VOIP

Plaats reactie
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

Voor ik vragen stel zal ik eerst even mijn situatie uitleggen:ik zit nu bij belgacom ik heb daar een telefoonabbonement +adsl go.
Nu wil ik veranderen naar EDPnet of Dommel(moet ik nog beslissen) + discovery line(verplicht)+ een VOIP provider of hoe dat ook heet mijn oog is eerst gevallen op SKYPE
maar nu vraag ik mij af of er betere(of goedkopere) alternatieven zijn of niet,let wel op dat ik veel naar het buitenland bel.
Kan ik alleen bellen als mijn pc aanstaat?
Hoe zou ik het best regelen voor de betaling?
Deze lijken voor jullie misschien domme vragen maar ik wou zeker zijn of het wel een goed idee is.
Alvast dank aan de mensen die mij willen helpen.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

VOIPcheap is mss ook iets voor eens naar te kijken.
Goedkoop, ook goedkoop naar GSM in België.
Je kan eventueel ook bellen via een SIP toestel zodat je PC niet moet aanstaan.
Als je het zonder extra hardware wil kan je ook VOIPcheap naar u thuis laten bellen en daarna u laten doorverbinden naar uw correspondent. Dit kost je dan 5c€
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

Bedankt voor je antwoord maar ik snap iets niet net zoals bij Voipstunt staat er dat je gratis kan bellen voor sommige landen.Kan ik dus echt vanaf mijn PC naar alle vaste lijnen bellen zonder 1 cent te betalen?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zidane schreef:Bedankt voor je antwoord maar ik snap iets niet net zoals bij Voipstunt staat er dat je gratis kan bellen voor sommige landen.Kan ik dus echt vanaf mijn PC naar alle vaste lijnen bellen zonder 1 cent te betalen?

Nee, je betaalt 10 euro (+btw) per 3 maanden.
Fair deal toch?
Geen belachelijke telenet of belgacom interconnectiekosten meer......verder tot een hoog (ben er nooit aan toe gekomen terwijl we veel bellen) aantal belminuten alles gratis...
Te mooi om waar te zijn, maar ik doe het al anderhalf jaar (met voipbox via een huiscentrale).

Edit: kwam er achter dat de kosten niet 5 maar 10 Euro/3 maanden is.
Laatst gewijzigd door Limburg op 31 dec 2006, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

Dus als ik het goed begrijp hoef ik nu alleen abonnement EDPnet of Dommel(30 euro)+Discovery line(6.50 euro)+telefoon(5/3 euro per maand)
Dus ongeveer 40 euro per maand elke maand?
Terwijl de rekeningen nu oplopen tot bijna 90 euro soms. :P
Dus voor de telefoon welk programma is het betrouwbaarst en hoe zou ik het best regelen voor de betaling?
En moet ik dan ook een speciale telefoon kopen of andere hardware?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Juist!
Ik gebruik een sipura 2002 http://www.sipura.com/products/spa2002.htm en een
Linksys pap2 http://www.cisco.com/global/BE/press/pdfs/P2_NL.pdf
voor zowel uitgaande lijnen als inkomend buitenlandse nummers.
Dit zijn kastjes van 35-50 euro in vele variaties met mogelijkheid om de inkomende discovery line en uitgaande voiplijn te combineren.
Er is geen computer nodig die aan staat of speciale software.
Hier heb ikalles vast ingesteld met vaste interne ip's met de juiste doorgeroute poorten.
Maar met een goede moderne router kan met met dhcp en pnp de doosjes zonder verdere instelling (wel provider/login/password) aansluiten.

zie http://www.voipconfig.de/ met uitgewerkt voorbeeld voor de pap2
(je kan hier info/system/sip/prov..... aanklikken zoals in de echte voip box :)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Met voipcheap betaal je 10€ waarvoor je 90 dage krijgt dat je gratis mag bellen naar vaste lijnen.
Na de 90 dagen wordt gratis 1 cent per minuut tot je krediet op is.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Da is wel iets interresant. Maar is dit bv ook een goedkopere oplossing als je veel naar een gsm int buitenland belt? want dit is hier mijn geval en kom met bgc dan uit op 150 - 200€ per 3 maand. en is toch wel wa kostelijk he.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik gebruik voipbuster, mischien niet de goedkoopste..

