sendmail spamassassin..
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k Had een vraagje omtrent php mail() functie, als ik een mail verzend dmv een web formulier, wacht de mail functie tot de scan van spamassassin voltooid is en blijkbaar neemt deze scan tot 60 seconden in beslag, dus wacht de mail() functie ook 60 seconden voor de pagina terug geladen is, weet iemand een manier om dit te voorkomen ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom moet je een mail controleren bij het versturen ?
Je checked toch enkel op spam voor inkomende mails ?
Je checked toch enkel op spam voor inkomende mails ?
- Ofloo
- Elite Poster
'k Zal het sendmail vertellen hoe zet je dat uit? Ik ben al eens aan het kijken geweest tussen de macros van sendmail, 'k heb trusted_networks al ingesteld bij spamassassin, 'k heb mijn domein al gewhitelist maar toch blijft het scannen.
-
- Deel van't meubilair
Ofloo schreef:'k Zal het sendmail vertellen hoe zet je dat uit? Ik ben al eens aan het kijken geweest tussen de macros van sendmail, 'k heb trusted_networks al ingesteld bij spamassassin, 'k heb mijn domein al gewhitelist maar toch blijft het scannen.
Ik ken je ganse setup niet, maar het probleem zit hem waarschijnlijk niet in sendmail, maar de SMTP server waarop je je mails dropped. Is het daarin dat je de spamassasin configuratie hebt aangepast ? (of heb je dat lokaal gedaan ?).
- Ofloo
- Elite Poster
of weet er iemand soms hoe ik kan voorkomen dat mail() functie wacht tot de mail verzonden is, spamassassin is toch een vrij bekend systeem, kan toch niet zijn dat ik de enige ben die zulk een probleem heeft, 'k heb al google aan het bekijken geweest maar.. niks dat er echt op wijst..
-
- Deel van't meubilair
Ofloo schreef:De mails worden rechtstreeks verstuurd via sendmail applicatie.
Je sendmail maakt dus rechtstreeks contact met je/een SMTP server ? Waar komt spamassassin er dan aan te pas, en hoe zou die voor een probleem kunnen zorgen ?
Waarschijnlijk draai je lokaal geen SMTP relay (dit is echt wel aangewezen !), en ga je dus iedere mail rechtstreeks op internet afleveren... al mag dat zelfs nog geen probleem zijn (maar dan kan je inderdaad hebben dat de target SMTP server "trage" checks doet).
je moet de mail leveren aan de mailserver van het domein waar je php script in draait. Die levert het dan verder door. Net zoals een telenet user client de mail levert aan de smtp van telenet. Dan hoeft er niks gescanned te worden.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Ofloo,
ik zou eerst al even checken welk programma juist de mail stuurt (en met welke arguments). dat zou ergens in php.ini moeten staan, onder "sendmail_path".
eventueel zou je additional arguments kunnen meegeven via "mail (to, subject, message , additional_headers , additional_parameters )", zo zou je bvb een aparte sendmail.cf kunnen gebruiken, zonder checking
alternatief is om pear mail te gebruiken: http://pear.php.net/package/Mail_Mime
ik zou eerst al even checken welk programma juist de mail stuurt (en met welke arguments). dat zou ergens in php.ini moeten staan, onder "sendmail_path".
eventueel zou je additional arguments kunnen meegeven via "mail (to, subject, message , additional_headers , additional_parameters )", zo zou je bvb een aparte sendmail.cf kunnen gebruiken, zonder checking
- Ofloo
- Elite Poster
Het is sendmail als ik spamassassin milter line verwijder heb ik geen probleem als ik het toevoeg, is het er weer..
Ik weet wat het probleem is, ik weet alleen niet hoe ik het oplos, volgens mij is het een configuratie fout in spamassassin of ik gebruik teveel rules.. als het runned krijg ik ook wel geen enkele spam msg..
"spamassassin --lint -D" laat in ieder geval niets bijzonder zien..
Het draait op een Quad 700mhz Xeon met 2gig ram..
er is precies iets mis met wordwrap in code tags hier zou dit niet mogen toegepast worden..
Ik weet wat het probleem is, ik weet alleen niet hoe ik het oplos, volgens mij is het een configuratie fout in spamassassin of ik gebruik teveel rules.. als het runned krijg ik ook wel geen enkele spam msg..
"spamassassin --lint -D" laat in ieder geval niets bijzonder zien..
Het draait op een Quad 700mhz Xeon met 2gig ram..
Code: Selecteer alles
dnl # INPUT_MAIL_FILTER(`spamassassin', `S=local:/var/run/spamass-milter.sock, F=, T=C:15m;S:4m;R:4m;E:10m')dnl
dnl # define(`confMILTER_MACROS_ENVRCPT',`r, v, Z')dnl
dnl # define(`confMILTER_MACROS_HELO',`s, {tls_version}, {cipher}, {cipher_bits}, {cert_subject}, {cert_issuer}')dnl
define(`confMILTER_MACROS_CONNECT',`b, j, _, {daemon_name}, {if_name}, {if_addr}')dnl
er is precies iets mis met wordwrap in code tags hier zou dit niet mogen toegepast worden..
- Ofloo
- Elite Poster
BungaMan schreef:je moet de mail leveren aan de mailserver van het domein waar je php script in draait. Die levert het dan verder door. Net zoals een telenet user client de mail levert aan de smtp van telenet. Dan hoeft er niks gescanned te worden.
Je bedoelt een mx lookup doen en dan die smtp als smtp server instellen, schiet je nog niks me op als de smtp down is en wat als die traag is..
- Ofloo
- Elite Poster
ban schreef:Ofloo,
Code: Selecteer alles
; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
sendmail_path = "/usr/sbin/sendmail -t -i"
; Force the addition of the specified parameters to be passed as extra paramete$
; to the sendmail binary. These parameters will always replace the value of
; the 5th parameter to mail(), even in safe mode.
mail.force_extra_parameters =
leg me eens uit hoe Mail_Mine me kan helpen bij mijn weten is dit gewoon een class file dat de body van een email creëert .. mail() doet net hetzelfde..
Er moet toch een manier zijn om mail van spamassassin te vrijwaren.. ik bedoel, exempt list.. of zoiets trusted_networks , whitelist, werken niet..
Ofloo schreef:Het is sendmail als ik spamassassin milter line verwijder heb ik geen probleem
Ban schreef:zou je bvb een aparte sendmail.cf kunnen gebruiken, zonder checking
ergo:
1. cp /etc/sendmail.cf /etc/sendmail.cf.special_for_sending_http_mails
2. edit /etc/sendmail.cf.special_for_sending_http_mails and delete milter line
3. add sendmail_path = "/usr/sbin/sendmail -t -i -C/etc/sendmail.cf.special_for_sending_http_mails" to php.ini
ps ik ben zeker geen spamassassin kenner, het zou goed kunnen dat dit niet werkt, ik probeer alleen uit te leggen hoe ik het zou aanpakken