100

Maar downloadsnelheid is altijd hoger dan dit , vraag me niet hoe dit komt maar bij het downloaden is het meestal rond de 19000kbit/s en wipt regelmatig hoger ook.

Verder snap ik er geen b*l van , maar ik heb tot nog toe niet teveel klachten.

grtz Merelo


Ik heb ook geen klachten, maar soms merk ik echt een daling van de snelheid, dan kom ik maar aan zo'n 3Mbits snelheid.
Meestal is het wel in orde(tijdens piekuren daalt snelheid soms). De 5GB upload limiet vind ik dan weer persoonlijk wat aan de lage kant, Maar voor op kot is dit voldoende. (thuis daarentegen :twisted: )
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Darks schreef:ben Multimedia freak dus veel downloaden


Neem dommel, download meer dan snel genoeg, 50 gieg limiet, upload unlimited, goedkoper dan skynet, verniks gebruik maken van giganews (daar vind je véééél multimedia), geraak je over je 50 gieg limiet door al dat lekkers kun je nog altijd verder surfen op MEDIUMband (geen smalband zoals bij skynet of geenband zoals bij telenet) en Dommel zou wel eens als eerste kunnen zijn met ADSL2.

Dommel is op dit moment zonder twijfel de beste keuwz, kort gevolgt door EDPNEt (enfin dat vind ik).
Lees dommel forum eens door zou ik zeggen.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

turbo werkte bij mij niet goed 7 8 9 max.
Even naar telenet gebeld, zijn langsgekomen met nieuwe modem en haal probleemloos 16 17 18.
na 16u nog iets sneller.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

flt schreef:
Jelly schreef:Dit forum is wel geen referentie om te zien welke snelheid je kan verwachten. Hier zitten toch alleen maar personen met problemen (meerderheid) ik bijvoorbeeld ben een tevreden Telenet expressnet turbo klant en haal probleemloos de maximum snelheden.
Wel zien dat je router de snelheid aankan (www.tomshardware.com goede referentie)


"Probleemloos"?
Dus van ELKE webserver haal jij 20Mbps... amai dikke pluim voor de gasten die die webservers onderhouden!

Noem het liever occasioneel (ftp, nieuwsgroepen, meerdere downloads van verschillende plaatsen)


Nee niet elke server, als referentie gebruik ik userbase speedtest.

Mvg, Jellen
Everything that has a beginning has an end.
DarkSide
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2007, 10:12

Your DOWNLOAD Speed:
15002 kbps or 1875 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
472 kbps or 59 KB/sec

:-D
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik ben heel tevreden en vind dat het beste op de markt is.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

proxiboyke schreef:ik ben heel tevreden en vind dat het beste op de markt is.

Ze zijn en blijven de snelste :-)

Op kot hebben we ook Telenet, maar de gewone Expressnet...
We halen max 4Mbit. Onze modem zal waarschijnlijk vervangen moeten worden naar het nieuwe model... Eens aankaarten bij de huisbaas :wink:
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

Svekke schreef:
proxiboyke schreef:ik ben heel tevreden en vind dat het beste op de markt is.

Ze zijn en blijven de snelste :-)

Op kot hebben we ook Telenet, maar de gewone Expressnet...
We halen max 4Mbit. Onze modem zal waarschijnlijk vervangen moeten worden naar het nieuwe model... Eens aankaarten bij de huisbaas :wink:


ntressant onderwerp in clickx

uit het magazine...

Uit de metingen door Speedtest voor de Providergids blijkt dat het op DSL-gebied nog sneller kan. Volgens Speedtest bedroeg de gemiddelde downloadsnelheid van VDSL Boost van Belgacom in november 1.620,4 kilobyte per seconde. Dat is de hoogste gemiddelde downloadsnelheid ooit gemeten voor een Belgisch breedbandabonnement - en sneller dan het aanbod van Telenet.

intressant hé
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

met mijn turbo heb ik toch een snelere
lsmisch
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2006, 22:48
Locatie: Meerbeke