=>GSM: 20 cent/min
=>vaste lijnen in Belgie: 1 cent/min
=>SMS: 5ct/sms
=>vaste lijnen in buitenland: sommige gratis

Blijkbaar is voipbuster het zelfde bedrijf als voipstunt en internetcalls.. vgl. de websites
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

bke schreef:Ik gebruik voipbuster, mischien niet de goedkoopste..
=>vaste lijnen in Belgie: 1 cent/min


is tegenwoordig gratis :)
http://www.voipbuster.com/en/rates.html
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

VOIPBUSTER VOIPCHEAP etc ... zijn allemaal van dezelfde firma nl betamax.

Je moet dus enkel kijken naar de tarieven daar die onderling verschillend kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

Limburg schreef:
bke schreef:Ik gebruik voipbuster, mischien niet de goedkoopste..
=>vaste lijnen in Belgie: 1 cent/min


is tegenwoordig gratis :)
http://www.voipbuster.com/en/rates.html


Is het ook gratis als de opgebelde persoon enkel via belgacom belt, en wat zijn de kosten voor hem zelf?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kemblin schreef:Is het ook gratis als de opgebelde persoon enkel via belgacom belt, en wat zijn de kosten voor hem zelf?


Ja, nul.

geen dubbele bodem :)
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Op dit moment gebruik ik Sipdiscount (van dezelfde firma die ook onder enkele andere merken opereert, kwaliteit bij al deze is identiek). Ik was toch toe aan een draadloze modem, en heb toen een Speedtouch 716 ipv6 aangeschaft. Deze is al standaard geschikt voor VoIP. Ik heb er een Belgacom Twist toestel aan hangen. Gewoon ADSL- en telefoonlijn aansluiten op de juiste ingangen van de modem en eender welk telefoontoestel hang je op de telefoonuitgang van de modem. Via de interface van de modem (bereikbaar via je browser) stel je je VoIP-accountgegevens in en je bent vertrokken.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ik zoek enkel nog een provider zodat ik op mijn voipbox kan gebeld worden. Ik heb al een accountje om te kunnen bellen via voipbuster maar die leveren geen telefoonnummers. Iemand die weet of dit kan opgesplitst worden over 2 leveranciers (bellen en gebeld worden)?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Gebruik hier de sipura en de linksys, in beide kun je 2 onafhankelijke accounts instellen.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Je kan een voip nummer aanschaffen bij 3StarsNet.
Alsook aan goedkope tarieven bellen.
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

Kan iemand mij uitleggen wat sipura en de linksys zijn?
Ik snap alleen maar dat je hiermee zonder dat je pc aanstaat gebeld en opgebeld kan worden.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zidane schreef:Kan iemand mij uitleggen wat sipura en de linksys zijn?
Ik snap alleen maar dat je hiermee zonder dat je pc aanstaat gebeld en opgebeld kan worden.


Zijn voip-adapters, een toestel dat je aansluit tussen je router en je huidige (gewone) telefoon. Je telefoon zal dan via deze adapter toegang krijgen tot het VOIP netwerk. En het is dus doordat deze adapter op de router hangt, dat jepc niet meer moet aanstaan. Je moet gewoon via je pc eenmalige je account gegevens invullen, deze en andere instellingen (sip-proxy bv.) vind je op de site van de voip-provider.
Let wel op, deze toestellen werken niet samen met Skype!

Heb trouwens zelf voipstunt en het is 10 euro voor 120 dagen, niet 3 maanden ;-) Tijdens die 120 dagen bel je gratis naar alle vaste lijnen (maakt niet uit of het telenet, belgacom, scarlet, ... is). Na die 120 dagen gaat er 1 cent per minuut van die 10 euro af tot deze op is, nadien betaal je weer 10 euro en krijg je opnieuw de 120 gratis dagen.
Je betaald dus 10 euro, maar die kan je gewoon opbellen, ook voor betalende gesprekken naar gsm's
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

Hoe betalen jullie?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Braindamage schreef:Heb trouwens zelf voipstunt en het is 10 euro voor 120 dagen, niet 3 maanden ;-)

Hangt er net vanaf welke betamax provider je kiest.
Bij voipstunt: 120dagen gratis landlijnen bellen maar een duur GSM tarief.
Bij voipcheap: 90 dagen maar GSM is goedkoop.
Het is maar net wat voor u het beste uitkomt.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zidane schreef:Hoe betalen jullie?

Voipstunt paypall
Zidane
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2006, 10:41

ben niet echt vertrouwd met paypall kan het ook via overschrijving of is dat af te raden?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Limburg schreef:
Zidane schreef:Hoe betalen jullie?

