hey allemaal
ben hier weer met mss een domme vraag
hoe kan je te weten komen of een contactpersoon je geblokkerd heeft of niet of kan je dit niet te weten komen ?
is rare vraag maar als er een methode bestaat zou ik die graag te weten komen heb nl nogal veel mensen in mijn msn staan en van sommige vermoed ik dat die mij geblokkeerd hebben dus mocht er een methode bestaan dan kan ik die verwijderen he
alvast bedankt op voorhand
msn messenger
Hier bestaan inderdaad tools voor.
Maar die zijn spijtig genoeg niet legaal. Maar ik heb persoonlijk al een tool in handen gehad die dit kon detecteren.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar die zijn spijtig genoeg niet legaal. Maar ik heb persoonlijk al een tool in handen gehad die dit kon detecteren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Via msn 6.0 zelf kan je daar niet achter komen. Microsoft heeft die functie niet (nog niet, maybe) ingebouwd. Die functie zie je trouwens nergens in geen enkele IM.
Nu ik zie er eerlijk gezegd niks illegaals aan. Die tools verschijnen als een add-on voor msn messenger, zoals er add-ons voor IE ook verschijnen (google toolbar). Nu bij mijn weet kan je er verder geen kwaad mee doen, het zegt enkel of je geblocked bent of niet.
Je kan zo'n tool hier vinden.
Nu ik zie er eerlijk gezegd niks illegaals aan. Die tools verschijnen als een add-on voor msn messenger, zoals er add-ons voor IE ook verschijnen (google toolbar). Nu bij mijn weet kan je er verder geen kwaad mee doen, het zegt enkel of je geblocked bent of niet.
Je kan zo'n tool hier vinden.
I love it when a plan comes together!
Ik wilde eigenlijk bedoelen dat er in die tools meestal wel illegale dingen zitten verwerkt.
Lees daar iets van een poort scanner. Dit is toch verboden, niet?
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Lees daar iets van een poort scanner. Dit is toch verboden, niet?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Euh Heatryn, blokscans hebben niks met poortscans te maken. Zelden zijn die dingen trouwens illegaal.
De makkelijkste manier is gewoon een 2e msn messenger openen (op een andere pc, of versie 4.7 naast 6.0) en beginnen met een andere account dat die persoon niet kent. Als die persoon reageert weet je dat je geblokkeerd bent.
Er zijn van die tools ja, maar persoonlijk gebruik ik daar dMSN voor. ( www.dmsn.nl ). Dat is een volledig nieuwe Messenger volledig in Java geschreven met een aantal leuke functies, waaronder een Block check. Je kan je hele lijst offline personen afgaan om te kijken of iemand je geblokkeerd heeft, maar nog leuker is het als je de directe blockcheck opzet. Die geeft je een popup als iemand je blokkeert. Hij doet dat door iedereen die offline gaat te checken. Je moet daarvoor wel weeral met 2 accounts online zijn, maar dMSN ondersteunt meerdere accounts.
Overigens werkt de blockcheck enkel als die persoon online is én in zijn voorkeuren niet heeft staan dat ie enkel gesprekken accepteert van mensen in zijn/haar lijst.
De makkelijkste manier is gewoon een 2e msn messenger openen (op een andere pc, of versie 4.7 naast 6.0) en beginnen met een andere account dat die persoon niet kent. Als die persoon reageert weet je dat je geblokkeerd bent.
Er zijn van die tools ja, maar persoonlijk gebruik ik daar dMSN voor. ( www.dmsn.nl ). Dat is een volledig nieuwe Messenger volledig in Java geschreven met een aantal leuke functies, waaronder een Block check. Je kan je hele lijst offline personen afgaan om te kijken of iemand je geblokkeerd heeft, maar nog leuker is het als je de directe blockcheck opzet. Die geeft je een popup als iemand je blokkeert. Hij doet dat door iedereen die offline gaat te checken. Je moet daarvoor wel weeral met 2 accounts online zijn, maar dMSN ondersteunt meerdere accounts.
