Wie heb jij al kunnen bekeren ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb het goede nieuws verspreidt in mijn vriendenkring en colega's en heb 1 colega het licht laten zien en nu is hij ook dommelaar.
Ik heb er nog een paar aan het denken gezet, en kan zijn dat zij het licht ook zien in de toekomst, laten we bidden en hopen broeders ! 8)

Wie hebben jullie er al bijgebracht of zijn jullie egoisten en houden jullie het voor jezelf ? :twisted:
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ik raad het iedereen aan, als ik het over internet heb
Heb al 2 collega's van mijn vader's werk kunnen overhalen om Dommel te nemen, en die hebben het dan ook.. en ook tevreden. (mensen die toch wel wat kennen van interneteisen enz.. :-D

Maar de doorsnee mens die toekomt met zijn volume ga je echter niet snel overtuigen.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb helemaal niemand moeten bekeren :lol:

Als ze nog maar horen hoe tevreden ik en mijn schoonouders zijn dan vragen de mensen zelf van hoe kunnen we ook overstappen.En ofwel als de mensen zelf niet al te handig zijn breng ik het even mee in orde en ofwel trekken ze zelf hun plan.Maar hoeveel er nu de overstap gemaakt hebben door mij weet ik niet maar in ieder geval minstens een persoon of 15. :lol:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Goed werk mijn zonen ! 8)


Alle gekheid op een stokje, dit is de beste reclame die er is hé, dan mag telenet nog zoveel geld tegen reclame gooien, als wij het goede nieuws doorvertellen zal het procentueel meer uithalen denk ik.

Wie heeft nog mensen kunnen bekeren ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik wil wel, maar enorm veel mensen in mijn familie/vriendenkring hebben oftewel Telenet oftwel ingetekend voor 3 maanden gratis bij Belgacom en zitten er bijgevolg nog een jaar aan vast...

Nog anderen willen niet weg bij Skynet omdat ze te koppig zijn, vies zijn van nieuwe dingen en/of hun Skynet adres niet kwijt willen.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Hun ogen zullen wel opengaan als ze 1maal meer downloaden of meer gebruik maken van inet.

Ik heb een colega die er redelijk veel van kent, downt ook van newsservers en hij zit altijd het einde van de maand trukje uit te halen en neemt soms een 24 uur toegang tot een newsserver via sms (1€).
Maar hij wilt niet overstappen op dommel, dat kan ik gewoon niet begrijpen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Svekke schreef:Ik wil wel, maar enorm veel mensen in mijn familie/vriendenkring hebben oftewel Telenet oftwel ingetekend voor 3 maanden gratis bij Belgacom en zitten er bijgevolg nog een jaar aan vast...

Nog anderen willen niet weg bij Skynet omdat ze te koppig zijn, vies zijn van nieuwe dingen en/of hun Skynet adres niet kwijt willen.

Nog niet aan gedacht dat er ook nog andere factoren zijn?
als men goed zit en alles werkt prima, waarom dan veranderen... de mindere prijs mss?! ja dat kan wel maaaaar ....voor wat hoort wat!
ik heb ook skynet en moet zeggen dat het nog altijd één van de beste providers is qua kwaliteit en stabiel internet.
ik zie hier veel problemen bij Edpnet met oa dns problemen, s'avonds dalende snelheid, disconnects ... maw nogal veel ziektes
ben nu al een 5 tal jaar klant bij skynet en heb nog maar heel weinig of geen miserie gehad met deze isp.
Als ik alle problemen zo lees hier op het forum dan betaal ik liever 10€ meer per maand voor een goede verbinding, dan iedere maand te zitten vloeken dat dit of dat niet werkt.
Niet iedereen heeft behoefte aan een 50GB data limiet.....
Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Je haalt nu EDPnet aan voor problemen, maar waar die vergelijking met Dommel? Dommel zit op het Turboline netwerk, qua stabiliteit zit je ongeveer hetzelfde als Skynet. EDPnet zit op het Scarlet netwerk, en dat is andere koek.

Buiten Skynet is Dommel is momenteel de enige provider die stabiel mee op het Turboline netwerk draait

FullADSL doet dat nu ook nog, maar binnenkort vliegen die ook op Scarlet.

