ik geef het op

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

bijna een maand klant bij Dommel en 3 facturen later heb ik nog steeds geen aansluiting

ik heb een asus modem, zo'n kleine blauwe, maar ondanks menig herinstallatie krijg ik dat ding niet aangesloten

ik ga morgen een nieuwe halen, een deftige (dit is blijkbaar een dial up modem). suggesties? ik zoek iets van maximum 25 euro, zonder draadloos
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Belgacom zal wel weer een of andere speedtouch in de aanbieding hebben denk ik. Heb de mijne destijds €15 betaald.
ivanden
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2006, 15:26

inderdaad, er staat altijd wel een speedtouch ding in aanbieding ergens.

anders moet je maar een Linksys WAG300N kopen, ik heb zo eentje, werkt perfect hoor. enkel iets duurder dan max 25 euro natuurlijk..

succes
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Werkte hier nochtans perfect met zo'n blauwe Asus.
Indien interesse: ik heb wel nog een Thomson 530 usb/ethernet liggen. Heeft enkel een paar keer opgestaan om te testen, verder gebruik ik wireless router, mag best weg voor €25.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb ook nog 2 USB ADSL modems liggen, een speedtouch (zo'n groene rog) en een Versatel ADSL modem (werkt op alle providers).

Ze mogen weg voor 15 euro het stuk.

Of als je dan toch investeerd in iets nieuws, koop ineens een router met ingebouwde adsl modem (met wireless eventueel).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb bij Belgacom mijn usb/ethernet modem nogthans 75€ betaald, wel met 2 splitters erbij.
Een Speedtouch 535 i ofzoget, is ook klaar voor ADSL 2, maar gaat dat hier ooit komen ?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Sanem schreef:bijna een maand klant bij Dommel en 3 facturen later heb ik nog steeds geen aansluiting

ik heb een asus modem, zo'n kleine blauwe, maar ondanks menig herinstallatie krijg ik dat ding niet aangesloten

ik ga morgen een nieuwe halen, een deftige (dit is blijkbaar een dial up modem). suggesties? ik zoek iets van maximum 25 euro, zonder draadloos


Sanem gooi die gratis gekregen asus modem van belgacom zo ver weg als je kan :lol:

Ik zou wat meer uitgeven als 25€ en een deftige ethernet modem kopen en dan heb je geen meserie meer
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

lol, wel bedankt voor het advies, ik ga straks een nieuwe halen
en niet op kosten kijken om hem deftig geïnstalleerd te krijgen ;)
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

het is een d link wireless adsl2 router geworden. zou wel een paar jaar moeten meegaan :)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Sanem schreef:het is een d link wireless adsl2 router geworden. zou wel een paar jaar moeten meegaan :)


Sanem ik heb nu al enige tijd een D-Link t300 in gebruik en ben er tot op heden meer dan tevreden van
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

hm, bij eerste poging ging alles goed maar melde hij een probleem met de connectie

sindsdien zegt hij gewoon dat hij de modem niet kan dedecteren, noch mijn pc noch mijn laptop, hoewel dat alle lichtjes branden

behavle "status", dat pinkert
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Ik heb hier deze morgen ook een dlink modem gekocht en ik heb probleemloos kunnen connecteren.

Ik heb een wireless 108G mimo adsl2/2+ router type dsl-g624m

Ook toekomstgericht gekocht (adsl2+)

Ik heb gewoon de cd ingestoken en die gevolgd en alles is vlot verlopen, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Sanem schreef:hm, bij eerste poging ging alles goed maar melde hij een probleem met de connectie

sindsdien zegt hij gewoon dat hij de modem niet kan dedecteren, noch mijn pc noch mijn laptop, hoewel dat alle lichtjes branden

behavle "status", dat pinkert

Wat voor probleem ?
Geeft uw modem/router log iets aan van foutmelding ?

Heb zelf ook een Dlink en Dommel.
En bij mij duurde het maar een week.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Je kan ook gewoon inloggen in je router via je browser met ip : 192.168.1.1

Login en pass kun je in je boekje vinden.
Daar kun je alles handmatig inzetten en configureren.
Ook je status bekijken of je geconnecteerd bent en zo.
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

het werkt. het werkt. HET WERKT VERD*MME!!!

sorry voor mijn onbedachtzaam taalgebruik, maar na een maand frustatie en 225 Euro moest dat er even uit... :P

bizar. ik zit hier met de adsl kabel van telenet in mijn hand, en ik kan het nog altijd niet geloven :eek:. it must be magic

na wat hersteken van de kabels kreeg ik dan toch leven van mijn modem. dynamic isp via cd configuratie lukte niet, maar in de router configuratie heb ik dan voor PPoa gekozen, daar kon ik wel mijn password ingeven, en blijkbaar was dat voldoende

cool, nu zal ik er ni meer van wakkerliggen. dan kan ik tenminste wakkerliggen van mijn examens :lol:
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Sanem schreef:ik zit hier met de adsl kabel van telenet in mijn hand

Euhm, ADSL van Telenet?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Jup, maar eigenlijk is dat niet telenet maar telenet solutions ;). Die leveren in theorie enkel aan bedrijven, let wel op; heb duidelijk in theorie gezegd :).

Voor de mensen die realdsl hebben (gehad). Als je de paketten van telenet solutions bekijkt zie je duidelijk dat realdsl gewoon de standaard telenet paketten aanbood maar dan zelf zorgde voor de routering vanaf de ATM. Op het begin was realdsl ook 3Mbit/512Kbit en had ook ongelimiteerd dataverkeer, en 8IP's kreeg je ook vanaf een office abonement ;).

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

d-fens schreef:
Sanem schreef:ik zit hier met de adsl kabel van telenet in mijn hand

Euhm, ADSL van Telenet?


hm, ik bedoelde kabel internet
zelfde ethernet kabel, excuseer mijn gebrek aan vaktaal
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”