Wat voor iets is de scarletbox ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Weet iemand wat voor iets en wat voor merk de scarletbox juist is.

IK heb vorige week scarlet one besteld(heb nu scarlet premium met draadloze d-link adsl-router) en zal nu op zoek moeten gaan naar een gewone draadloze router die deftig met die Scarlet-box samen gaat.(dacht aan een LINKSYS Router WiFi 54 Mb WRT54GL)

Ik heb wel al gevonden dat Scarlet de CJT816-2P Copperjet gebruikt, maar op de website van Allied data is deze niet meer terug te vinden.

Deze zou vervangen zijn door de CJT1616-2P modem. Dit ADSL/ADSL 2+ modem is hardwarematig gezien gelijk aan de CJT816-2P, maar is voorzien van meer intern geheugen. Dankzij dit extra geheugen treden bepaalde problemen minder vaak op, zoals een volgelopen buffer-ruimte.

Welke van de twee gebruiken ze nu op dit moment dan ?
C1nder
Pro Member
Pro Member

Vorige week zijn ze hier de Scarlet Box komen installeren, veel info vind ik er wel niet van.
Op de doos staat deze nr: OEM-1616_2PBE76-01 en op de scarlet box zelf staat er HLF-1616_2PEU76-01
Bij Device Info staat dit:
Hardware revision: R6 - PSTN (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02
Voor de rest kan ik niet meteen iets vinden aangezien ik er alleen een witte doos van heb met een stickertje op.

Misschien zal uw huidige router ook wel werken met de scarlet box als je de adslmodem functie kan uitzetten en een andere uplink kan toekennen. Indien dit niet kan, weet ik niet meteen welke het beste is, zelf heb ik nog nooit wireless gehad.
Op deze link zie je al hoe het moet aangesloten worden: http://www.scarlet.be/residential/nl/su ... ox/a147483
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Die Scarlet One Box is een rebranded Allied Data Copperjet inderdaad, maar het exacte type ontsnapt me even ...

Slecht machien, alhoewel dat het nu toch al een paar maand zonder problemen draait ... dus misschien is het uiteindelijk toch niet zo slecht :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
karine
Elite Poster
Elite Poster

Het moet één van deze twee zijn :

Copperjet CJT816-2P of de nieuwe Copperjet CJT1616-2P.

Zie je dat niet onder hardware op je pc ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Het was inderdaad een Allied Data copperjet 816-2P

vermits bij C1nder op de doos staat: OEM-1616_2PBE76-01 zal het nu een 1616 zijn he :)
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

De mijne is een Copperjet 816-2P van Allieddata.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
karine
Elite Poster
Elite Poster

Opgelost, het zal nu de Copperjet CJT1616-2P zijn.

Is die scarlet box geconfigureerd als modem of als router ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Doet scarlet nu voip of voAtm ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

VoDSL of zoals jij zegt, atm
C1nder
Pro Member
Pro Member

karine schreef:Opgelost, het zal nu de Copperjet CJT1616-2P zijn.

Is die scarlet box geconfigureerd als modem of als router ?
Modem & router
karine
Elite Poster
Elite Poster

Als hij werkt als een router, dan zou ik mijn draadloze D-link adsl-router ermee willen verbinden en die D-link router als accespoint laten werken als dat mogelijk is.

Als hij werkt als modem, dan moet ik op zoek naar een gewone draadloze router.

Vandaar dat ik dit wil weten.
Francis
Starter
Starter

Blijkbaar zijn ze bij Scarlet dan overgeschakeld naar een nieuwe box. Zelf heb ik nog geen ervaring met het aansluiten daar ze de installatie pas binnen een viertal weken komen uitvoeren. De product info kan je terugvinden op de volgende ftp-site van Allied Data
ftp://ftp.allieddata.com/public/Product_Info/VoIP/Copperjet_1616-2P/
Als de installateur de box bij je komt installeren vermoed ik dat deze standaard als modem staat geconfigureerd. Zelf ga ik op de box een draadloze Belkin G+ MIMO router aansluiten. Ik heb bij Technical Support
Belkin Ltd. in Nederland info aangevraagd voor het aansluiten van deze router op de Scarlet Box en de volgende dag reeds antwoord ontvangen met een uitgebreide installatieprocedure.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal hem ook pas ontvangen binnen 4 weken, maar zou graag weten of ik mijn huidige adsl-router nog kan gebruiken op de box.

Ik heb al gehoord dat ik de d-link als acces point kan gerbuiken via de wan, maar op de scarlet box zijn alleen maar vrije ethernetpoorten aanwezig.

Kan je mij die handleiding eens bezorgen, dan kan ik het eens bekijken ?
Francis
Starter
Starter

Installatieprocedure wordt verzonden naar je pb
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, heb ze gelezen.

Eigenlijk heel simpel, zo meldt Scarlet het ook op hun site.

Sarlet-box in muur-telefoonstekker----ethernetkabel van Scarlet box naar router---ethernetkabel van router naar pc.

Ben benieuwd of de installatie ook zo simpel is .
IS die van jouw ook een adsl-router, want dan zal je deze ook moeten laten werken als accespoint ?
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

@karine ik heb hier gewoon mijn Linksys draadloze router aangesloten op de scarlet one box. Werkt prima. En de uitleg klopt toch, ik heb geen speciale instellingen moeten doen voor bridge in te stellen ofzo.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
karine
Elite Poster
Elite Poster

ok, hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”