Wat is dit? Digitale ADSL verdeler type Anex-B...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik kwam dit tegen: http://i7.ebayimg.com/03/i/000/79/35/ff7e_2.JPG

Heeft iemand hier al eens mee gewerkt?

thx
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dat schijnt me vrij duidelijk. zie deze link.
Met deze verdeler kan uw bestaande RJ-11 kabel verdeeld worden in 2 uitgangen.

Deze verdeler is ivoorkleurig.
Afbeelding
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Ik zoek naar ervaringen, omdat dit nauwelijks voorkomt in Google (of ik zoek verkeerd...). Ik een desktop en een laptop. Boven staat de desktop en die moet op het net (Belgacom ADSL) blijven. Beneden wil ik een korte kabel gebruiken om mijn laptop aan te sluiten op zoiets, indien ik het zou nodig hebben.

Vraag mij af of er geen nadelen zijn aan zo'n ding.
seppevs
Member
Member

Kweeni ofdat ge 't weet, maar pas op voor het verschil tussen Annex A en Annex B. Annex A apparatuur is voor een doodgewone analoge telefoonlijn en Annex B voor een ISDN telefoonlijn. Sorry als ge 't al wist, maar ik probeer gewoon te vermijden dat ge hierdoor ne miskoop zou doen :)

Groeten
Blue-Sky
Erelid
Erelid

1x RJ-11 ->ingang (Line-In)
2x RJ-11 uitgang-> (ADSL)

Dat is dus deze voor ADSL gebruikers. Scroll naar boven tot je die beschrijving ziet

Bij twijfel kan men eens bellen ! (ADSL ofwel ISDN)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 15 dec 2006, 10:00, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dit niet gewoon een kleine vorm van een ADSL-1000 splitter voor ISDN?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

pc2006 schreef:Ik zoek naar ervaringen, omdat dit nauwelijks voorkomt in Google (of ik zoek verkeerd...). Ik een desktop en een laptop. Boven staat de desktop en die moet op het net (Belgacom ADSL) blijven. Beneden wil ik een korte kabel gebruiken om mijn laptop aan te sluiten op zoiets, indien ik het zou nodig hebben.

Vraag mij af of er geen nadelen zijn aan zo'n ding.

Ik begrijp hieruit dat je het ADSL signaal wil "verdelen" om het zowel beneden als boven te kunnen gebruiken (waarschijnlijk met 2 modems).

Maar dat werkt niet!

Het betreffende filter is voor Annex B, dwz voor ISDN installaties (zoals seppevs al opmerkte).
Dat filter dient er toe het ADSL signaal te scheiden van het ISDN signaal.
Wanneer je ISDN hebt, is het installeren van zo'n filter een zaak van Belgacom.
Het filter wordt gemonteerd tussen buitenkabel en NT1/NT2 waar een klant niet aan mag komen.
Je krijgt zowiezo geen ADSL op je ISDN installatie zonder dat Belgacom z'n filter gemonteerd heeft.

Ik vermoed daarom dat je alleen maar een 2e pc op je bestaande ADSL aansluiting wil aansluiten.
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, maar dan moet je eerst wat meer informatie over je situatie geven, zoals wat voor soort telefoonlijn, een ethernet of USB modem, type, enz.
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Ben blij dat ik het toch eerst gevraagd heb... :P Dat van die verschillen wist ik ook niet. thx

Dan heb ik dus ofwel een switch, ofwel een router nodig. Maar het nadeel van deze is dat de hoofdcomputer niet direct aangesloten is op het net.

Het zou perfect zijn indien men 2 pc's zou kunnen aansluiten en dat deze helemaal los van elkaar kunnen functioneren. Dus als de hoofdcomputer de verbinding verliest, dan heeft pc 2 daar geen last van. Er moeten dus 2 ip's zijn. Maar ja...dat hebben ze nog niet.

Ik heb, ter info, zo'n groene pad.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

pc2006 schreef:Ben blij dat ik het toch eerst gevraagd heb... :P Dat van die verschillen wist ik ook niet. thx

Dan heb ik dus ofwel een switch, ofwel een router nodig. Maar het nadeel van deze is dat de hoofdcomputer niet direct aangesloten is op het net.

Het zou perfect zijn indien men 2 pc's zou kunnen aansluiten en dat deze helemaal los van elkaar kunnen functioneren. Dus als de hoofdcomputer de verbinding verliest, dan heeft pc 2 daar geen last van. Er moeten dus 2 ip's zijn. Maar ja...dat hebben ze nog niet.

Ik heb, ter info, zo'n groene pad.

Als je een ethernetmodem+router aanschaft dan zijn jouw PC's volledig onafhankelijk verbonden met het internet. Of hoe denk jij dat wij hier op userbase dat allemaal doen ?

Grtz,
X

PS: Zoek eens op google naar wat een router juist is ofzo ...
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Wat ik denk? PC1 heeft connectie met internet. Op PC1 wordt internet gedeeld. Kabel gaat naar switch of router, en van daar naar pc2. Pc2 is afhankelijk van pc1. Dat is toch een netwerk, of hetgeen ik al gezien heb bij bedrijven. :oops:
Tinke
Member
Member

pc2006 schreef:Wat ik denk? PC1 heeft connectie met internet. Op PC1 wordt internet gedeeld. Kabel gaat naar switch of router, en van daar naar pc2. Pc2 is afhankelijk van pc1. Dat is toch een netwerk, of hetgeen ik al gezien heb bij bedrijven. :oops:

Dat is ook een mogelijkheid ja, maar vraagt dat PC1 steeds op staat wanneer de anderen op internet willen.
Neem maar gerust aan dat de aankoop van een breedbandrouter of modem-router (naargelang het soort internet) de beste en makkelijkste oplossing is.
Ik denk dat ondertussen meer dan 50% van de internetgebruikers zulk een toestel staan heeft.
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Dat is iets nieuws voor mij, dat men twee pc's ineens kan aansluiten met dezelfde voordelen als zijnde alleen. Ik neem aan dat ze met dezelfde ip surfen (zal wel).

Welk toestel is een aanrader voor Belgacom Skynet?

thx
Tinke
Member
Member

Daar kan je eerder welke router met ingebouwde ADSL modem voor gebruiken.
Je kan dat zelfs bij belgacom zelf krijgen, de draadloze router-modem.
Heb je ineens alles in 1.
Het enige waar je moet voor opletten is dat je de juiste neemt ivm een gewone pstn lijn ofwel een ISDN lijn.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”