In dit onderwerp ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#136671 ) heeft er iemand gezegd hoe je je draadloos netwerk kan uitbreiden met een extra router, wel ik heb nog een vraag.
Moet ik de SSID van de tweede router dezelfde naam geven als de eerste router of gaat dat tegenwerken ?
Netwerk uitbreiden (draadloos) met 1 extra router
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Net geprobeerd en het werkt, maar als ik wil inloggen op die 2de router dan wil dit niet meer lukken, is dat omdat die in AP mode staat ? Want toen ik die AP mode activeerde gaf de router aan dat DHCP gedeactiveerd werd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat bedoel je met "op router inloggen"... je gewoon draadloos verbinden ?AnD schreef:als ik wil inloggen op die 2de router dan wil dit niet meer lukken
Maar via AP mode krijg je een IP-adres van de DHCP server van je router (vandaar dat deze z'n DHCP server gedeactiveerd moet worden).AnD schreef:is dat omdat die in AP mode staat ? Want toen ik die AP mode activeerde gaf de router aan dat DHCP gedeactiveerd werd.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Hangt allemaal nogal af van welke setup je gaat gebruiken.
Ikzelf gebruik thuis 2 WRT54G's in een WDS setup, beide zelfde channel / zelfde SSID, zelfde encryptie, de eerste is verbonden met internet, de 2e dient enkel als repeater en het op locatie beschikbaar stellen van een wired netwerk.
Werkt perfect.
Ikzelf gebruik thuis 2 WRT54G's in een WDS setup, beide zelfde channel / zelfde SSID, zelfde encryptie, de eerste is verbonden met internet, de 2e dient enkel als repeater en het op locatie beschikbaar stellen van een wired netwerk.
Werkt perfect.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Je kan toch inloggen op de USR 8054 (2de router) door 192.168.123.254 in te geven, als ik iets wil veranderen gaat dat niet meer, dan ben ik verplicht die te resetten (volledig). Het draadloos netwerk werkt via die router, ik kan er via surfen maar zoals ik al zei niet inloggen op de 2de router.r2504 schreef:Wat bedoel je met "op router inloggen"... je gewoon draadloos verbinden ?AnD schreef:als ik wil inloggen op die 2de router dan wil dit niet meer lukken
Maar via AP mode krijg je een IP-adres van de DHCP server van je router (vandaar dat deze z'n DHCP server gedeactiveerd moet worden).AnD schreef:is dat omdat die in AP mode staat ? Want toen ik die AP mode activeerde gaf de router aan dat DHCP gedeactiveerd werd.
Dat is waar, ik krijg van de eerste router een ip adres toegewezen.
Ik denk niet dat ik dat (repeater) kan doen wat devilkin zegt, dit heb ik hier al eens gevraagd maar de USR routers (USR 9106 & USR 8054) die ik hier heb ondersteunen dit niet.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarschijnlijk heeft die nu ook een dynamisch adres gekregen in AP-mode... probeer maar eens te surfen naar de verschillende adressen in je range.AnD schreef:Je kan toch inloggen op de USR 8054 (2de router) door 192.168.123.254 in te geven
Een 8054 kan dat inderdaad niet... dacht dat dit een 5054 was die dat kon (al kan je andere firmware laden mits wat truukjes).AnD schreef:Ik denk niet dat ik dat (repeater) kan doen wat devilkin zegt, dit heb ik hier al eens gevraagd maar de USR routers (USR 9106 & USR 8054) die ik hier heb ondersteunen dit niet.