Wanneer je overschakeld op Dommel voel je geen verschil met Skynet, enkel de datalimiet en de aangenamere factuur.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Svekke schreef:Je haalt nu EDPnet aan voor problemen, maar waar die vergelijking met Dommel?

ik bedoel gewoon dat sommige mensen schrik hebben om te veranderen naar een andere isp omdat
ze niet echt weten of het gras ook zo groen is aan de andere kant.
Van dommel heb je gelijk, dat ze ook op het turboline netwerk zitten.
bij skynet heb je dan weer andere abonnement formules, gratis foto's en liedjes, etc.
iedereen heeft zijn keuze .... :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Toch al een aantal mensen, tot nu 2 en dat zal alleen maar stijgen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Mijn internet verbinding is een stabiel gegeven en daarbij zit ik ook met telefonie (7/24).
Met een andere provider voor internet ben ik duurder uit met mijn telefonie. Dus blijf ik maar waar ik ben. Als Dommel of EDPnet een volwaardig alternatief hebben voor internet en telefonie in 1 pakket voor dezelfde prijs of minder dan zal ik dat nog eens bekijken voor mezelf. Het enige 2 pakketten die in de buurt komen ziijn de nieuwe formule van Scarlet One en Tele 2 All in.

Sorry Dommel gelovigen, voorlopig kan je mij nog niet bekeren. Indien je een volwaardig alternatief hebt en dan nog altijd hoog aangeschreven staat als kwaliteitsvolle ISP dan kan je mij misschien wel bekeren.

Maar niets laat mij om een pluim te werpen naar deze ISP. Als kleintje op de markt lees ik heel lovende berichten. En dat is inderdaad de allerbeste reclame.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn broer kon ik voor mij zelfs bekeren, ik kon toen niet vermits ik nog een tijdje vastzat bij skynet. Heb nog geen moment spijt gehad, alles wat ik miste bij skynet heb ik nu bij dommel, en zelfs tegen een lagere prijs. Volgens mij is dommel de hoop van België, zonder die gasten zouden we binnen 10 jaar een marginaal isp landje zijn. We lopen nu al zoveel achter, uiteindelijk zijn we het enige land met download limieten wat gewoon belachelijk is. Ik hoop echt dat dommel deze instelling behoudt en dat ze even groot als skynet en telenet worden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zambo schreef:Mijn internet verbinding is een stabiel gegeven en daarbij zit ik ook met telefonie (7/24).
Met een andere provider voor internet ben ik duurder uit met mijn telefonie. Dus blijf ik maar waar ik ben. Als Dommel of EDPnet een volwaardig alternatief hebben voor internet en telefonie in 1 pakket voor dezelfde prijs of minder dan zal ik dat nog eens bekijken voor mezelf. Het enige 2 pakketten die in de buurt komen ziijn de nieuwe formule van Scarlet One en Tele 2 All in.

Sorry Dommel gelovigen, voorlopig kan je mij nog niet bekeren. Indien je een volwaardig alternatief hebt en dan nog altijd hoog aangeschreven staat als kwaliteitsvolle ISP dan kan je mij misschien wel bekeren.

Maar niets laat mij om een pluim te werpen naar deze ISP. Als kleintje op de markt lees ik heel lovende berichten. En dat is inderdaad de allerbeste reclame.

http://dommel.be/nl/voice/digitel.php?cust=home
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb er ondertussen toch al een 3-tal weten te overtuigen ;) en ze waren allemaal aangenaam verrast van de service en de kwaliteit van Dommel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

LoSeR schreef:
Zambo schreef:Mijn internet verbinding is een stabiel gegeven en daarbij zit ik ook met telefonie (7/24).
Met een andere provider voor internet ben ik duurder uit met mijn telefonie. Dus blijf ik maar waar ik ben. Als Dommel of EDPnet een volwaardig alternatief hebben voor internet en telefonie in 1 pakket voor dezelfde prijs of minder dan zal ik dat nog eens bekijken voor mezelf. Het enige 2 pakketten die in de buurt komen ziijn de nieuwe formule van Scarlet One en Tele 2 All in.

Sorry Dommel gelovigen, voorlopig kan je mij nog niet bekeren. Indien je een volwaardig alternatief hebt en dan nog altijd hoog aangeschreven staat als kwaliteitsvolle ISP dan kan je mij misschien wel bekeren.