Your DOWNLOAD Speed:
176 kbps or 22 KB/sec


an efficiency of ~2%

Your UPLOAD Speed:
117 kbps or 15 KB/sec

En hier betaal ik dus 41,95 € en binnenkort zelfs 45€.Ben klant sedert 2002 en zal niet lang meer zijn.Emails blijven onbeantwoord.
Aan degenen die denken over te schakelen, think twice.
Op de speedtest uitslagen kan je de mijne herkennen aan Coolsenhof dat er naast staat.Overdag is er geen probleem maar savonds rond 10 uur zakt hier alles in elkaar als een pudding.
dayvie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:59

lsmisch schreef:Your DOWNLOAD Speed:
176 kbps or 22 KB/sec


an efficiency of ~2%

Your UPLOAD Speed:
117 kbps or 15 KB/sec

En hier betaal ik dus 41,95 € en binnenkort zelfs 45€.Ben klant sedert 2002 en zal niet lang meer zijn.Emails blijven onbeantwoord.
Aan degenen die denken over te schakelen, think twice.
Op de speedtest uitslagen kan je de mijne herkennen aan Coolsenhof dat er naast staat.Overdag is er geen probleem maar savonds rond 10 uur zakt hier alles in elkaar als een pudding.


wat voor een modem heb je? een platte donkere motorola? tijd dat die dan is vervange word
trekt de pries vd modem uit en zegt dattem het begeve eeft, het lampke vd voeding brand nog, anders sture ze u een nieuwe voeding
dan komt er tech modem vervangen, zegt tege tech da die snelheid te laag is, hij begrijpt u wss wel en vervangt deze
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dayvie schreef:wat voor een modem heb je? een platte donkere motorola? tijd dat die dan is vervange word
trekt de pries vd modem uit en zegt dattem het begeve eeft, het lampke vd voeding brand nog, anders sture ze u een nieuwe voeding


Hoef je niet te doen... op 'eenvoudig' verzoek worden de oude CDLP modems vervangen (meer informatie kan je hierover op de PUB website vinden) aangezien deze beperkt zijn tot 6 Mbps.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 853 kbit/s or 107 kbyte/s
- Upload speed : 499 kbit/s or 62 kbyte/s
Thu Mar 8 2007 at 19:37:42 UTC+0100

En dit met expressnet Turbo :?

lijkt met toch ietske te traag :?

Zal waarschijnlijk puur toeval zijn maar heb net eergisteren mijn opzegbrief verstuurd :wink:
lsmisch
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2006, 22:48
Locatie: Meerbeke

wat voor een modem heb je? een platte donkere motorola? tijd dat die dan is vervange word
trekt de pries vd modem uit en zegt dattem het begeve eeft, het lampke vd voeding brand nog, anders sture ze u een nieuwe voeding
dan komt er tech modem vervangen, zegt tege tech da die snelheid te laag is, hij begrijpt u wss wel en vervangt deze


Tijd?? Gezien de zinsbouw en het gebrek aan hoofdletters in je bericht is mijn modem van voor uwen tijd.
Mijn modem was een witte Motorola surfboard, en is nu vervangen door een hypermoderne platte donkere motorola.
Jammer hé: het eerste dat ik met mijn nu weer werkende verbinding gedaan heb, mijn telenet opzeggen.
Darks
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2007, 22:15

Heb intussen Expressnet Turbo en ben er heel content van :-)
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

IK ook haal goede snelheden 15 -19 afhankelijk van het tijdstip.
jarco
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 okt 2006, 00:42

download regelmatig (netlimiter geeft dit aan) aan over de 2MB per seconde. Upload nooit hoger gezien als 63 kb/s
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

The ghostbuster schreef:
Svekke schreef:
proxiboyke schreef:ik ben heel tevreden en vind dat het beste op de markt is.

Ze zijn en blijven de snelste :-)

Op kot hebben we ook Telenet, maar de gewone Expressnet...
We halen max 4Mbit. Onze modem zal waarschijnlijk vervangen moeten worden naar het nieuwe model... Eens aankaarten bij de huisbaas :wink:


ntressant onderwerp in clickx

uit het magazine...

Uit de metingen door Speedtest voor de Providergids blijkt dat het op DSL-gebied nog sneller kan. Volgens Speedtest bedroeg de gemiddelde downloadsnelheid van VDSL Boost van Belgacom in november 1.620,4 kilobyte per seconde. Dat is de hoogste gemiddelde downloadsnelheid ooit gemeten voor een Belgisch breedbandabonnement - en sneller dan het aanbod van Telenet.

intressant hé



VDSL is al niet meer terug te vinden in het lijstje van speedtest.nl waarschijnlijk kan Belgacom veel te weinig abb slijten (wegens te duur :eek: )
Ik vermoed meer dat het een soort reclamestunt is geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”