adsl verbinding valt steeds weg!!!!
Sinds zaterdag hab ik een router geplaatst van phillips deze in correct ingesteld en werkt ook prima.Toch valt sindsdien mijn adsl verbinding geregeld weg (ongeveer om de 10 min.)Dit had ik vroeger nooit met mijn versatel modem. graag een oplossing.
Indien je over een betrouwbare Multimeter beschikt, eens de netspanning meten op je stopcontacten, indien deze b.v.b maar 215 Volt AC bedraagt i.p.v. 230 kan dit sync verlies als gevolg hebben. (indien via een USB aansluiting)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Blue-Sky schreef:Indien je over een betrouwbare Multimeter beschikt, eens de netspanning meten op je stopcontacten, indien deze b.v.b maar 215 Volt AC bedraagt i.p.v. 230 kan dit sync verlies als gevolg hebben. (indien via een USB aansluiting)
Da's nu eens bullshit. Er zijn voortdurend variaties op het net. 's nacht kan je bvb 230V hebben terwijl je in piekmomenten maar 215 V zal hebben. Moderne voedingen hebben een ruime marge waarbinnen ze nog een goede en stabiele uitgangsspanning kunnen afleveren. Nieuwe PC voedingen kunnen zelfs al vanaf 110 V nog een goede werking garanderen.
@hunter: check eens je splitters. Trek desnoods eens alle telefoon uit en kijk indien je dan nog sync verliest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
hunter schreef:Sinds zaterdag hab ik een router geplaatst van phillips deze in correct ingesteld en werkt ook prima.Toch valt sindsdien mijn adsl verbinding geregeld weg (ongeveer om de 10 min.)Dit had ik vroeger nooit met mijn versatel modem. graag een oplossing.
Lijkt op disconnect probleem dat meer mensen hebben, o.a.:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sss#135152
Firmware vernieuwen?
Iets dergelijks heb ik gehad met een speedtouch 510.
Na jaren goed te hebben gewerkt kreeg ik begin dit jaar plotseling elke 4 uur een disconnect.
Wanneer je de latency bekeek, liep die langszaam op, werd zelfs af en toe seconden (upstream) om na ongeveer 4 uur te disconnecten/reconnecten, waarna het weer goed werkte voor een paar uur.
Vervanging door een andere 510 gaf geen oplossing, ook verschillende firmwarelevels niet.
Oplossing was de vervanginging door een oude speedtouch pro.
Ook de speedtouch 546 bleek goed te werken.
Kan niet anders concluderen dat aan de Belgacom kant er iets was veranderd waardoor de 510's plotseling niet meer goed werkten.
Hebben meer mensen dit verschijnsel waargenomen?
- Bijlagen
-
- evonetdisc05.jpg
- (20.17 KiB) 1329 keer gedownload
Ik heb allerlei oplossingen geprobeert ( Instellingen aanpassen, via de tele2( en belgacom) helpdesk enz. )
Blijkt dat de firmwhere van belgacom opgedate is naar versie 40.0 en deze niet meer terug gebracht kan worden;deze zou de oorzaak zijn van alle problemen.Ik woon in hoboken en hier zou belgacom tv niet kunnen gebruikt worden,is dit de oorzaak?Ik ben terug naar de belgacom winkel geweest en heb mijn geld terug gekregen.Ik heb nu een Belkin Router (99.99 € )gekocht bij mediamarkt en alles werkt nu perfect.
Grtjs Hunter
Blijkt dat de firmwhere van belgacom opgedate is naar versie 40.0 en deze niet meer terug gebracht kan worden;deze zou de oorzaak zijn van alle problemen.Ik woon in hoboken en hier zou belgacom tv niet kunnen gebruikt worden,is dit de oorzaak?Ik ben terug naar de belgacom winkel geweest en heb mijn geld terug gekregen.Ik heb nu een Belkin Router (99.99 € )gekocht bij mediamarkt en alles werkt nu perfect.
Grtjs Hunter