Maar niets laat mij om een pluim te werpen naar deze ISP. Als kleintje op de markt lees ik heel lovende berichten. En dat is inderdaad de allerbeste reclame.

http://dommel.be/nl/voice/digitel.php?cust=home




Als ik voor mezelf de berekening maak met het goedkoopste abb van dommel + discovery line (als ik het goed begrijp heb je dit nodig) + duur van mijn totale gesprekken * de prijs bij dommel/gesprek = dan kom ik tot het besluit dat ik evenveel of zelfs meer betaal bij Dommel dan wat ik nu heb. dat lijkt voor mij onvoldoende reden om over te stappen. Daar mijn snelheid dan gehalveerd wordt (of zelfs op een derde van wat ik nu heb) voor dezelfde limiet van 10 GB. als ik een hogere limiet wens is het zelfs gewoonweg duurder. kan dan evengoed overschakelen op Expressnet +

vaste telefoon opgeven is gezien de dure kostrpijs voor gsm gesprekken niet aan de orde.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Robinvv schreef:Maar de doorsnee mens die toekomt met zijn volume ga je echter niet snel overtuigen.



Waarom niet? Het light abbo is goedkoper als het gewone van skynet ofzo en da is praktis hetzelfde. Mijn ouders hebben da nu genomen.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb ondertussen een 150 mensen bekeerd van voornamelijk skynet, maar ook Telenet naar Eucomfort. Ik heb ook voor iedereen gratis de installatie gedaan. Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik zelf voor Euphony werk. Van die 150 hebben er wel een 40-tal zelf gebeld.
Ik heb ook voor 3 mensen EDPnet aan de hand gedaan.
Waarom 12 euro meer betalen bij de standaardleveranciers met hun enorme reclamebudgetten als het elders zeker zo goed is, maar bijna een derde voordeliger.

Steven
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

metal schreef:
Robinvv schreef:Maar de doorsnee mens die toekomt met zijn volume ga je echter niet snel overtuigen.



Waarom niet? Het light abbo is goedkoper als het gewone van skynet ofzo en da is praktis hetzelfde. Mijn ouders hebben da nu genomen.


Ja, maar daarom hebben de mensen er nog geen vertrouwen in, een firma waar ze nog nooit van gehoord hebben...
En de Belg staat erom véééél te klagen, maar om direct over te stappen ? Dat doen ze niet.. (de meerderheid dan toch) :!:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

nu hopen dat Dommel ook lineair upgrades doet, want als al die realdsl-ers naar Dommel komen - aiai :p
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

fryelectro schreef:nu hopen dat Dommel ook lineair upgrades doet, want als al die realdsl-ers naar Dommel komen - aiai :p


Wat bedoel je met lineair upgrades ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Dommel hoeft zich geen zorgen te maken over VP's. Het enige waar ze zich zorgen over hoeven te maken, is de connectie tussen Belgacom en hun ip core. Als ze deze niet regelmatig mee upgraden, zal je snel genoeg snelheidsproblemen hebben.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Coop schreef:
fryelectro schreef:nu hopen dat Dommel ook lineair upgrades doet, want als al die realdsl-ers naar Dommel komen - aiai :p


Wat bedoel je met lineair upgrades ?


wel op tijd op de juiste plaats in het netwerk upgrades doorvoeren, ik denk dan aan hun transit en hun link tussen turboline en hun datacenter.

Naast de fees die ze betalen aan belgacom zijn dat de dingen die centen kosten. Veel providers volgen een hysteresis systeem: wachten tot men nét niet overbelast geraakt en dan upgraden waardoor er periodes zijn waardoor het merkbaar trager kan gaan.

Ik ben benieuwd :)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Ik heb er op dit moment al 2 actief bekeerd en aangesloten op dommel.

Ik vrees evenwel hetzelfde als waar fryelectro naar uitkijkt. Op dit moment doen ze het toch nog altijd erg goed, ondanks de sterke stijging vh aantal klanten, toch zoals ik overal lees.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hopen voor alle nieuwe en bestaande klanten dat men het stijgende aantal klanten blijvend een goede service kan leveren in de toekomst. Want naar wat ik hier lees doen ze dat uitstekend.