Voipstunt paypall


Idem, ookal lijkt het een betrouwbaar bedrijf, als ik de optie zie om te betalen met Paypall, dan geniet dit ook mijn voorkeur, zo komt het bedrijf achter voipstunt (Betamax), en zijn werknemers, mijn kredietkaart gegevens niet te weten
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

Zidane schreef:Hoe betalen jullie?

Met www.moneybookers.com en gewone overschrijving (alles zonder kosten).
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik herlaad mijn voipbuster via phone omdat ik niet vertrouwd ben met al die andere zaken :wink: Ik betaal wel 2€ meer dan het krediet dat ik ervoor krijg :(

*gelukkig nieuwjaar*
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

bke schreef:Ik herlaad mijn voipbuster via phone omdat ik niet vertrouwd ben met al die andere zaken :wink: Ik betaal wel 2€ meer dan het krediet dat ik ervoor krijg :(

*gelukkig nieuwjaar*


Wij betalen ook bijna 2 euro meer dan het belkrediet dat we krijgen, maar dat is door de taxen (belasting)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

weet iemand nu al wa het kost om naar gsm int buitenland te bellen?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Reken daar gewoon 16% BTW bij het bedrag op prijslijst, .. of gewoon bedrag op prijslijst vermenigvuldigen met 1,16 en dat is het bedrag dat je in principe betaalt.

Dus als je 0,2 euro betaalt, is dat 0,2 * 1,16 = 0,232 euro / min

Ik betaal althans 16% BTW ..
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik gebruik hier eigenlijk een combinatie van Voipbuster (ook voor sms te sturen, 5ct per bericht wereldwijd!) en 3starsnet.com die in Brussel zitten. De kwaliteit van deze laatste is erg goed en de tarieven zijn dat ook. betaling vrijwel altijd per telefoon of paypal/cc. je kan ook via overschrijving betalen maar dat duurt enkele dagen..
Strybie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 dec 2006, 01:51
Locatie: Brugge

metal schreef:weet iemand nu al wa het kost om naar gsm int buitenland te bellen?


http://www.voipbuster.com/nl/rates.html

allemaal heel goedkoop. ALs je elke 120 dagen 10 € + 16% Duitse Btw = 11,60 € op je rekening zet , bel je altijd gratis naar vaste lijnen in Belgie, NL, Fr, .... Hoe gebruik je die 10 € dan op, wel door naar gsm te bellen en smsjes te sturen die maar 0,05 kosten en bij prox en mobi kosten deze 0,10 of 0,15

Ik heb een USB phone van premier, een belgisch bedrijf. Werkt heel goed en kost maar 80 € (heb er nog een in overschot voor de vrijwilligers, stuur ik op zonder kosten , onder rembours) http://premier.te-group.com/dect_noblesseVOIP.aspx Ben zeer tevreden met dat toestel en zit ook op mijn vaste lijn. Dus binnenkomende gesprekken kan ik dit toestel ook gebruiken en naar buiten bellen doe ik via VOIP, maar indien internet plat ligt, kan je ook via de vaste lijn bellen.

Ik heb ook een siemens S450IP http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,h ... rN,00.html die ik beroepshalve gebruik. Deze zit op router en hier gebruik ik 3starsnet. Ik heb een gratis voip in nummer gevraagd en de instelling was zeer makkelijk. Je logt via Internet explorer in op je toestel en je vult de proxy en gebruikersnaam en zo, zeer makkelijk. Van zodra dit gebeurd is, werkt je toestel op het voipin nummer. En naar buiten bellen doe ik via 3starsnet aan 1 cent per minuut (btw incl). Naar gsm is het ook goedkoper dan bij belgacom. Je betaalt 1 cent connectiekost, maar is ook hier terug veel minder dan bij belgacom.

VOIP is de toekomst, kocht vandaag twee maandbladen over pc en in beide stond er een artikel over. Clickx op blz 10-11 en computer totaal op blz 42-45. Als besluit kan ik samenvatten dat markt dagelijks verandert en dat je flink kan besparen met voip diensten zoals skype, voipbuster, live messenger ...

Nog verder in de toekomst zullen het wellicht de wifi telefoons zijn in zoverre wifi voldoende bedekking zal geven (is de voorwaarde natuurlijk). Voordeel hier zou dan ook zijn dat je in buitenland gratis belt via je voipaccount als je er wifi hebt in je hotel. Zou een vervanger kunnen worden van de veel te dure gsm (hoewel men nooit de bedekkingsgraad van gsm zal evenaren, doch kan dan een alternatief zijn in de gebieden met wifi bedekking)

Nog vragen of woon je in West Vlaanderen en wil je alles eens zien draaien, van harte welkom.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”