Overigens werkt de blockcheck enkel als die persoon online is én in zijn voorkeuren niet heeft staan dat ie enkel gesprekken accepteert van mensen in zijn/haar lijst.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, niet direct iets van portscanner gevonden, maar een portscanner op zich is niet verboden, dat is een zeer nuttige tool om security in netwerken te checken en verbeteren.
En om nog veel meer. Maar natuurlijk kan alles ook negatief gebruikt worden en het is dat gebruik dat verboden is.
Nu ik ga zeggen hier en daar zijn er wel eens add-ons die op het randje van legaal zijn.. maar dan nog, de functies laten niet toe om echt zware misdrijven ofzo te plegen. Das speelgoed voor n00bs![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En om nog veel meer. Maar natuurlijk kan alles ook negatief gebruikt worden en het is dat gebruik dat verboden is.
Nu ik ga zeggen hier en daar zijn er wel eens add-ons die op het randje van legaal zijn.. maar dan nog, de functies laten niet toe om echt zware misdrijven ofzo te plegen. Das speelgoed voor n00bs
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kryptonate
- Member
Op verschillende sites kun je een block checker raadplegen. Op mess.be had je zo een, maar die hebben ze gesloten. Voor msn 6.0 en 6.1 (BETA) bestaat denk ik nog geen block checker en de enige methode dan is via een 2de comp of 2de messenger met 2de account te gebruiken.
Illegaal is het volgens my niet, maar persoonlyk vind ik wel dat het de privacy kan schaden. kbedoel, mensen kiezen zelf of ze iemand blokken é, wa bereik je ermee door het te weten?
.
BTW: ik dacht da dmsn al een aantal maanden bestaat en bygevolg niet echt nieuw meer te noemen is? (kan verkeerd zyn)
Illegaal is het volgens my niet, maar persoonlyk vind ik wel dat het de privacy kan schaden. kbedoel, mensen kiezen zelf of ze iemand blokken é, wa bereik je ermee door het te weten?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
BTW: ik dacht da dmsn al een aantal maanden bestaat en bygevolg niet echt nieuw meer te noemen is? (kan verkeerd zyn)
Laatst gewijzigd door kryptonate 16 sep 2003, 22:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Privacy schenden? Bwa neen, dat denk ik niet. Je controleert gewoon of je geblocked wordt of niet. Ik vind het een achterbakse manier om iemand zonder reden te blokken... dus als je dat denkt, vind ik dat dat wel moet kunnen dat ge dat checked
.
Als je niet meer met iemand wenst te chatten kan je dat ook gewoon zeggen en dat adres van je lijst wissen.. nuja, tenzij het nen stalker is ma kom.. beke serieus blijven
Ik dacht dat er al add-ons waren die werkten op msn6.x
Als je niet meer met iemand wenst te chatten kan je dat ook gewoon zeggen en dat adres van je lijst wissen.. nuja, tenzij het nen stalker is ma kom.. beke serieus blijven
Ik dacht dat er al add-ons waren die werkten op msn6.x
- kryptonate
- Member
Als de persoon geblokt word zonder goeie reden vind ik het ook niet kunnen, maarja, et is ni altyd zonder goeie reden é
Ja, er bestaan al add-ons voor msn 6.x, maar nog geen blockcheckers dacht ik
. Toch nog niets over ghoord.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja, er bestaan al add-ons voor msn 6.x, maar nog geen blockcheckers dacht ik
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Je kunt nog verhinderen dat iemand kan zien of je hem geblokkeerd hebt of niet. Als je selecteerd in de blokkeerlijst "alle andere gebruikers" dan kun je vanop een externe account niet zien of die online is of offline. EN dan ook nog eens gesprekken weigeren van onbekende mensen en voila... Gedaan met checken.
Cheers
Cheers