Een dikke pluim en daar kan Belgacom nog iets aan leren.
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Ik heb nog maar 1 iemand bekeerd, een typische grootverbruiker die constant klaagde over limieten. De meeste grootverbruikers die ik ken willen wel direct overschakelen, maar die moeten dan hun ouders ook nog eens bekeren, wat meestal een moeilijke taak is (je weet wel, de je-blijft-beter-waar-je-bent-mentaliteit).

De rest die ik wou bekeren bleef koppig en betalen nog steeds graag te veel. De telenet users die willen niet overschakelen wegens te lage dsl snelheden en dan zouden ze wel eens kunnen laggen in hun favoriete games :roll: stel je voor :eek: . En dan heb je ook nog de vrijetijds internetters met hun 500 MB traffic account, die staan er dan wel van verbaasd dat ze teveel betalen, maar toch willen ze niet overschakelen omdat ze nog nooit van Dommel gehoord hebben :cry:

Maar wees gerust, ik zet mijn kruistocht voort :twisted:

Koerskemel,
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nu ik er aan denk, ik heb wel iemand verDommelt :twisted:
Iemand van mijn klas vorig schooljaar. Die had Telenet en heeft meteen nadat ik fier verkondigde dat ik 50GB limiet had heel het Telenet zooitje buitengekegeld. :wink:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Op dit moment krijgen EDPnet klanten 25€ korting als ze iemand kunnen overtuigen om edpenet te nemen.
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dommel heeft 3 klanten erbij gekregen dankzij mijn mond aand mond reclame. :-D
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Wat mij hier opvalt is dat het vooral studenten (secundair) zijn die Dommel de hemel in prijzen. Zijn er ook gewone werkmensen? Die praktisch denken in de trend van mail-adressen die dan veranderen. Stabiliteit, geld, ... ik kan mij als werk mens zelf wel voorstellen dat er buiten de prijs van een abb ook wel een aantal andere zaken een rol spelen.
Zijn het niet vooral studenten die vragen voor een hogere limiet voor hun P2P dowl of om te kunnen gamen of ....

zijn gewoon enkele losse bedenkingen die ik hier lanceer.

Als werkende lijken de voorwaarden van Dommel leuk en goed. Maar zelf zit ik bij Telenet zonder klachten en geen problemen naar snelheid toe en kom tevens ook zonder problemen toe met die 10 GB limiet.

Wat voor mij ook een rol speelt is dat ik bij Dommel geen telefonie erbij zou kunnen nemen voor de prijs dat ik nu betaal. Want telefoontjes zijn betalend. Zou dat ook geen rol spelen bij ouders die liever blijven waar ze nu zitten? De ouderlijke realiteitszin.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:Wat voor mij ook een rol speelt is dat ik bij Dommel geen telefonie erbij zou kunnen nemen voor de prijs dat ik nu betaal. Want telefoontjes zijn betalend. Zou dat ook geen rol spelen bij ouders die liever blijven waar ze nu zitten? De ouderlijke realiteitszin.

Als ge met telefonie al bij Belgacom zit, is de stap natuurlijk veel kleiner dan met die packs van Telenet. De overstap ADSL Go -> Netconnect (light) is gemakkelijker gezet, aangezien het €7-10 goedkoper is en uw telefonie gewoon tzelfde blijft.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Laten we er van uitgaan dat je een Standaard Pack hebt. (=50€)
Dus bij Dommel kom je toe met Netconnect Lite (27,95€) en aangezien je werkt moet je enkel 's avonds gratis kunnen belen naar vaste lijnen dus is Belgacom Happy Time genoeg (17,50€).
Dus in totaal betaal je met Dommel + Belgacom maar 45,45€ wat toch al een mooie besparing is.
Als je niet belt met een vaste lijn of bereid bent om VoIP te bellen is het 34,8€ (Dommel) vs 41,95€ (Telenet).

Daarnaast heb je dan ook nog de werkend mensen die wat meer dan 10GB downloaden, zoals ik (ben wel nog jong, maar toch geen student meer), die sparen ongelooflijk veel uit aangezien die geen volume packs moeten (of toch geen dure) aankopen.

En dan zijn er nog de mensen die veel uploaden (zelfstandige of hobby webdesigners) en die kunnen helemaal niks doen bij telenet.

Qua stabiliteit is Dommel minstens even goed, indien niet beter als Telenet.

