monitor schakelt naar standby mode (hete foto incluis)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tobin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2004, 17:54

Hey mensen,

De laatste tijd heb ik een irritant probleem , namelijk dat mijn monitor naar de standby mode gaat: geel lichtje wordt oranje.

Dit heb ik wel enkel wanneer ik een spel speel die gebruikt maakt van m'n 3d kaart, zoals splinter cell of tijdje geleden f.e.a.r., terwijl ik met -een ouder spel zoals- sof2 bv geen probleem heb. Dus wanneer ik gewoon zit te surfen of zit te pokeren heb ik dat probleem totaal niet.

Voorts zit er niet echt een patroon in, i.e. soms kan ik een uur aan een stuk spelen en soms maar 5 minuten.

Hier een speefanscreen met mijn temperaturen (genomen wanneer ik gewoon zit te surfen):

Afbeelding

Ik ken er niet veel van maar me dunkt is "temp3" niet echt koosjer.

Groeten
Je travaille dans une friteuse
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Op alle moederborden zit ergens een 'ghost'-sensor, die van die rare temperaturen meet ...

De temperatuur van je GPU zie je evenwel niet in Speedfan, daarvoor moet je Rivatuner gebruiken ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

-Al eens een andere monitor gebrobeerd?
-kijk eens of je ventilator van je grafische kaart niet verstopt zit/defect is
-zit je fishe van je monitor wel goed in?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”