Windows XP/2000 Security Checklist (aanrader!)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Grunger`
Member
Member

Yadda yadda
Laatst gewijzigd door Grunger` 21 feb 2018, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, er zitten een aantal tips in die wel handig zijn... denk wel dat de meesten dit al doen :)

Nu direct voor virusen is dit niet mijn idee. Het is eerder security in het algemeen.

Even de ge-update link. (blijkbaar een page-moved) Security Page

Omtrent virusen detectie en preventie zou ik onze AV guide aanraden die je terug vindt in Tutorials>software.
I love it when a plan comes together!
Grunger`
Member
Member

Idd, sommige tips wist ik al een tijdje en waren niet echt nieuw. Maar toch paar "nieuwigheden" die ik bij mijzelf heb ingesteld.

Het heeft idd niet echt iets met virussen te maken maar wel met "security" in het algemeen van je Windows 2000/XP OS.

greetz

Grunger
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

tijdens het checken van die lijst vind ik als account ASP.NET Machine A..

is dat de administrator account?

jan

bewerkt: En is dat noodzakelijk of mag dat weg?
Laatst gewijzigd door jan28 02 sep 2003, 21:57, in totaal 1 gewijzigd.
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Nee, dat is niet de administrator account, maar wordt automatisch aangemaakt als je denk ik een speciale update uitvoert.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee dat is een account die Visual Studio.net aanmaakt als je het .net framewerk installeerd... dat is om aan bepaalde dingen te kunnen binnen het .net gebeuren.

Wat je kan doen is aan all die 'built-in' accounts een pwd geven, dan mogen die blijven staan. Effe inloggen met Administrator en dan pwd's changen. DE admin account = Administrator of Beheerder of Eigenaar dacht ik... véélal bij WinXp preloaded machines is de gebruiker die erop werkt ook een beheerder of admin.
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Nee, dat wordt niet noodzakelijk aangemaakt doot Visual Studio .NET. Ik heb hier geen Visual Studio .NET meer opstaan en ik heb die account ook, maar heb hem verwijderd en gewoon de bestanden gehouden. En ik log ook niet in via administrator maar gewoon onder mijn naam is trouwens de enige die hier opstaat, buiten dan de administrator account. Maar ik heb evenveel rechten als de administrator.

Waarschijnlijk zal die ASP account dan aangemaakt worden door de Framework .NET patch.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm als ge inlogged onder uw naam heb en ge zijt adminitstrator dan hebt ge zo goed als even véél rechten als de Administrator Account. Hier en daar kan er misschien iets zijn dat enkel met Administrator gaat in debug modes ofzo.. dunno.

Hm je hebt VS.net gehad.. maybe dat em dat niet verwijderd die account bij uninstall van VS.net?

Tzou me verwonderen dat de update voor .net framework nen update aanmaakt... :) Kzou ni goed weten voor wat die dan moet dienen als ge geen VS.net hebt :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”