Wat betreft de e-mail adressen betreft, die neem je beste niet van je provider omdat als je provider wordt over genomen, ben je je email adres kwijt (wat waarschijnlijk nu bij Belgacom en Telenet niet zal gebeuren), of als je overstapt ben je ook kwijt. En als je met je laptop ergens anders op internet gaat, kan je geen email versturen zonder je uitgaande server te veranderen in outlook, bij bijvoorbeeld Gmail heb je dit probleem niet en alles wat je nodig hebt.

Verder raad ik dagelijks mensen aan om telenet te nemen, maar dat is omdat ik in bij een Telenet dealer werk :).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hi,

Ik werk en zit (goed) bij Dommel.
In 1995 ben ik bij Globe gegaan. Wat support betreft liep het daar als een trein vooral via een eigen newsgroup. Toen ADSL opkwam heb ik nog een tijdje aan de oren van de toen Online support zitten 'zagen' doch zonder succes. Ondertussen had ik al een hele tijd Dommel gevonden en aangeraden bij een kameraad die een Bed and Breakfast begonnen was in Thailand. Mijn Nieuwe ISP was toen Easynet. De support was ook daar weer legendarisch (er waren wel heel weinig problemen). De theoretische limiet van 10 GB werd niet gecontroleerd en controle op meer dan 1 PC werd ook niet gedaan. Het grote nadeel daar kwam in april 2006 toen ze hun contracten doorverkochten aan Skynet. Zelf had ik toen ook al hosting bij Dommel en na een telefoontje naar 'het verre Limburg' was ik een uurtje later ingelogd bij hen. Een besparing van 10 Euro per maand was ook meegenomen natuurlijk :-D
Wat mailadressen betreft maak ik me geen zorgen. Gelijk bij welke provider ik zit, ik heb mijn eigen domein dus geen gedoe met veranderingen van e-mail.

De reden dat Skynet geen probleem gemaakt heeft had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik hen duidelijk gemaakt had dat zij geen optie waren voor mij omdat ze poort 25 voor uitgaande mail blokkeren.

Ik ben steeds met een grote boog om de 'grote spelers' gelopen wegens hoge prijs voor weinig waar. In de (nabije) toekomst mag BC mijn tel abbo stoppen en bel ik wel VOIP en TN mag dan zijn kabel afsluiten wegens overstap TVVlaanderen.
Monopolies zijn voor niets goed :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ZMD schreef:Laten we er van uitgaan dat je een Standaard Pack hebt. (=50€)
Dus bij Dommel kom je toe met Netconnect Lite (27,95€) en aangezien je werkt moet je enkel 's avonds gratis kunnen belen naar vaste lijnen dus is Belgacom Happy Time genoeg (17,50€).
Dus in totaal betaal je met Dommel + Belgacom maar 45,45€ wat toch al een mooie besparing is.
.



Ik werk, maar dat betekent in mijn geval niet dat ik een "negen tot vijf" job heb. Binnen de social profit zijn dat helemaal andere uren dan als je een kantoorjob of iets dergelijks hebt. Voor mij is het dus even belangrijk om overdag (veel) te kunnen bellen.

Ik heb een standaard pack van Telenet + 24/7 bellen = 55 Euro per maand.

Bij Belgacom zou mij dat: 79.20 Euro kosten = 24.20% duurder
Scarlet en Tele 2 All in liggen in dezelfde prijsklasse (maar zijn trager)

Bij Dommel zou dat voor internet 27.95 Euro kosten
+ Discovery = 6.5 Euro (zijn de prijzen geindexeerd van Belgacom ?? vindt de nieuwe prijs niet)
+ gemiddelde van mijn beltijd * de kostprijs van een gesprek bij Dommel = 25 euro extra (vooral Telenet nummers)

Dat maakt hier dan de som van = 59.45

Niet echt interessant zou ik zo zeggen. Als ik nu bij Telenet meer bel kost mij dat niets. Bij Dommel zou mijn telefoon factuur hoger zijn = meer betalen.

Hier dan enkel en alleen nog maar het goedkoopste abb verekend van Dommel = die met zijn limiet van 10GB gelijk staat met dat wat ik nu heb. Voor die 50GB zou dat al 5 Euro extra betekenen.

Andere optie: dommel internet 27.95 + 6.5 (discovery) + 19.95 (24/7 bellen via Telenet) = 54.40 = hetzelfde als wat ik nu betaal (op 0.60 cent na). Met dat nadeel dat ik verschillene facturen ontvang en blijf met dezelfde limiet zitten.

Toch wel een realistische kijk op de zaken zou ik zo denken. Misschien is dat bij nog veel mensen zo. En ziet men het totale plaatje en niet enkel die hogere limieten bij Dommel of andere isp's.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Zambo schreef:Wat mij hier opvalt is dat het vooral studenten (secundair) zijn die Dommel de hemel in prijzen. Zijn er ook gewone werkmensen? Die praktisch denken in de trend van mail-adressen die dan veranderen. Stabiliteit, geld, ... ik kan mij als werk mens zelf wel voorstellen dat er buiten de prijs van een abb ook wel een aantal andere zaken een rol spelen.
Zijn het niet vooral studenten die vragen voor een hogere limiet voor hun P2P dowl of om te kunnen gamen of ....

zijn gewoon enkele losse bedenkingen die ik hier lanceer.

Als werkende lijken de voorwaarden van Dommel leuk en goed. Maar zelf zit ik bij Telenet zonder klachten en geen problemen naar snelheid toe en kom tevens ook zonder problemen toe met die 10 GB limiet.

Wat voor mij ook een rol speelt is dat ik bij Dommel geen telefonie erbij zou kunnen nemen voor de prijs dat ik nu betaal. Want telefoontjes zijn betalend. Zou dat ook geen rol spelen bij ouders die liever blijven waar ze nu zitten? De ouderlijke realiteitszin.

Ik werk, beide die ik heb bekeerd werken ook.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Idem.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ik werk ook ben +/- 40 jaar en ben onlangs overgestapt van bgc naar dommel en ben zeer tevreden , kan nu tenminste uit nieuwsgroepen downloaden zonder payserver , te moeten bijbetalen (tel dat ook maar bij uw abo )+ die extra gig's die ij nu meer kan downloaden
wat betreft die bekeringen ik heb 1 iemand die kontakt met dommel zou opnemen want die was erg geintresseerd
de rest die ik al warm wou maken zijn van ,
je blijft beter waar je bent mentaliteit
maar we geven het niet op
al snap ik wel hun drijfveer niet altijd , maar ieder zijn mening
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

al 4 mensen kunnen bereken en nog 3 mensen die aan het bekijken zijn om over te stappen, hopelijk gaan de grotere eindelijk eens iets gaan gevoelen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zambo schreef:...
Ik heb een standaard pack van Telenet + 24/7 bellen = 55 Euro per maand.

...

Andere optie: dommel internet 27.95 + 6.5 (discovery) + 19.95 (24/7 bellen via Telenet) = 54.40 = hetzelfde als wat ik nu betaal (op 0.60 cent na). Met dat nadeel dat ik verschillene facturen ontvang en blijf met dezelfde limiet zitten.

Toch wel een realistische kijk op de zaken zou ik zo denken. Misschien is dat bij nog veel mensen zo. En ziet men het totale plaatje en niet enkel die hogere limieten bij Dommel of andere isp's.


Nog een andere optie (welke ik gebruik): Je hebt Dommel (27,95€ of 29,95€ voor EDPnet in mijn geval), een BGC discovery line (6,85€; de nieuwe prijs) en een VoIP telefoon met VoIPCheap (11€ / 3maand). Dit is ongeveer 38,8€/maand en dus een besparing van 16,2€ per maand en belt nog eens een stuk goedkoper naar gsm's. En voor de muggezifters, die VoIP telefoon heb je in minder dan 7 maanden terug verdiend.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Geografische nummers voor VOIP?

Voor mij is dat pack op dit moment het voordeligst en daar zal ik ook wel bij blijven. Hoe goed de kleinere ADSL operatoren het vandaag ook doen. Het is maar vanaf het moment dat er "echt" iets beweegt op de ADSL markt dat ik het hele plaatje nog wel eens zal bekijken.

Ben nog van de oude generatie hé :-D zoals jullie dat noemen.

niets belet echter om Dommel te feliciteren met hun aanbod.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zambo schreef:Geografische nummers voor VOIP?

Ja :)
Bij de siemens die ik gebruik kan ik zowel telefoons ontvangen op mijn vast nr van mijn Discovery line als van VoIP. Mijn uitgaande oproepen gaan standaard over VoIP en over mijn vaste lijn als ik lang op de groene toets duw.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”